اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو

اخذ کارت بازرگانی برای واردات خوردرو

اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، الزامی است و بدون داشتن کارت بازرگانی، امکان واردات و صادرات قانونی و دریافت حمایت ها و تسهیلات و معافیت های مالیاتی، امکان پذیر نخواهد بود. هلدینگ حقوقی و ثبتی ملاصدرا با چند دهه فعالیت در حوزه ارائه خدمات حقوقی و مالی برون سپاری شده به فعالان کسب و کار در سراسر کشور، آماده ارائه بهترین مشاوره های تجاری و بازرگانی و حقوقی به کارآفرینان گرامی است. در این گفتار، شما را با شرایط و مراحل اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو آشنا می کنیم.

با ما همراه باشید.

راهنما،شرایط،مدارک و مزایای کارت بازرگانی

کارت بازرگانی یک نوع مجوز قانونی است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صادر می کند و سازمان صنعت، معدن و تجارت یا همان سامانه جامع تجارت نیز باید صلاحیت متقاضی آن را تایید کند.

دریافت کارت بازرگانی، شرایطی دارد. بسته به نوع کارت، شرایط گرفتن کارت بازرگانی نیز متفاوت بوده و ثبت نام کارت بازرگانی شخص حقیقی با ثبت نام کارت بازرگانی شخص حقوقی  فرق دارد.

 

 

 

شرایط اخذ کارت بازرگانی شخص حقیقی

شخص حقیقی برای دریافت کارت بازرگانی، باید حداقل 24 سال سن داشته باشد. محل کسب و کار و فعالیت مشخص داشته باشد در یکی از استان های کشور و مدرک  تحصیلی او مرتبط با حیطه کسب و کار باشد. البته قانون ملزم نکرده است که حتما حسابداری یا بازرگانی باشد.

داشتن سابقه فعالیت تجاری هم الزامی است. آشنایی با قوانین گمرک و شرکت در کلاس آموزشی اتاق بازرگانی نیز از دیگر شرایط اخذ کارت بازرگانی شخص حقیقی است. عدم اشتغال در دولت و اثبات تمکن مالی و تعهد کتبی مبنی بر عدم سوء استفاده از سیاست های تجاری دولت، از جمله مواردی است که متقاضی باید در نظر داشته باشد.

شرایط اخذ کارت بازرگانی شخص حقوقی

هلدینگ ملاصدرا در طول سال، خدمات اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی را انجام می دهد. متقاضیان حقوقی باید شرکت ثبت شده داشته باشند که صفر تا صد مراحل ثبت شرکت یا موسسه را هلدینگ ملاصدرا برای متقاضی انجام می دهد.

متقاضی حقوقی اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو یا کالاهای بازرگانی، بایستی در کنار شرکت ثبت شده، پرونده مالیاتی، کد اقتصادی و اظهارنامه مالیاتی داشته باشد. اثبات عدم ورشکستگی، برخورداری از محل زندگی و محل کار تایید شده و سابقه کار در اقتصاد و تجارت، از دیگر شرایط حقوقی ها برای اخذ کارت بازرگانی است. حساب جاری حقوقی ها برای دریافت کارت  بازرگانی نیز باید 2 میلیارد ریال باشد.

 

 

مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی حقوقی و حقیقی

 

اشخاص حقیقی برای اخذ کارت بازرگانی باید عکس تمام رخ با پس زمینه سفید  داشته باشند. تحویل فرم دال اتاق بازرگانی به به تایید دفاتر اسناد رسمی رسیده باشد نیز الزامی است. ارائه تصویر کارت ملی و اصل مدرک تحصیلی  که دیپلم به بالا باشد یا ارائه 3 سال سابقه کار تجاری از دیگر شرایط و مدارک است.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه گواهی بانکی تاییدیه حساب جاری نیز از مدارک اخذ کارت بازرگانی در ایران عصر 1400 شمسی است. ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت و کد اقتصادی نیز از دیگر مدارک مورد نیاز خواهد بود.

برای اشخاص حقوقی نیز مدارکی لازم است. ارائه اسناد مربوط به محل کار شامل سند مالکیت یا اجاره نامه هولوگرام دار، ارائه کارت ملی مدیرعامل شرکت، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل شرکت ، ارائه اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، ارائه فرم دال اتاق بازرگانی و ارائه تقاضانامه ثبت  شرکت هایی با مسئولیت محدود از دیگر شرایط اشخاص حقوقی است.

دقت کنید که برای اخذ کارت بازرگانی حقیقی، بر خلاف حقوقی، بازدید از محل فعالیت شما نیز به عمل خواهد امد. فضای کاری شما نباید در محل منزل مسکونی باشد و باید تجاری یا اداری باشد. اما برای ثبت شرکت یا موسسه، محل فعالیت شما و آدرس محل قانونی شرکت می تواند محل منزل مسکونی باشد.

انواع کارت بازرگانی

کارت بازرگانی انواعی دارد. شناسنامه تجاری است و تجارت برون مرزی دارندگان این کارت، به رسمیت شناخته می شود. یک سال اعتبار داشته و هر سال باید تمدید کرد. اما گواهی اختراع و برند، هر 10 سال تمدید می شود.

کارت بازرگانی تجاری، متداول ترین نوع کارت بازرگانی است. کارت بازرگانی موردی، کارت یک بار مصرف است. برای ترخیص کالا استفاده می شود. کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی نیز برای پیشبرد فعالان تولیدی جهت خرید و صادارت موارد اولیه کاربرد دارد.

کارت بازرگای خدماتی، برای واحدهایی که نیاز به ربرخی مواد اولیه وارداتی دارند کاربرد دارد. شرکت های تعاونی هم کارت بازرگانی خود را از اتاق های تعاون اخذ می کنند.

چند نکته مهم
  • شرایط دریافت کارت بازرگانی و هزینه دریافت آن، هر سال تغییر می کند. برای اطلاعات جدید به روز شده با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا صحبت کنید.
  • دریافت کارت بازرگانی حقیقی، نیازمند مدرک دیپلم به بالا است. اگر مدرک دیپلم ندارید، با ارائه 3 سال سابقه کار تجاری، کارت میگیرید.
  • هزینه دریافت کارت بازرگانی در صورتی که وکیل بگیرید، علاوه بر هزینه وکیل، هزینه های واریزی سامانه اتاق بازرگانی را نیز شامل می شود. شامل عضویت سالانه در اتاق، حدود 1.5 میلیون تومان و هزینه بازدید از محل که بیش از 4 میلیون ریال است. هزینه گرفتن دفاتر تجاری هم باید به این مبالغ اضافه شود.
  • واردات هر نوع خودرو در ایران نیازمند کارت بازرگانی است.
  • عضویت در اتاق های مشترک و حضور ویژه در سیمنارها و نمایشگا ههای مشترک، از مزایای دارنده کارت بازرگانی است
  • داشتن کارت بازرگانی و عضویت در اتاق های مشترک ایران با کشورهای آسیایی و اروپایی و آفریقایی، شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت ویزای شنگن و ویزای کانادا نیست. اما رزومه شغلی شما را برای دریافت روادید تجاری، تقویت می کند.

مخاطب گرامی برای ثبت و تغییرات  و انحلال  انواع شرکت و موسسه و ثبت برند و اختراع و دریافت کارت بازرگانی جهت واردات خودرو، همین امروز با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا تماس بگیرید و بهترین خدمات با کمترین هزینه را دریافت کنید.

با برون سپاری فعالیت های ثبتی و حقوقی و مالی و مالیاتی خود به مشاوران مجرب خوش نام، اگاهانه در فضای سرمایه گذاری ایران و جهان گام بگذارید و موفقیت ها و فرصت های تجاری بیش تری را نصیب خود  کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button