ثبت شرکت در هند

ثبت شرکت در هند و اطلاعاتی که باید بدانید

ثبت شرکت در هند فراز و فرود هایی دارد که عاقلانه است قبل از اقدامی از آن ها مطلع باشید . اما قبل از آن باید از شما بپرسیم که ، شما هند را بیشتر با کدام ویژگی اش می شناسید ؟ با تنوعِ فرهنگی و قومیتی ؟ شیر چایی ها و بامیه هایی که مردمانِ هند ، زندگی را یک روز بدونِ این دو نمی توانند تصور کنند ؟ رنگارنگیِ غذا ها ، ادویه جات ، زیورآلات و ساری هایِ زنانِ نجیبش ؟ با آمیتا باچان و شعله ؟

یا طیفِ گسترده فیلم های به معنایِ واقعیِ کلمه هندی به همراهِ موضوعات و سکانس های بیش از حد باور پذیرش ؟ این که از میان این همه نشانه یکی را به عنوانِ نمادِ هند برگزینید حقیقتا کارِ ساده ای نیست . پس ما در ادامه مقاله بیشتر درباره آن صحبت می کنیم .

ویژگی های مثبتِ ثبت شرکت در هند

هند برای اهلِ تجارت ، تنها یک معنی می دهد : جمعیتِ بالا و نیرویِ کارِ ارزان . اگر بخواهید در هند ثبتِ شرکت کنید باید از جهتِ هزینه های زندگی خیالتان راحت باشد ، چرا که بسیار پائین است . از طرفی شما برای ثبت شرکت در هند نیازمندِ سرمایه ابتداییِ زیاد نیستید ( 1000 روپیه برای شروع کفایت می کند ) .

هند از لحاظِ اقتصادی هم رشدِ چشم گیری در سال های اخیر داشته است هم دور نمایِ روشنی برای سرمایه گذاران دارد . از طرفی شرکت ها در هند مالیاتِ به شدت کمی پرداخت می کنند و از این نظر هم به صاحبانِ کسب و کار فشاری وارد نمی شود .

تجارت سرمایه گذارانِ خارجی در هند

طبیعی است که در کشور های درحالِ توسعه ، همه چیز گُل و بلبل نباشد . پس هند نیز از این قاعده مستثنا نیست . برای مثال فقرِ این کشور و واحدِ بی ارزشِ پولِ آن ، می تواند محرکی قوی در جهتِ انصرافِ سرمایه گذاری و ثبتِ شرکت در هند باشد . در واقع روپیه هند ، از مشهور ترین واحد های پولی در جهان است .

روپیه در بازارهای بین المللی با نماد INR شناخته می‌شود . یکایِ کوچکتر پول در هند ، پیسه (paisa) است . در این سرزمین ، هر 100 پیسه برابر با 1 روپیه می‌باشد .

درست است که این واحدِ پولی در برابرِ دلارِ آمریکا ارزشی ندارد اما جالب که است بدانید روپیه هند ، در اندازه و حدِ خودش به قدری قدرتمند است و حرفی برای گفتن دارد که به عنوان پولِ قانونی در کشورهای همسایه اش مثلِ نپال و بوتان پذیرفته شده‌ است .

بر اساسِ اطلاعاتی که امروز در تابلویِ نرخِ ارزِ صرافی مشاهده کردیم ، هر 1 روپیه معادلِ 576.23 ریالِ ایران است که البته رقمِ مسحور کننده و قابل توجهی نیست .
از طرفی ، راه های اتصال به هند از جمله مسیر های ریلی ، جاده ها و راه های هوایی در برابرِ وسعتِ این کشور بسیار ناچیز و غیر پیشرفته هستند .

بازرگانان هم که اگر نتوانند راهِ مناسب و راحت تر را برای انجامِ مبادلاتشان پیدا کنند ، عطایِ یک تجارت را از همان ابتدا به لقایش می بخشند .
عده های معتقد اند ثبت شرکت در هند با پیچیدگی هایی روبه رو است . اتفاقا شاید هم کاملا درست فکر کنند . این پییچیدگی حاصلِ قوانینِ سفت و سخت و غیرِ قابلِ انعطافِ مربوط به مهاجرت در هندوستان است .

اما از آن جایی که شاید سختی های گفته شده شما را از تصمیمتان منصرف نکرده است و همچنان قصدِ ثبت شرکت در هند را دارید ، پس شما را به خواندنِ ادامه مطلب دعوت می کنیم .

مراحل ثبت شرکت در هند

1 : مدیر ها باید شماره شناساییِ مخصوص دریافت کنند :

انجامِ 90% از پروسه ثبت شرکت در هند دیگر خیلی سال است که به صورت آنلاین انجام می شود . یکی از اسنادِ پایه مربوط به ثبت شرکت در هند نیز همین شماره شناسایی مدیر است که باید به صورت آنلاین در مرحله اول دریافت شود .
2 : دریافتِ گواهیِ امضاء شده :

این گواهی را به صورت دیجیتال امضاء می کنند و در پرونده باید در کنارِ گواهیِ ثبتِ نشانیِ شرکت و هویتِ آن ارائه شود .
3 : برای شرکتتان ، نام انتخاب کنید :

انتخابِ نام شرکت نیز به صورت غیر حضوری در هند قابلِ اجرا است . اسامی شرکت ها در این کشور می تواند 6 سیلاب یا بیشتر باشد اما ازین تعداد نباید کمتر شود .

شما تنها با مراجعه به سایت MCA 21می توانید از قانونی بودن یا نبودنِ نامِ شرکت خود اطمینان حاصل کنید .

برای انتخابِ یک اسمِ متناسب که تمامیِ قواعدِ نام گذاری را در نظر گرفته است ، باید به وسیله طوفان های فکری و برقراریِ اتاق های فکرِ پی در پی به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید .

به گونه ای که تمامِ شرکاء از انتخاب آن نام رضایتِ کامل را داشته باشند .

4 : مدارکِ مورد نیاز را ضمیمه پرونده کنید :

این سند به صورت خام و بدونِ امضاء باید به پرونده تان پیوست شود . متقاضی باید بعداً این اسناد را تکمیل و تسلیم کند .

5 : گواهی ثبت نام را فراموش نکنید :

در این مرحله ، اداره ثبت شرکت منتظر است تا یک کپی از رضایت نامه تمامیِ شرکای شرکت که مُزین به امضایِ آن ها است را دریافت کند .

6 : شرکتِ شما نیاز به لوگویِ مخصوص دارد :

طراحیِ لوگو و برندِ تجاری به شرکت ها هویت و شخصیت می بخشد . اما اینکه برای تولید آن چه مقدار باید هزینه شود کاملا وابسته به انتظارِ شما از بالا بودنِ کیفیت و میزانِ خلاقیت و حروفِ استفاده شده در آن است .

شما در هر صورت با انجامِ این کار ازحریمِ هوشمندی خود محافظت کرده اید . چرا که شرعاً و عرفاً مالکِ افکار و ایده های خود هستید و باید با تمامِ وجود برای صیانتش تلاش کند .

ثبت لوگویِ تجاری و برندِ مخصوصتان دقیقا همین مالکیت معنوی آرم و علامت تجاری شما را برایتان به ارمغان می آورد . باعث می شود دیگر شما تنشی از بابت به سرقت رفتنِ ایده و محصول خود و عرضه آن توسط مُشتی فرصت طلب را که همیشه در حالِ کمین کردن برای به یغما بردنِ حاصلِ عرق ریزانِ فکرِ کسی دیگر هستند را نداشته باشید .

7 : شرکتِ شما به یک شماره حسابِ ثابت هم نیاز دارد :

درست است که پروسه دریافتِ این کد آنلاین است ولی برای دریافتِ تائیدیه نهایی و اطمینان از دریافت آن باید حضوراً مراجعه کرد .

8 : شماره حسابِ مالیاتی را جدی بگیرید :

درست که در هند مالیات تقریبا صفر است و اصلا فشاری به صاحبانِ کسب و کار وارد نمی کند اما قانون این است که شرکت ها حتما باید این شناسه را که به تائیدِ اداره مالیاتِ هند رسیده است در اختیار داشته باشند .

9 : در اداره ثبت املاک ثبت نام کنید :

این مرحله باعث می شود که شما ناخودآگاه به سمتِ خرید یا اجاره یک محلِ استقرارِ دائمی برای شرکت خود سوق داده شوید .

10 : اداره مالیاتیِ خدمات و کالا در انتظارِ ثبتِ نام شما است :

شرکتِ شما در صورتی که گردشِ مالیِ بیش از 20000 روپیه در سال داشته باشد ، موظف است سالی یک بار یه دولتِ هند مالیاتی مقرر و ثابت پرداخت کند . در حقیقت کاربردِ شماره حسابِ مالیاتی ، خودش را در این جا نشان می دهد .

11 : کارفرمایان موظف هستند تا در دفترِ پرداختِ مالیاتِ پیشرفه ثبت نام کنند .

12 : سرشماریِ کامندا را فراموش نکنید :

در هند صندوقی مالی برای کارمندان و کارگران وجود دارد که صاحبانِ کسب و کار باید اطلاعاتِ مربوط به کارمندانشان را در آن وارد کنند .

13 : کارمندانِ خود را بیمه کنید :

حقوقِ کارگر در هند محفوظ نگه داشته می شود و حقِ طبیعی اوست تا کارفرمایش او را در برابرِ خطرات و آسیب هایی که متوجه سلامتِ او در حینِ کار می شود بیمه کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button