تقویم مالی مالیاتی

همه چیز درباره تقویم مالی و مالیاتی و میزان جرایم و دیرکرد

تقویم مالی و مالیاتی یک نیاز ضروری برای فعالان کسب و کار به خصوص مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی در سراسر کشور است. کلیه مودیان مالیاتی به منظور انجام تکالیف قانونی خود، بایستی به صورت ماهانه، فصلی و سالانه، نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات عملکرد، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، ثبت صورت معاملات فصلی و هم چنین دریافت پلمپ دفاتر قانونی اقدام کنند. علاوه بر این ها، ارسال لیست بیمه پرسنل و ارسال لیست مالیات بر درآمد حقوق پرسنل نیز از جمله تکالیفی است که در موعد مقرر باید انجام شود.

تقویم مالی و مالیاتی برای مودی مالیاتی، کمک می کند تا به صورت منظم، نسبت به مدیریت امور مالی بنگاه اقدام کرده و از جریمه شدن بنگاه، جلوگیری کند که خود عاملی برای جلوگیری از خروج نقدینگی می باشد. در این گزارش هلدینگ ملاصدرا، اطلاعات جامعی درباره تقویم مالی و مالیاتی و تکالیف قانونی و جریمه و جرایم دیرکرد هر یک، مطالب جالبی ارائه شده است.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید و لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که دارید به اطلاع دوستان و آشنایان و دیگر مودیان مالیاتی برسانید.

با ما همراه باشید.

مهلت ثبت اظهارنامه ارزش افزوده زمستان 1400

طبق تقویم مالی و مالیاتی سال 1400 ، تا 15 فروردین سال 1401 شمسی فرصت دارید که نسبت به ثبت اظهارنامه ارزش افزوده دوره زمستان 1400 اقدام کنید. عدم ثبت اینترنتی اظهارنامه ارزش افزوده، مشمول جریمه بوده و 50 درصد مالیات متعلقه است. 2 درصد نیز جریمه دیرکرد می باشد.

مهلت ارسال لیست مالیاتی حقوق اسفند 1400

تا 31 فروردین 1401 شمسی فرصت دارید که لیست مالیات حقوق اسفند سال 1400 را رد کنید. اگر در موعد مقرر نسبت به انجام این کار خودداری نمایید، مشمول جریمه معادل 2 درصد حقوق پرداختی به کارکنان می شود. جریمه عدم پرداخت مالیات نیز 10 درصد مالیات متعلقه به مودی به علاوه ماهانه 2 درصد مالیات متعلقه است.

مهلت ارسال لیست حق بیمه اسفند 1400

مهلت ارسال لیست حق بیمه تا سی و یکم فروردین سال جدید است. 10 درصد حق بیمه، جریمه عدم ثبت لیست بوده و از ثبت لیست ماه بعد نیز محروم می شوید. جریمه دیرکرد نیز ماهانه 2 درصد است. در تقویم مالی و مالیاتی خود همیشه ارسال لیست حق بیمه پرسنل در کارگاه های مختلف را در نظر داشته باشید.

مهلت ارسال گزارش فصلی دوره زمستان 1400

مهلت ارسال گزارش فصلی دوره زمستان 1400 تا 15 اردیبهشت سال آینده است. جریمه عدم ثبت گزارش فصلی نیز 1 درصد مبلغ ماهانه بوده و جریمه دیرکرد نیز ماهی 2 درصد است. در تقویم مالی و مالیاتی بایستی برای ثبت به موقع صورت معاملات فصلی، توجه ویژه داشته باشید.

مهلت ارسال لیست مالیات حقوق فروردین 1401

تا سی و یکم اردیبهشت 1401 فرصت دارید که لیست بیمه فروردین را پرداخت نمایید. 10 درصد حق بیمه، جریمه عدم ارسال لیست حق بیمه و ماهی 2 درصد نیز جریمه دیرکرد است. در تقویم مالی و مالیاتی بنگاه ها بایستی ثبت به موقع لیست مالیات بر درآمد حقوق مد نظر باشد.

مهلت ارسال لیست ماهانه حقوق اردیبهشت 1401 پرسنل

تا سی و یکم خرداده ماه فرصت دارید که لیست ماهانه حقوق اردیبهشت 1401 را رد کنید. 2 درصد حقوق پرداختی، جریمه عدم ارسال لیست بوده و 10 درصد مالیات متعلقه و ماهانه 2 درصد مالیات متعلقه نیز جریمه دیرکرد است.

مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار

همیشه مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار مودیان مالیاتی، تا 15 تیر ماه همان سال است. اگر در زمان تعیین شده نسبت به ثبت الکترونیکی اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار اقدام نکنید، پنجاه درصد مالیات متعلقه باید جریمه بدهید و اگر از پرداخت جریمه نیز سرپیچی کنید، 2 درصد مالیات متعلقه باید جریمه پرداخت کنید.

زمان برگزاری مجامع عمومی

سی و یک تیر هر سال، زمان برگزاری مجامع عمومی و تصویب صورت های مالی شرکت های بورسی است. جزییات بیشتر را در کدال نگاه کنید. معمولا در مجامع سالانه، تصمیم گیری روی سود نقدی قابل تقسیم نیز انجام می شود. سال مالی همه شرکت های بورسی، یکسان نیست. در تقویم مالی و مالیاتی بنگاه خود در صورتی که سهامدار شرکت های بورسی هستید، به منظور حضور در مجمع، تاریخ برگزاری مجامع شرکت هایی که سهام آن ها را در اختیار دارید، از codal.ir استخراج کنید. برای دریافت سود نقدی، با کد حقوقی در سجام ثبت نام کنید.

موعد ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد تکلیفی بنگاه

یکی از موارد مهم که در تقویم مالی و مالیات بنگاه باید در نظر گرفته شود، زمان ثبت اظهارنامه مالیات عملکرد تکلیفی سالانه بنگاه است. اگر در زمان مقرر از انجام این کار سرپیچی کنید، 30 درصد مالیات متعلقه را باید جریمه داده و دیرکرد نیز ماهی سی درصد است.

در تقویم مالی و مالیاتی خود ثبت اظهارنامه سالانه مالیات تکلیفی را مد نظر داشته باشید چون اگر انجام ندهید، مصداق کتمان درامد می باشد. به منظور ارسال اظهارنامه اینترنتی عملکرد شخص حقوقی به سایت return.tax.gov.ir مراجعه کنید.

مهلت ارسال لیست مالیات خرداد پرسنل

سی و یک تیر مهلت ارسال مالیات بر درآمد حقوق پرسنل در ماه خرداد است. استنکاف از این قضیه، یعنی جریمه 2 درصدی. دیرکرد نیز ماهی 2 درصد مالیات متعلقه نیز به آن اضافه می شود.

موعد ارسال گزارش فصلی دوره بهار 1401

در بهار سال 1401 تا پانزدهم مرداد فرصت دارید که نسبت به ثبت گزارش فصلی دوره بهار اقدام کنید. اولین گزارش صورت معاملات فصلی در هر سال، گزارش بهار است. در تقویم مالی و مالیاتی خود به آن دقت کنید. جریمه 2 درصد دیرکرد دارد. سامانه صورت معاملات فصلی در نشانی: ttms11.tax.gov.ir در دسترس است.

مهلت ارسال لیست مالیات حقوق تیر 1400 پرسنل

ثبت لیست مالیات بر درآمد حقوق پرسنل تا 31 مرداد است. دیرکرد 2 درصد دارد و خودداری از پرداخت جریمه نیز ، شما را مشمول پرداخت جریمه ای معادل 10 درصد مالیات متعلقه می کند.

مهلت ارسال لیست حق بیمه تیر 1400

تا 31 مرداد هر سال فرصت دارید که لیست حق بیمه تیر پرسنل را رد کنید. 10 درصد حق بیمه، جریمه عدم رد کردن لیست درموعد مقرر و ماهانه 2 درصد نیز جریمه دیرکرد در پرداخت جریمه است.

مهلت ارسال لیست مالیات حقوق مرداد 1400 پرسنل

31 شهریور هر سال، مهلت ارسال لیست مالیات حقوق پنجمین ماه سال است. جریمه عدم ارسال لیست در زمان مقرر، ده درصد حق بیمه را باید جریمه بدهید. دیرکرد نیز ماهی 2 درصد است. در تقویم مالی و مالیاتی بنگاهها، ارسال لیست مالیات بر درآمد حقوق گاها فراموش می شود.

ارسال لیست اظهارنامه ارزش افزوده دوره تابستان 1400

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دومین فصل سال، همیشه تا 15 مهر همان سال است. اگر در تقویم مالی و مالیاتی خود، ارسال اظهارنامه ارزش افزوده در موعد مقرر پیش بینی نشود، 50 درصد مالیات متعلقه را جریمه شده و دیرکرد 2 درصد برای هر ماه نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

مهلت ارسال لیست مالیات حقوق شهریور پرسنل

مهلت ارسال لیست مالیات بر درآمد حقوق پرسنل نیز تا سی مهر همان است . همان طور که گفتیم، اگر لیست در مهلت قانونی پرداخت نشود، 2 درصد حقوق پرداختی را باید به عنوان جریمه عدم ارائه در زمان مقرر، بدهید. جریمه عدم پرداخت نیز ده درصد مالیات متعلقه به اضافه 2 درصد مالیات متعلقه است.

مهلت ارسال لیست حق بیمه شهریور

لیست حق بیمه شهریور نیز تا 30 مهر همان سال فرصت دارد. جریمه دیرکرد در پرداخت جریمه 10 درصدی، ماهانه 2 درصد است. برای اطلاع از بخشنامه ها و ضرایب حق بیمه در هر سال که بر اساس حداقل حقوق کارگر در همان سال است، به سایت tamin.ir مراجعه کنید که در تنظیم صورت های مالی و حقوق و دستمزد پرسنل و پرداخت مالیات بر درآمد حقوق تاثیر گذار است و بخشی از تقویم مالی و مالیاتی بنگاه شما را تشکیل می دهد.

گزارش حسابرسی مشمولان ماده 272

طبق ماده 272 قانون مالیات های مستقیم، اگر مودی، مشمول این ماده باشد، بایستی تا سی مهر ماه نسبت به ارسال گزارش حسابرسی ارسال کند، جریمه عدم ارسال نیز 20 درصد مالیات متعلقه می باشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی به intamedia.ir مراجعه کنید.

مهلت ارسال گزارش فصلی تابستان 1400

مهلت ارسال گزارش فصلی دومین فصل هر سال، 15 آبان همان سال است. همان طور که گفتیم، جریمه عدم ارائه لیست، معادل 1 درصد مبلغ معامله و استنکاف از پرداخت جریمه نیز ماهانه 2 درصد دیرکرد دارد.

موعد ارسال لیست مالیات حقوق آبان

ثبت فهرست مالیات بر درآمد حقوق آبان پرسنل همیشه تا 30 آذر همان سال می باشد. عدم ارائه لیست جریمه 2 درصد معادل حقوق پرداختی را در پی دارد. جریمه عدم پرداخت نیز 10 درصد مالیات متعلقه به علاوه 2 درصد مالیات متعلقه به صورت ماهانه می باشد. موضوع مهم که در تقویم مالی و مالیاتی بنگاه باید در نظر گرفته شود.

مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز تا 15 دی همان سال است. 50 درصد مالیات متعلقه ، جریمه عدم ارائه لیست است. جریمه عدم پرداخت مالیات ابراز شده نیز 2 درصد مالیات متعلقه است.

مهلت ارسال درخواست پلمپ دفاتر سال مالی

شما تا اسفند هر سال فرصت دارید نسبت به ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی سال بعدی اقدام کنید. یعنی درخواست پلمپ دفاتر سال 1401 را باید در سال 1400 ثبت کنید. اگر دفاتر مالی را دریافت نکنید، یعنی دفتر روزنامه و دفتر کل، مشمول مالیات علی الراس بوده و از همه بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی محروم می شوید.

هلدینگ ملاصدرا آماده دریافت پلمپ دفاتر قانونی مودیان مالیاتی در اسرع وقت است. شما بایستی رونوشت کارت ملی و آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی و رونوشت وکالت نامه را در اختیار هلدینگ ملاصدرا قرار دهید تا امور مربوطه انجام شود.

برای ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی به این لینک رجوع کنید.

مخاطب گرامی

در تقویم مالی و مالیاتی خود همواره اطلاعات مهم ارائه شده در این گفتار را در نظر داشته باشید. هلدینگ ملاصدرا آمادگی تا خدماتی نظیر ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات ، دریافت هر نوع گواهینامه و استاندارد ملی و بین المللی و مجوز صنفی را برای متقاضیان حقیقی و حقوقی در اسرع وقت با بهترین کیفیت خدمات، دریافت کنید.

برون سپاری خدمات مالی و مالیاتی و ثبت شرکت در داخل و خارج از کشور را به هلدینگ ملاصدرا با هزاران پرونده موفق در یک دهه اخیر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button