کد رهگیری مالیاتی

آنچه درباره ثبت کد مالیاتی باید بدانیم

ثبت کد مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کلیه مشمولان قانون مالیات های مستقیم و مودیان در سراسر کشور الزامی است. اگر متقاضی دریافت کارتخوان هستید، ثبت کد مالیاتی الزامی است. در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، راهنمای مصور دریافت کد رهگیری مالیاتی برای مودیان گرامی ارائه شده است.

اگر نظر و دیدگاهی درباره دریافت کد مالیاتی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

داستان اخذ کد رهگیری مالیاتی

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اطلاع رسانی شرکت شاپرک، کلیه پذیرندگان شبکه پرداخت کشور موظف هستند تا نسبت به اخذ کد رهگیری مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند. دیگر مشمولان نظام مالیاتی کشور نیز بایستی در اسرع وقت نسبت به دریافت کد رهگیری ثبت نام مالیاتی اقدام نمایند.

افرادی که دارای تجهیزات پذیرش پرداخت و متقاضی این دستگاه ها هستند، بایستی به منظور دریافت کد رهگیری ثبت نام مالیاتی در سازمان امور مالیاتی، به نشانی tax.gov.ir/action/do/registrationselector مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و ثبت پرونده الکترونیکی و تکمیل درخواست اقدام کنند.

البته کلیه این مراحل از ثبت درخواست تا صدور کد رهگیری مالیاتی توسط هلدینگ ملاصدرا برای متقاضیان حقیقی و حقوقی گرامی انجام می شود. پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام مالیاتی می توان برای ثبت درخواست پذیرندگی و ابزارهای پذیرش اقدام نمود که بخشی از مسیر کارآفرینی دیجیتالی و درآمدزایی اینترنتی است.

راهنمای اخذ کد رهگیری ثبت نام مالیاتی

پس از ورود به نشانی اینترنتی که در بالا گفتیم، صفحه ای به نمایش در می آید که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می فرمایید. جهت انجام پیش ثبت نام و یا ویرایش پیش ثبت نام و یا ثبت نام قطعی، شماره ملی و شناسه ملی را بایستی در آدرس اینترنتی فوق الذکر، وارد کنید. نوع مودی را مشخص کنید و شناسه شناسه ملی یا شماره فراگیر را درج کنید.

اگر شماره ملی یا شناسه ملی وارد شده شما، در سامانه موجود نباشد، پیغامی که در تصویر بالا مشاهده می کنید به نمایش در خواهد آمد. جهت ثبت نام جدید بایستی روی گزینه پیش ثبت نام جدید کلیک کرده و مراحل را طی کنید.

قسمت مربوط به پیش ثبت نام جدید در بخش پیش ثبت نام الکترونیک معاونت فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در دسترس است که تصویر صفحه مربوطه در عکس بالا مشاهده میکنید. 4 مرحله را باید طی کنید که البته هلدینگ ملاصدرا با دریافت مدارک شما، مراحل را برای ثبت نام موفقیت آمیز انجام می دهد.

توجه داشته باشید که :

  • هر نوع شغلی که به شیوه مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می گردد، به عنوان یک مودی در نظام امور مالیاتی کشور ثبت نام می شود. صاحبان این مشاغل بایستی در هنگام پیش ثبت نام، داده های مورد نیاز همه شرکاء و نسبت سهم هر شریک را در سامانه اعلام کنند.
  • نکته بعدی این است که مشمولین ثبت نام ، بایستی هر گونه تغییری از جمله انحلال شرکت یا موسسه، تعطیلی فعالیت، تغییر نام ، تغییر شغل، تغییر آدرس و اقامت گاه قانونی، تبدیل فعالیت انفرادی به مشارکتی و یا بالعکس ، تغییر شرکاء (اختیاری یا قهری) و یا سایر موارد را حداکثر ظرف مدت 60 روز از زمان انجام یا وقوع تغییرات به سازمان امو مالیاتی کشور ، اطلاع داده و یا ثبت نام جدیدی انجام دهند. صاحبان این مشاغل مشمول ثبت نام ، موظف هستند تا زمانی که برای آنان، کد اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نماید.
  • نکته بعدی این که شناسه ملی ویژه اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی در نظر گرفته شده و مودی موظف است از آن در همه خرید و فروش های خود در طول سال مالی استفاده کند.

پس از مراحل ثبت نام اولیه، به منظور دریافت کد مالیاتی، بایستی وارد سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir بشوید. بهتر است که با فایرفاکس اقدام و ضد فیلتر را غیر فعال کنید. بعد از این که وارد سایت شد، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید که در پایین سمت راست صفحه در دسترس است.

بعد از اینکه وارد بخش پیش ثبت نام شدید که تصویرش را در بالا مشاهده کردید، شماره موبایل و کد پستی اقامتگاه خود را وارد می کنید. سپس روی گزینه ثبت نام کلیک کرده تا صفحه ای که تصویرش را در زیر مشاهده میکنید برای شما به نمایش در آید.

از سر شماره 98500051526 ، پیامکی برای شما ارسال می شود که کد فعال سازی در سامانه را که 4 رقم است اعلام می کند. کد را در باکس سفید رنگ وارد کرده و روی گزینه ثبت کد فعالسازی و ادامه مسیر را کلیک کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای دریافت کد رهگیری مالیاتی بایستی اطلاعات هویتی مودی اصلی شامل مدیرعامل یا مدیر تسویه در سامانه ثبت و توسط سازمان ثبت احوال کشور استعلام شود. این اطلاعات بایستی مطابقت کامل با اطلاعات کارت ملی داشته باشد و اگر اتباع خارجی هستید نیز بایستی شماره فراگیر را وارد کنید.

استعلام به صورت بر خط هست و اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد، در صفحه ای که تصویر آن را در عکس زیر ملاحظه می فرمایید، صحت اطلاعات ورودی با اعلام نام شما، اعلام می شود.

شماره موبایل بایستی متعلق به شخصی باشد که کد ملی خود را وارد سیستم کرده است.

به چند نکته دقت کنید:

  • بعد از کامل کردن اطلاعات و تایید شماره موبایل و هم چنین ثبت اطلاعات همه شرکا ، روی گزینه تایید نهایی ، کلیک کرده و تا مرحله راستی آزمایی سازمان امور مالیاتی کشور، ادامه دهید. در این گام، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در بسیاری از سامانه های سازمان به آن نیاز خواهید داشت.
  • کد رهگیری ثبت نام مالیاتی را در مکان امنی قرار دهید.
  • بعد از دریافت کد رهگیری مالیاتی به منظور ورود به سامانه پیش ثبت نام مالیاتی، در صورت نیاز باید از شماره/شناسه ملی و کد رهگیری استفاده کنید.
  • اگر اطلاعات شما تایید شود ، کد کاربری و شناسه عبور رمز برای شما صادر می شود. این اطلاعات برای شما به صورت پیامک ارسال خواهد شد.
  • تا پیش از دریافت کد رهگیری ثبت نام مالیاتی ، امکان حذف این ثبت نام از منو های سمت راست وجود دارد.
  • اگر پس از درخواست پیش ثبت نام جدید ظرف مدت 7 روز کاری ،اطلاعات را تکمیل نکنیدف این ثبت نام به طور خودکار از سیستم حذف مالیاتی کشور حذف می شود.
  • توجه داشته باشید که هرگونه فعالیت مشکوک در این سامانه (ثبت و تغییر اطلاعات هویتی و سایر اطلاعات…) پایش شده و شخص مورد پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، اقامتگاه قانونی دارنده کد ملی، کد پستی، نوع شخصیت، شناسه شناسه ملی و درصد سهام به نمایش در می آید. نوع شغل را باید مشخص کنید. اگر نیاز به ویرایش اطلاعات داشتید، روی گزینه ویرایش اطلاعات اولیه کلیک کنید. اگر شرکای شما بیش از یک نفر است، اطلاعات آن ها را با کلیک بر روی گزینه افزودن شخص جدید، وارد کنید.

بعد از مشاهده نواقص اطلاعاتی اعلام شده در صفحه ای که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنید. در نهایت روی تایید اطلاعات و دریافت کد رهگیری کلیک کنید و نسبت به تکمیل فرم های الکترونیکی و منوها ، همان طور که در عکس زیر نشان داده شده، اقدام کنید.

در گام آخر، روی گزینه تایید اطلاعات و دریافت کدرهگیری اقدام کنید. همان طور که گفتیم، اخذ کد رهگیری مالیاتی ، پیش نیاز درخواست پذیرندگی یا تمدید آن است.

سازمان امور مالیاتی کشور برای ثبت کد مالیاتی برای مودیان حقیقی یا حقوقی ، هزینه ای دریافت نمی کند. اما خدمات مشاوره و پیگیری صدور کد و مسائل حقوقی مالیاتی از سوی هدلینگ ملاصدرا بر اساس درخواست متقاضیان محترم و قرارداد منعقده شده، دنبال می شود. اخذ کد مالیاتی کارتخوان طبق قوانین جدید مالیاتی کشور الزامی است. ثبت کد مالیاتی را با کد اقتصادی و شناسه ملی شخصیت های حقوقی ، اشتباه نگیرید.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا در زمینه اخذ کد مالیاتی، ثبت برند، ثبت هر نوع شرکت و تعاونی در سراسر کشور فعالیت دارد و برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه پیمانکاری و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله این موارد است.

مراحل اخذ این کد رهگیری مالیاتی را به هلدینگ ملاصدرا بسپارید و از مشاوره های این مجموعه بهره مند شوید. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button