ثبت شرکت در دبی

نگاهی کلی به ثبت شرکت در دبی !

ثبت شرکت در دبی در این چند سال اخیر به قدری اقدامی نرمال و پر منفعت تلقی می شود که اگر یک ایرانی اندک سرمایه ای در دست داشته باشد، بعید است که به فکرِ سرمایه گذاری در این کشور نیوفتد. یکی از دلایلِ عمده آن هم قانونِ 0 % مالیات و 100% مالکیلت بر شرکت ثبت شده است که سرمایه گذاران را مشتاق به تجارت در دبی میکند.

سرمایه گذاری در دبی

دبی با جمعیت 3 میلیون نفری و مساحتِ 4 هزار مترِ مربعیش بزرگترین و البته خواستنی ترین شیخ نشینِ کشورِ امارات است و پتانسیل های زیادی برای جذب سرمایه گذار دارد.

مردم دبی در این دهه های اخیر تنها به ساختِ فیلم های سینمایی سیاسی و اکشن مثلِ ماموریت غیر ممکن: پروتوکل شبح و فیلم سیریانا اکتفا نکرده اند و از ابعاد زیادی خصوصاً از جهتِ بخشِ اقتصادی و صنعتی، رشد و شکوفایی چشم گیری داشته اند.

برای مثال صنعتِ توریست و هتلداری در دبی گویا هرگز میلِ به اشباع شدن و عدم پذیرش سرمایه گذار را ندارند و روز به روز در حالِ طی کردنِ طبقات جدیدی از پیشرفت و گسترش هستند.

قدرت جذب توریست در دبی

آن ها به نتیجه رسیده اند که خاندان آل مکتوم شهرِشان را بیهوده بنیان گذاری نکرده اند و باید به نحو احسن از اماکن تاریخی و باستانی خود و مناظرِ بکر و بی بدیلِ طبیعیش استفاده کنند. قدرتِ اعجاب انگیزِ جذبِ توریست که در قلبِ دبی نهفته است، برای مردمان این شهر منبعِ درآمدِ شگرفی خلق کرده که گویی انتهایی ندارد.
ذهنِ اقتصادی اماراتی ها و سیاست هایی که در چند سال گذشته توسط سلطنت مشروطه دبی به اجرا در آمده است، سرمایه گذاران خارجی را که تمایل به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در این شهر پر زرق و برق را دارند به شدت تحریک می کند تا رویای کار آفرینی خود را با دغدغه کمتری در یکی از مهمترین و موفق ترین مناطقِ خاورمیانه یعنی دبی عملی کنند.

افرادی که اقدام به ثبت شرکت در دبی و یا سرمایه گذاری در هر کدام از بخش های اقتصادی و صنعتیش می کنند، می توانند از مزیت نیروی انسانی ارزان قیمت و انبوهی که در بازارِ کارِ فعلی این شهر وجود دارد استفاده کنند.

 

 

در دبی چه شرکت هایی را می توان ثبت کرد؟

نکته جالبی که درباره ثبت شرکت در دبی خیالِ سرمایه گذارِ خارجی را راحت می کند، برابری حقوقِ سرمایه گذار خارجی با یک سرمایه گذاری که تابعیت امارات را دارد و به اصطلاح محلی است. یعنی شما که فردی ایرانی هستید و قصدِ ثبت شرکت در دبی دارید، به همان میزان مشمولِ حقوقِ ثبت شرکت می شوید که یک سرمایه گذارِ اماراتی و داخلی حقش را دارد.
سلطنتِ مشروطه دبی دستِ شما را برای انواع ثبت های شرکتی باز گذاشته است و شما محدودیتی برای انتخاب ندارید:

1 : شرکت تعاونی:

از آن دسته شرکت هایی است که مسئولیتِ افرادی که عضویت آن را دارند، کاملا دارای محدودیت و مرزبندی است. در حقیقت یک شرکت تعاونی متعلق به تمامِ شرکایش است.

2 : ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

این نوع شرکت ها معمولا در هر کشوری جزو گران ترین نوعِ ثبت های شرکتی محسوب می شوند. شما حتی با یک سهام دار نیز می توانید در دبی، شرکتِ با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. اما مزیت بزرگِ این شرکت در سادگی و روان بودنِ پروسه جذب سرمایه است. از طرفی هم، نه مالکان و نه شرکاء در صورت بروز بدهی ، مسئول وصولِ مطالبات طلبکاران نیستند.

3 : شرکت های سرمایه گذاری مشترک :

به صورت توافق نامه ای میانِ طرفِ منطقه ای و طرفِ بین المللی منعقد می شود.

4 : شرکت سهامی ( خاص / عام ) :

از جمله محبوب ترین انواعِ شرکت های ثبت شده در دبی است. این نوع شرکت ها هیچ گونه محدودیتی برای جذب شریک و سهامدار ندارند. اما برای استارت قانونی باید حداقل 5 شخصیت حقیقی و یا حقوقی به عنوان سهامدار و یا شریک وجود داشته باشند. برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در دبی به سرمایی حدود 2 میلیون درهم نیاز است.

5 : شرکت تضامنی :

در دبی نیز به مانند ایران، در شرکت هایی که از نوع تضامنی به ثبت می رسند تمامِ شرکاء آن ها در صورت بروز گره مالی دقیقا به یک میزان در زیان و پرداخت بدهی شریک هستند.

6 : شرکت مختلط :

این نوع شرکت ها در دبی به جز یک یا دونفر از سهامداران که مسئولِ تمامِ تعهدات شرکت هستند، سایر سهامداران و شرکاء تنها به میزانِ سهمشان حقِ دخالت در شرکت را دارند.

7 : شرکت های عمومی :

در این نوع شرکت ها در دبی، در صورت بروز گره های مالی برای پرداخت بدهی ها حساب های خصوصی سهامداران درگیر می شود. در واقع هر فرد مسئولیتی بلا مانع و نامحدود در قبالِ شرایطِ بحرانی پیش آمده دارد.

مزایای ثبت شرکت در دبی

چند مزیت جذابی که با ثبت شرکت در دبی از آن بهره مند می شوید.

1 : شاید اخذ اقامت قانونی دبی یکی از اولین و مهمترین دلایلی باشد که عده زیادی را ترغیب به ثبت شرکت در این شیخ نشین می کند. حکومتِ سلطنتیِ دبی به محض ثبت شرکت به شما ویزای اقامت کاری در شهر را می دهد که این مقدمه اخذ شهروندیِ قانونی در دبی است.

2 : شما می توانید مالکِ مطلقِ شرکت خود باشید. یکی از قوانینی که در بسیاری از کشور های جهان عده ای را برای ثبت شرکت منصرف میکند، داشتن یک شریک است که تابعیت آن کشور را داشته باشد.

اما در دبی شما الزاماً نیازی به شراکت با یک سهامدارِ اماراتی را ندارید و همین باعث می شود که شما مالکیتِ تامِ شرکت و سرمایه خود را داشته باشید. مگر آن که قصدِ ثبتِ یک شرکتِ دریایی را داشته باشید که در این صورت نیاز به سرمایه گذار محلی دارید.

3 : اگر شرکت به ثبت رسیده شما به سودِ درخور و قابلِ اتکائی رسیده باشد، بانک های امارات شما را مورد عنایت خود قرار داده و از تسهیلات و وام موردِ نیاز بهره مندتان می کند.

4 : نیروی کار ارزان قیمت ( که به سهولت در هر شهر و کشوری یافت نمی شود )

5 : درست است که یکی از راه های اخذ اقامت در دبی ، ثبت شرکت است، اما این دلیل نمی شود که یکی از الزاماتِ ثبت شرکت در دبی داشتنِ اقامت در کشور امارات باشد! شما حتی بدونِ در دست داشتنِ سندِ اقامتِ بلند مدت یا کوتاه مدت نیز می توانید، اقدام به ثبت شرکت در دبی کنید.

اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی :

* 2 قطعه عکس پرسنلی رنگیِ سهامدارِ اصلی
* اصلِ گذرنامه معتبر و مدت دارِ شرکاء
* میزانِ مکتوبِ درصدِ سهامِ شرکاء و سهامداران
* موضوع فعالیت شرکت باید کاملا شفاف و قانونی قید شود
* نشانیِ محلِ استقرار شرکت به همراه خطِ ثابت و کد پستی آن
* پیشنهاد حداقل 5 نام برای شرکت ( باید جدید باشند و تکراری نباشند )
* مشخص کنید چه کسی در شرکت حقِ امضاء دارد، چه کسی مدیر است و چه کسی مدیر عامل
* در صورتی که وکیلِ شما از جانبتان تمامیِ مراحل قانونی ثبت شرکت را طی میکند، باید وکالتنامه را ضمیمه پرونده کنید.

با گام های ثبت شرکت در شهر دبی بیشتر آشنا شوید !

1: اول تمامی اسناد احراز هویت شرکاء باید تهیه شود
2: شما باید تمکنِ مالی و اعتبارِ خود در نزدِ بانک را به اثبات برسانید
3: در گام سوم، اساسنامه شرکت را تنظیم کنید و موضوعِ فعالیت آن را شفاف توضیح دهید
4: گرفتنِ شماره مالیاتی از اداره دارایی قدمِ چهارم شما برای نزدیکتر شدن به ثبت شرکت در دبی است
5: مدیر شرکت را مشخص کنید. در اصطلاحِ رایج تر از همان ابتدا معلوم باشد که چه کسی رئیس است!
6: در مرحله ششم ثبت شرکت شما باید به اتاق بازرگانی رجوع کنید و درخواستتان مبنی بر ثبت شرکت را ارائه دهید. در صورت موفقیت آمیز بودنِ این مرحله حالا باید آگهی تاسیس شرکت را در یکی از روزنامه های معتبر و کثیر انتشار به چاپ برسانید.
7: اخذ کارت بازرگانی ( سندی که شما را قانوناً مجاز به فعالیت تجاری بین المللی می کند)
8 : برای شرکت خود، حسابی در یکی از بانک های اماراتی افتتاح کنید
9: برای شرکت، حسابدار و مشاور مالی تعیین کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button