مجوز پیشخوان دولت

راهنمای کامل و مصور دریافت مجوز پیشخوان دولت

دریافت مجوز پیشخوان دولت شهری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در 31 استان کشور امکان پذیر است. صرفا اشخاص حقیقی مجازند که بدون تاسیس شرکت نسبت به درخواست مجوز پیشخوان دولت در روستا ها اقدام کنند. ثبت نام کلیه متقاضیان در سامانه CRA.IR سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات الزامی است و صدور این مجوز ارتباطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد. کلیه متقاضیان بایستی گواهینامه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی را داشته و شرایط عمومی و اختصاصی احراز صلاحیت، که در این گفتار هلدینگ ملاصدرا ارائه شده را دارا باشند.

اگر شما مخاطب گرامی، تجربه ای در دریافت این مجوز یا تمدید آن داشته با متقاضی دریافت هستید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

چرا استقبال تاسیس دفاتر پیشخوان دولت زیاد است؟

دولت الکترونیکی یعنی همین! یعنی همه کارهای مردم با دولت و ارتباط دولت با مردم در بستر فضای مجازی امن انجام شده تا ضمن تسریع فرآیندهای اداری، ارتباط دولت با مردم نیز در سراسر کشور، تسهیل شود. دولت الکترونیک، 2 آرمان بزرگ دارد. یکی حذف کاغذ بازی و شفاف سازی فرآیندها و دیگری تسهیل و تسریع خدمات به مردم.

حتی در بحث های روابط بین المللی نیز نقش سایبر دیپلماسی برای تبیین و انتشار عمومی اصول دیپلماسی خارجی و تشریح منافع داخلی در سطح جهانی، اهمیت زیادی برای دولت ها دارد. اکنون با افزایش جمعیت و گسترده شدن خدمات دولت به مردم و به منظور کاهش آلودگی و کاهش رفت و آمدهای زائد درون شهری، دفاتر پیشخوان دولت به کمک دولت الکترونیکی آمده است تا نقش شهروند الکترونیکی مردم را پر رنگ تر کند.

دفاتر پیشخوان دولت، وظیفه ارائه خدمات الکترونیکی دولت را به عموم مردم در 31 استان کشور داشته و به دلیل گستردگی خدمات دولت به مردم و ارائه آن در بستر دیجیتال، شاهد افزایش چشمگیر ثبت دفاتر پیشخوان دولت هستیم.

دفاتر پیشخوان دولت همان طور که حتما گذر شما نیز به آن جا افتاده است ،جایی است در اختیار بخش خصوصی که خدمات مالیات مشاغل، خودرو، کارگزاری های بورس، امور گمرک و بیمه و ثبت احوال و احراز هویت سجام و کلیه خدمات ایرانسل و همراه اول و عوارض خودرو و پست و امثالهم را در دستور کار دارد. وظایفی که در اختیار دفاتر پلیس+10 است، از وظایف دفاتر پیشخوان دولت نیست.

دفاتر پیشخوان دولت بر اساس قانون مجلس، تعرفه هایی برای ارائه خدمات خود به مراجعه کنندگان دارند که به دلیل تنوع آن و افزایش میزان مراجعه کنندگان، سود خوبی را برای موسسان به ارمغان می آورد. اما شرایط اخذ مجوز پیشخوان دولت چیست.

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت به شرح زیر است. کلیه مراحل ثبت اطلاعات و پیگیری درخواست متقاضی تا صدور مجوز توسط کارشناسان مجرب هلدینگ ملاصدرا برای متقاضیان محترم انجام می شود.

  • اگر متقاضی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت در تهران یا استان ها هستید، بایستی نسبت به تاسیس شرکت اقدام کنید. خدمات کامل ثبت هر نوع شرکت توسط هلدینگ ملاصدرا برای متقاضیان انجام می شود.
  • اگر متقاضی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت در روستا های کشور هستید، از تاسیس شرکت معاف هستید.
  • موضوع شرکت شما در اساسنامه، بایستی مختص دفاتر پیشخوان دولت باشد.

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت برای متقاضیان حقیقی در روستا ها

اگر متقاضی مجوز پیشخوان دولت در یکی از روستاهای استان های 31 گانه کشور هستید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • بایستی تابعیت ایران داشته باشد. تابعیت ایران به این معنا نخواهد بود که حتما بایستی در یکی از استان های کشور متولد شده باشید.
  • بایستی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ارائه کرده و حداکثر 30 روز از زمان صدور آن گذشته باشد.
  • بایستی گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر ارائه کنید. شرکت ها از این بند معاف هستند.
  • اگر شخص متقاضی مرد باشد بایستی کارت پایان خدمت یا معافیت ارائه کند.
  • متقاضی مجوز پیشخوان دولت در روستا ها بایستی شاغل در دستگاه های دولتی نباشد.
  • متقاضی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت در روستا ها بایستی حداقل مدرک کارشناسی اعتباردهی شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کند. دانش آموختگان خارج از کشور نیز بایستی مدارک معادل ارزشیابی شده توسط وزارتین ارائه کنند.
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است.
  • متقاضی نباید اشتهار به فساد داشته باشد.
  • متقاضی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت نباید بدهی قطعی معوق بانکی یا مالیاتی یا بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.
  • متقاضی بایستی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت ماده 117 آن قانون باشد.

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت برای متقاضیان حقوقی در روستا ها

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت برای متقاضیان حقوقی در روستا های کشور به شرح زیر است:

  • متقاضیان حقوقی مجوز پیشخوان دولت در روستا ها بایستی غیردولتی بوده و محل ثبت آن در ایران باشد. شرکت های خارجی حق تاسیس دفاتر پیشخوان دولت حتی در روستا های ایران را ندارند. حتی در مراکز ویژه اقتصادی و صنعتی. اما می توانند سهامدار شرکت های ثبت شده در داخل کشور باشند.
  • متقاضیان حقوقی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت در روستا ها بایستی موضوع فعالیت آن با آنچه در اساسنامه درج شده مطابقت داشته باشد.
  • عنوان : انجام امور خدمات دهی به متقاضیان دریافت خدمات پیشخوان بخش دولتی و غیردولتی باید در اساسنامه درج شود.
  • متقاضی نباید بدهی قطعی معوق بانکی یا مالیاتی یا بیمه ای مطابق قوانین و مقررات مربوط و بر اساس فهرست ارائه شده از سوی مراجع ذیربط داشته باشد.
  • متقاضی بایستی توانایی احراز همه شرایط تعیین شده در خصوص اشخاص حقیقی را برای مدیرعامل خود یا صاحبان امضا مجاز داشته باشد.
  • صدور پروانه جدید و انتقال امتیاز پروانه پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیردولتی به استثنای روستاها، صرفا برای اشخاص حقوقی مجاز است.
  • در زمان ثبت نام اولیه، نیازی به ارائه اساسنامه شرکت نبوده و متقاضی بایستی به صورت شخص حقیقی ثبت نام کرده و ارائه مدارک شرکت پس از تایید و در فرآیند الزامی می باشد.
  • حداقل فضای مورد نیاز برای ایجاد دفاتر پیشخوان دولت 50 متر مربع است و برای ایجاد دفتر آی سی تی روستایی نیز 20 متر مربع است.

توجه داشته باشید که حق امتیاز صدور پروانه حداقل به مبلغ 5 میلیون ریال و حداکثر 300 میلیون ریال است. جزییات تکمیلی را در اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی در سایت ict.gov.ir/ictcontent/ دنبال کنید.

مدرک مورد نیاز تاسیس دفاتر پیشخوان دولت

مدارک مورد نیاز برای دفاتر پیشخوان دولت و دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی به شرح زیر است. متقاضیان بایستی بر اساس اطلاعاتی که در بالا ارائه شد، نسبت به تسلیم مدارک زیر اقدام کنند. همه متقاضیان بایستی جهت اخذ امضای مکاتبات در شهرستان ها به ادارات پست و در مراکز استان به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات مراجعه کرده و پیش از ثبت درخواست، اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر خدمات پیشخوان دولت را مطالعه کنند.

  • ارائه فرم تعهدنامه
  • ارائه فرم بازدید اولیه توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ارائه فرم معرفی نامه اماکن
  • ارائه نامه استعلام از اماکن نیروی انتظامی
  • استعلام وضعیت سوء پیشینه فرم T3 مربوط به متقاضیان حقیقی و حقوقی
  • استعلام عدم اعتیاد به مواد مخدر در فرم T4 مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی
  • استعلام عدمی بدهی بانکی در فرم T8 ، استعلام عدم بدهی مالیاتی در فرم T9 و استعلام عدم بدهی بیمه تامین اجتماعی در فرم T10 مربوط به اشخاص حقویقی
  • پوشه پلاستیکی

عکس بالا، تصویر معرفی نامه اماکن است که یکی از مدارک ضروری برای اخذ مجوز پیشخوان دولت محسوب می شود. اگر پس از ارائه این برگ و انجام بررسی های لازم، خلاف اظهارات متقاضی اثبات شود، نیروی انتظامی ضمن اسقاط نظریه مثبت، نسبت به ابطال پروانه از طریق مرجع صدور اقدام می کند. در صورت عدم دقت در تکمیل فرم و نقص اطلاعات ، پرونده عودت داده می شود. هر جا علامت ستاره وجود دارد باید پر شود.

جزییات تعهدنامه متقاضی تاسیس دفاتر پیشخوان دولت

هر متقاضی بایستی تعهدنامه را امضا کند. متقاضی دريافت پروانه، دفتر پيشخوان دولت و بخش عمومی غير دولتی دفتر ارتباطات و فناوري اطلاعات (ICT) روستايي ، ضمن مطالعه دقيق اصول حاكم مذكور ، متعهد به انجام موارد ذيل است:

  • رعايت تمامي شرايط فصل اول (شرايط متقاضيان اخذ پروانه)
  • رعايت دقيق الزامات مربوط به فصل دوم ( وظايف و تعهدات دارنده پروانه)
  • رعايت تمامي شرايط فصل سوم (ضوابط صدور پروانه، تجديد ،انتقال امتياز، تعليق ، لغو پروانه و تغيير مكان و نشاني دفتر)
  • برابر بند (5) رديف 1-1 ، عدم اشتغال خود را در دستگاه هاي اجرائي موضوع ماده(5) قانون مديريت خدمت كشوری با رعايت ماده (117) آن قانون و ماده (5) ديوان محاسبات عمومي كشور و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامی ايران يا هر دستگاه ديگری كه از بودجه عمومي كشور استفاده مي كند، اعلام می کنم.
  • چنانچه خلاف آن ثابت گردد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مختار خواهد بود که نسبت به ابطال پروانه در اختيار بنده اقدام نمايد. دريافت و ثبت اين تعهد نامه تا زمان صدور پروانه توسط اداره كل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حقي را برای متقاضي ايجاد نمی کند.

راهنمای ثبت نام در سایت CRA.IR

متقاضی مجوز پیشخوان دولت شهری بایستی به سایت CRA.IR مراجعه کند. کلیه خدمات پس از اخذ مدارک از متقاضی توسط هلدینگ ملاصدرا قابل انجام خواهد بود.

وارد سایت سی آر آ شده و از منوی بالایی، بخش خدمات الکترونیک را که در عکس زیر نشان داده شده، کلیک کنید.

وارد بخش سامانه صدور پروانه سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات شوید که یکی از پنجره های زرد رنگ است که تصویر مربوطه در عکس زیر ارائه شده است.

صفحه ای که تصویر آن را در عکس زیر مشاهده می کنید به نمایش درخواهد آمد. بایستی کد و رمز عبور را وارد کنید. اگر کد و رمز عبور ندارید به بخش ثبت نام که با مستطیل قرمز رنگ نشان دادیم مراجعه کنید تا کد و رمز عبور بگیرید.

وقتی کلیک می کنید، تصویری که صفحه آن را در عکس پایین مشاهده میکنید به نمایش در می آید. در این قسمت در سایت سازمان تنظیم، ایجاد کاربری کنید. نام و نام خانوادگی و کد ملی و پست الکترونیک معتبر و شماره تلفن همراه را وارد کنید. گذر واژه شما بایستی حداقل 8 کاراکتر شامل اعداد و حروف کوچک و حروف بزرگ و کاراکترهای ویژه مثل # -*-& باشد.

حال پس از ورود به کارتابل در منوی سمت راست، اشخاص حقیقی یا حقوقی را انتخاب کنید. محیط کارتابل را در عکس زیر مشاهده می فرمایید.

شما بایستی مدارک مورد نظر را در کارتابل بارگذاری کنید. تکمیل بخش مشارکت مدنی الزامی نمی باشد.

توجه کنید که ابتدا از قسمت شرکت من ، مشخصات مربوط به شرکت شما ثبت شود. این مورد را با مستطیل قرمز رنگ نشان دادیم که در عکس زیر ملاحظه می فرمایید.

تصویر آگهی تاسیس شرکت، تصویر اساسنامه، روزنامه رسمی و تصویر آگهی تغییرات بایستی بارگذاری شود. اگر شرکت شما بازرگانی یا تولیدی با عضو سندیکای صنعت مخابرات است یا گواهی شورای عالی انفورماتیک دارید، تیک های مربوطه را بزنید.

سپس اطلاعات افراد صاحب امضا را وارد کنید.

در آخرین مرحله ثبت نام اینترنتی درخواست مجوز پیشخوان دولت شهری بایستی تصویر صفحات شناسنامه شخص حقیقی/حقوقی، تصویر همه صفحات شناسنامه صاحبان امضا، تصویر کارت ملی هوشمند شخص حقیقی یا حقوقی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی ، تصویر برابر اصل فعال شده اساسنامه شرکت و اگهی تاسیس روزنامه رسمی و عکس رنگی پرسنلی و گواهی ثبت نامه در سامانه مودیان مالیاتی را بارگذاری کنید.

نیازهای یک دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری

  • متقاضی بایستی مکانی را معرفی کند که به اندازه کافی بزرگ باشد و همان طور که گفته شده در شهر بایستی 50 متر مربع و در روستا ها حداقل بیست متر مربع باشد.
  • همه متقاضیان بایستی استانداردهای محیط کار مندرج در قانون کار ایران و قانون تامین اجتماعی را باید به طور کامل رعایت کنید، این استانداردها شامل دکوراسیون داخلی و خارجی هم می شود.
  • هر دفتر پیشخوانی باید یک تابلوی مناسب برای دفتر پیشخوان تعبیه کند. این تابلو باید طرحی مناسب با کمیته راهبردی باشد.
  • چون در یک دفتر پیشخوان ممکن است مراجعه کننده ، جانبازان پر افتخار میهن اسلامی یا افراد توان خواه باشند که نیاز به امکانات خاصی دارند، به این موضوع هم دقت داشته باشید.
  • در هر دفتر پیشخوان بایستی تابلوی اعلانات نصب کرده و به صورت خوانا،نرخ خدمات مختلف را طبق مجوز دولت اعلام کنید، این کار سبب خواهد شد که مشتری های شما به سادگی از قیمت ها مطلع شود.
  • در یک دفتر پیشخوان به تجهیزات اداری هم نیاز دارید . مثل: حداقل سه میز کار برای کارکنان ، حداقل 5 صندلی برای انتظار متقاضیان ، به کپسول آتش نشانی، دزدگیر و دیگر تجهیزات هشدار و ایمنی، دوربین مدار بسته باید تمام قسمت های دفتر شما را پوشش دهد، نمابر، تلفن، اینترنت با سرعت بالا، تجهیزات سرمایش و گرمایش خوب.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا در زمینه اخذ این مجوز و کلیه مجوزها کسب صنفی برای مشتاقان کارآفرینی در سراسر کشور فعالیت دارد. دریافت گواهینامه های بین المللی، ثبت برند، ثبت هر نوع شرکت (مسئولیت محدود و سهامی خاص) و تعاونی در سراسر کشور ، از دیگر فعالیت های موفق این مجموعه به شمار می رود. برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه و گرید پیمانکاری و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله آن موارد است.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار برسانید. اینستاگرام و تلگرام هلدینگ ملاصدرا را فالو کنید تا هر روز در جریان جدید ترین گزارش ها و اخبار این هلدینگ در ارائه خدمات مشاوره حقوقی و مالیاتی به فعالان کسب و کار ایران عصر 1400 باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button