ثبت شرکت در آذربایجان

درباره ثبت شرکت در آذربایجان چه می دانید؟

ثبت شرکت در آذربایجان از آن دسته سرمایه گذاری های مبهم و در عینِ حال هیجان انگیز و سود آور است . سرمایه گذاری که در شرایطی خاص ، هم محتاط ها به آن تمایل نشان می دهند هم ریسک پذیر ها .
همانطور که می دانید ، آذربایجان بعد از امضاء شدنِ عهدنامه گلستان به روسیه واگذار شد . پس طبیعی است که ایرانی ها عُلقه و کِششِ ناخودآگاهی نسبت به این کشور داشته باشند.

اقلیمِ مدیترانه ای و آب و هوای روح بخشِ این طفلِ جدا افتاده آنقدر با شرایطِ روحیِ ایرانی ها سازگاری دارد که شاید هرگز احساسِ اروپایی بودنِ این کشور و غربت زدگی به شما دست ندهد و خیال کنید که در هوایِ معتدلِ گیلانِ خودمان تنفس می کنید .
از آن گذشته ، هر سرمایه گذاری آرزو دارد که آورده مالی خود را در نزدیک ترین محل به زندگیِ خود سرمایه گذاری کند . با این احتسابِ این موضوع ، آذربایجان از لحاظِ بُعدِ مسافتِ کوتاهی که با ایران دارد می تواند این نیازِ سرمایه گذار را هم مرتفع کند .

نکته قابلِ توجه و مسرتِ بخشِ دیگر آن است که ایرانی ها به حرمتِ پیوستگی و حقِ دیرینی که بر گردنِ آذربایجان دارند برای ورود به این کشور نیازی به ویزایِ مخصوص ندارند و می توانند آزادانه رفت و آمد کنند .

ثبت شرکت در آذربایجان ، آری یا خیر ؟!

به غیر از شرایطِ اقلیمی مطلوب ، بُعدِ مسافتِ منطقی و تردد بدونِ نیاز به ویزا ، آذربایجان نکاتِ دلبرانه دیگری نیز برای جذب سرمایه گذار دارد .

برای مثال شاخصِ پائینِ بیکاری و ارزانیِ به استخدام در آوردنِ نیرویِ انسانی می تواند برای خیلی از بازرگانان اغوا کننده باشد . از طرفی هزینه خورد و خوراک و ایجادِ سطحِ معیشتیِ متوسطِ رو به بالا نیز می تواند این قسمت از دل مشغولی های مهاجرت و سرمایه گذاری در یک کشورِ غریب را حل کند .

نکته دیگر این که پروسه ثبت شرکت در آذربایجان از شما وقتِ زیادی را نمی گیرد و تقریبا چیزی مابینِ 3 تا 7 روزِ کاری شما را به سر منزلِ مقصود می رساند .

اما این حقیقت را نباید از نظر گذراند که آذربایجان از لحاظِ نظارت بر فسادِ دستگاه های دولتی و خصوصی اش از کیفیت مطلوبی بر خوردار نیست و از طرفی هم به علتِ موقعیتِ سیاسی اش موردِ تهدیدِ نظامیِ همسایگانش قرار گرفته است .

چه نوع شرکت هایی در آذربایجان به ثبت می رسند ؟

1 – ثبت شرکت در آذربایجان از نوعِ مسئولیت محدود :

باید اعتراف کرد که این نوع از شرکت ها از محبوب ترین کمپانی های به ثبت رسیده در آذربایجان خصوصا در سال های اخیر هستند . از اولین و محکم ترین دلایلِ محبوبیتش هزینه نسبتاً پائینِ ثبت این نوع از شرکت است که تقریباً شاملِ 11 منات ( واحد پول آذربایجان ) است . این گونه شرکت ها که با پسوندِ محدود اقدام به فعالیت های تجاری میکنند ، دیگر سرمایه شان را به سهام تقسیم نمیکنند .

به این گونه موسسات که مسئولیتِ شرکاء در محدود ترین حالتِ ممکن است، شرکت های از نوعِ مسئولیتِ محدود می گویند . یعنی در حقیقت هر شخص به اندازه سرمایه ای که در کار آورده است نسبت به قرض ها و دِینِ ها متعهد و موظف است . پس با یک حسابِ سر انگشتی می توان به این نتیجه رسید که این نوع از شرکت ها تا چه اندازه محبوب و موردِ اقبالِ صاحبانِ سرمایه و موسسات تجاری است .

2 – ثبت شرکت در آذربایجان از نوعِ سهامی عام : برای ثبت این نوع شرکت ها در آذربایجان به سرمایه ای ما بینِ 2000 تا 4000 منات نیاز است . شرکت هایی که سهامشان را در سازمان بورس اوراق بهادار به فروش می رسانند در قالبِ شرکت های سهامی عام به ثبت می رسند .

ریشه سهامی عام هم از آنجایی می آید که این نوع شرکت ها سهام خود را در بورس به مردمِ عام می فروشند . آن ها خود را محدود نمی کنند و کمپانی یا شرکتِ خاصی را برای فروش سهامشان زیر نظر نمی گیرند .

در حقیقت وسعتِ خرید و فروششان گسترده تر از این حرف ها است . همان طور که از نامش پیدا است ، شرکایِ این گونه شرکت ها دایره وسیع و عامیانه ای را در بر می گیرند . در حقیقت این ویژگیِ ذاتیِ ثبتِ شرکت های سهامی عام است که توده مردم را نشانه بگیرند .

3 – ثبت شرکت در آذربایجان از نوعِ سهامی خاص : تعریفِ شرکت سهامی خاص نیز چیزی شبیه به تعریفِ شرکت هایِ مسئولیت محدود ، است . هر شرکتی که در آن افراد به اندازه سهمی که در کار آورده اند مسئولیت داشته باشند ، شرکت سهامی خاص است .

ولی در اینجا دقیقا متضادِ شرکت هایِ مسئولیت محدود ، سرمایه به سهام تقسیم میشود . پس این گونه میشود که افرادِ حاضر ، به میزانِ سهامشان در شرکت مسئولیت دارند . شما برای به ثبت رساندنِ این گونه شرکت ها ، احتیاج به 2 بازرس و حدالقل 3 سهامدار دارید .

4 – ثبت شرکت در آذربایجان از نوع مشارکت عمومی : اگر شما و شرکایتان تماماٌ و به صورتِ کامل وظیفه یِ بدهکاری ها و گِره های مالیِ شرکتتان را بر عهده داشته باشید ، کمپانیِ شما از نوعِ مشارکتِ عمومی است .

با گام هایِ جمع آوری مدارک به جهتِ ثبت شرکت در آذربایجان بیشتر آشنا شوید

برای ثبت شرکت در اذربایجان ابتدا باید 7 مرحله برای اخذ و گردآوری یکسری از مدارک را پشت سر بگذارید که شاملِ :
1 – باید تقاضا نامه ای که رسماً به جهتِ ثبتِ شرکت تنظیم شده است را ارائه دهید .
2 – در مرحله دوم فرم های مورد نیاز را تنظیم و تسلیم کنید .
3 – در این گام باید تعیین کنید که فردِ متقاضی چه ویژگی های فردی دارد .
4 – ثبتِ شرکت در هر کشوری تابعِ قوانین و ضوابطی است که باید قبل از هر اقدامی آن ها را به دقت بررسی کنید . کشورِ آذربایجان نیز از این قاعده مستثنا نیست .
5 – بعد از تنظیم اجاره نامه یا تهیه سندِ مالکیت باید محلِ استقرار شرکت را در فرم های مربوطه قید کنید .
6 – دولتِ آذربایجان پس از بررسی های لازم ، شفافیتِ مدلِ کسب و کار و سود آوریِ آن به شما تائیدیه فعالیت را ارائه می دهد .
7 – به طبع ثبتِ هر نوع شرکتی فردِ متقاضی را متحملِ هزینه هایی می کند . پس در آخرین مرحله شما باید تمامِ هزینه های ثبتنام را تقبل کنید .

پنج قدمِ مرسوم برای ثبت شرکت در آذربایجان

1 – تهیه و تنظیمِ اسناد و فرم های قانونیِ مربوط به ثبت شرکت در آذربایجان .
2 – تنظیم و ارائه مدارک به زبانِ آذربایجانی .
3 – برگردانِ اسناد از زبانِ فارسی به زبانِ رسمیِ کشورِ آذربایجان .
4 – تسلیم اسنادِ مربوط به ثبت و گواهی نامه های موردِ نیازِ شرکت .
5 – زمانی که با نامِ یک شرکت حساب بانکی افتتاح می شود ، آن نهاد به صورت قانونی رسمیت پیدا می کند . پس در نتیجه با توجه به قوانینِ آذربایجان بعد از تاسیس ، حسابی با نامِ شرکت تا 3 ماه فرصت دارید که پروسه عملیاتِ منتقل کردنِ سرمایه اولیه را محقق کنید .

اسنادِ حیاتی و بنیادین برای ثبت شرکت در آذربایجان

1 – ارائه یک کپی از صفحه اولِ پاسپورتِ شخصِ متقاضی .
2 – موسس و مدیر عاملِ شرکت باید فرم های مربوطه را تکمیل و ارائه دهند .
3 – یک فرمِ مخصوص با نامِ ( سنواتِ مشغول به کار ) وجود دراد که باید در خصوصِ ثبت شرکت در آذربایجان آن را اخذ و ارائه دهید .
4 – به سفارتِ جمهوری آذربایجان در ایران مراجعه کرده و تائیدیه مربوطه را از آن جا دریافت کنید .
5 – مشخص کردنِ نشانیِ استقرارِ ثابتِ محلِ کسب و کارِ شما .
6 – تسلیمِ مدارکِ مربوط به اثباتِ افتتاحِ یک حساب با اسمِ شرکت در یکی از بانک های کشورِ آذربایجان .
7 – چنانچه وکیلِ شما ، مسئولیتِ انجامِ تمامیِ کار ها را بر عهده دارد باید به او فرمی مبنی بر رضایت و وکالت نامه ای کتبی و قانونی به جهتِ رسمیت بخشی به جانشینیِ او از جانبِ شما ارئه دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button