مراحل ثبت شرکت

با مراحل ثبت شرکت آشنا شویم

ثبت شرکت چه مسئولیت محدود چه سهامی خاص چه دیگر انواع شرکت ها، آسان است و در اسرع وقت انجام می شود. همه مراحل هم صفر تا صد، اینترنتی است و هزینه زیادی هم بر کارآفرینان تحمیل نمی کند. فرآیند ثبت شرکت، علاوه بر آشنایی با سامانه های ثبت شرکت در ایران، نیازمند اشراف اطلاعاتی بر قانون ثبت شرکت و قانون تجارت و قانون مالیات های مستقیم است. لذا، توصیه می شود که ثبت شرکت را زیر نظر

مشاوران مجرب ثبتی و حقوقی، انجام دهید.هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا، با سالها سابقه درخشان در ثبت

انواع موسسه و شرکت و برند، شما را با مراحل ثبت شرکت ها در ایران آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

چرا شرکت ثبت کنیم ؟

بعضی از هموطنان به اشتباه تصور می کنند که ثبت شرکت یعنی پرداخت مالیات و ضرر و ورشکستگی و بیکاری و هزینه الکی! در حالی که ثبت شرکت با اطلاع از قوانین تجاری و مالیاتی و حقوقی، فرصت آفرین است. شما با ثبت هر نوع شرکت، شخصیت حقوقی پیدا کرده و می توانید اعضا خانواده را سهامدار کنید. در فرآیند های اخذ ویزای گردشگری و تجاری و مراحل مهاجرت، داشتن شرکت، امتیاز مثبت است.

اگر یک شرکت ثبت شده معتبر داشته باشید، می توانید نسبت به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه ای (رتبه یا گرید) اقدام کرده و در مناقصات میلیاردی 31 استان کشور که توسط مراکز دولتی و عمومی مثل شهرداری ها برگزار می شود، شرکت کنید و درامد خوبی بدست آورید.

چرا شرکت ثبت کنیم ؟

برای ثبت شرکت، قدم اول این است که به این نتیجه برسید که مراحل ثبت و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه را خودتان انجام دهید یا زیر نظر وکلا و کارشناسان مجرب ثبت شرکت و ثبت برند که تسلط کامل به قوانین ایران دارند، انجام دهید. اگر اطلاعات کافی در زمینه ثبت شرکت ندارید، کارشناسان هلدینگ ملاصدرا آماده ارائه خدمات عالی با بهترین کیفیت و قیمت به شرکت اولی ها در سراسر کشور هستند. برای ثبت شرکت، بایستی یک نام انتخاب کنید که قبلا ثبت نشده

باشد. اگر قصد دارید این نام را برای سایت خود هم در نظر بگیرید، بررسی کرده که آیا نام شرکت شما، امکان ثبت دامنه روی پسوندهای معروف مثل: .COM یا .IR را دارد یا خیر. پس، انتخاب نام، خیلی مهم است چون به مقولات مختلفی مرتبط می شود.

گام بعدی، انتخاب سهامدار است. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود، یک شریک کافی است. متداول ترین ثبت شرکت در ایران، ثبت شرکت مسئولیت محدود

است و 1 میلیون ریال نیز بیش تری دارایی نیاز ندارد. یعنی سرمایه شرکت در شرکت مسئولیت محدود، می تواند از 100 هزار تومان شروع شود و بعدا افزایش سرمایه دهید. اقدام بعدی، مراجعه به سایت ثبت شرکت به منظور انجام مراحل ثبتی است.

سایت ثبت شرکت ها در ایران در نشانی: IRSHERKAT.SSAA.IR در دسترس است. این سایت متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه است. در سامانه جامع ثبت شرکت ها، می توانید صفر تا صد مراحل ثبت شرکت را انجام و مدارک هویتی خود و اعضا هیات مدیره و سهامداران را بارگذاری کنید.

نوع شخصیت حقوقی را همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید،باید انتخاب کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت شرکت شوید. شرکت شما می تواند یکی از انواع شخصیت های حقوقی اعلامی در منو باشد. برای ثبت هر نوع شرکت، بایستی مدارک و شرایط لازم را داشته باشید. از تابستان 1402 شمسی، به منظور سهولت و تسریع در انجام ثبت تاسیس شرکت با نوع مسئولیت محدود، علاوه بر امکان ثبت الکترونیکی از طریق این سایت، می توانید به پنجره واحد فیزیکی کسب و کار واقع در محل اتاق بازرگانی شهر تهران ، اصفهان،شیراز، مشهد و تبریز ،که بصورت پایلوت راه اندازی شده است مراجعه نمایند. البته اگر مراحل ثبت شرکت را به کارشناسان هلدینگ ملاصدرا بسپارید، با خیال راحت، فقط روزنامه رسمی ثبت شرکت را دریافت کرده و کار خود را به عنوان مدیرعامل یا رئیسهیات مدیره، آغاز می کنید.

درفرآیند ثبت شرکت در سایت ، چند مرحله باید طی شود؟

در مراحل ثبت شرکت، بایستی مراحل زیر طی شود:     

ثبت اطلاعات عمومی شرکت     

– ثبت اطلاعات متقاضی طبق اطلاعات کارت ملی و شناسنامه    

– ثبت نام های درخواستی    

–  ثبت موضوع فعالیت

–  ثبت اطلاعات سرمایه شرکت  

– ثبت اطلاعات مدیران و موسسان شرکت   

– ثبت اطلاعات شعب   

ثبت اطلاعات روزنامه کثیرالانتشار  

ثبت اطلاعات اساسنامه و شرکت نامه    

پرداخت هزینه های ثبت شرکت و دریافت کد رهگیری طبق تعرفه های سالانه

آیا می توان شرکتی را برای مدت محدود ثبت کرد؟

بله. مدت فعالیت شرکت می تواند محدود یا نامحدود باشد. اما اکثر شرکت ها برای مدتی نامحدود ثبت می شود. در غیر این صورت بایستی در روزنامه رسمی شرکت ، مدت فعالیت شرکت ، اعلام شود.

مدارک ثبت شرکت

– برای تاسیس شرکت بایستی مدارک زیر را آماده کنید:

– اظهارنامه شرکت

– اساسنامه شرکت

– صورتجلسه مجمع عمومی موسسان

– صورتجلسه هیات مدیره

– با امضا مدیران منتخب

– رونوشت شناسنامه و کارت ملی اشخاص

– ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است.

– اگر برای کسب و کار شما، نیازمند اخذ مجوز است ، بایستی مجوز تسلیم اداره ثبت شود.

مدارک بالا توسط کارشناسان هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت برای متقاضیان محترم آماده و تهیه می شود. وقتی مراحل ثبت شرکت در سامانه طی شد، برگه ای که در عکس زیر مشاهده می کنید، نمایش داده می شود.

این برگه به معنی قبول شدن درخواست ثبت شرکت شما نیست و بایستی منتظر نظر کارشناسی باشید. این برگه را پرینت گرفته و منتظر اعلام کارشناسی باشید و سپس هزینه های مربوطه را پرداخت کنید

سوالات متداول

1- چه کسانی میتوانند در ایران شرکت ثبت کنند؟

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند.

2- آیا یک نفر می تواند به تنهایی شرکت ثبت نماید؟

در ایران شرکتهای مسئولیت محدود می بایست حداقل از 2 نفر، سهامی خاص از 3 نفر، سهامی عام از 5 نفر، و شرکتهای تعاونی از 7 نفر تشکیل شوند.

3- آیا می توان شرکتی را برای مدت محدود ثبت کرد؟

بله. مدت فعالیت شرکت می تواند محدود یا نامحدود باشد. اما اکثر شرکت ها برای مدتی نامحدود ثبت می شود. در غیر این صورت بایستی در روزنامه رسمی شرکت ، مدت فعالیت شرکت ، اعلام شود

4- برای ثبت شرکت چه مدارکی مورد نیاز است ؟

برای ثبت شرکت باید شناسنامه و کارت ملی و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه کلیه اعضای شرکت را ارائه نمایید.

5- ثبت شرکت چقدر طول می کشد ؟

ثبت شرکت ممکن است حدود 10 الی 15 روز طول بکشد.

مخاطب گرامی

اگر قصد ثبت شرکت در ایران یا سایر نقاط جهان دارید، یا به دنبال ثبت برند و اختراع و دریافت هر نوع استاندارد یا گواهینامه یا مجوز صنفی و اخذ نمایندگی در داخل یا خارج از کشور هستید، می توانید از خدمات هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت با بهترین کیفیت و هزینه استفاده کنید. همین امروز با ما تماس بگیرید تا به جمع میلیون ها دارند شرکت و موسسه ثبت شده در ایران، قرار بگیرید.