لوگو شرکت های ایرانی

درباره لوگو شرکت های ایرانی بیشتر بدانید

لوگو شرکت های ایرانی بیش از آن که فکرش را بکنید می توانند خلاقانه طراحی شوند . چرا که اصولا ذهنِ هر ایرانی یک آرتیستِ تمام عیار است اما متاسفانه و از بدِ حادثه هیچ گاه به اندازه کافی مجالِ شگرفی برای پرورش و شکوفایی نداشته است . لوگو ها یا همان علائمِ تجاری ، تمامِ آن چیزی است که شما از شخصیتِ یک کسب و کار انتظار دارید. شغل و ایده شما برای کار آفرینی هر آنقدر هم که درخشان و بی بدیل ، بدونِ در دست داشتنِ یک لوگویِ حرفه ای در کارنامه کاری اش در حقیقت هیچ احترام و تصویرِ ذهنی در یادِ مشتری و بازارِ به شدت رقابتیِ امروز نخواهد داشت.

بیائید از قدرتِ تخیلتان استفاده کنید و چند لحظه فکر کنید اگر کسب و کارِ شما در کنارِ موفقیت های چشم گیر و رشدِ داخلی اش، بتواند به وسیله لوگویِ منحصر به فردِ خود واردِ عرصه رقابتِ خارجی شود و به هر محفلِ بین المللی که پا بگذارید شما را با برندِ منحصر به فرد ، ساده ولی جذاب و به یاد ماندنی تان به یاد بیاورند، تا چه اندازه به شما احساسِ رضایتِ بی انتها دست می دهد.

دقیقا در همین نقطه سر به سر است که اهمیتِ یک گرافیستِ خبره در طراحیِ علامتِ تجاریِ (لوگو) شرکتِ شما مشخص می شود . اغراق نیست اگر به گرافیک دیزاینر ها لقبِ مهندسینِ روانشناسی را بدهیم . آن ها قدرتِ اعجاب انگیزی برای خلقِ محبوبیت و ثبتِ یک تصویرِ ماندگار در ذهنِ مشتریان شما را دارند . تنها کافی است به معماریِ سازمان یافته هوشِ آن ها اطمینان کنید و بگوئید دقیقا چه درصد از محبویت در بازار را طلب می کنید . حالا که این خدایگانِ خلاقیت می دانند که شما از آن ها چه می خواهید ، برای شما معادله ترکیبِ رنگ ها و کنارِ هم گذاریِ اَشکال را به راحتی حل می کنند . لوگو ها را معمولا با سه دسته کلی می شناسند که شاملِ لوگو های نوشتاری ، تصویری و ترکیبی هستند . اما در این میان لوگو های ترکیبی بیشترین محبوبیت و حرفه ای گری را دارند و با بالاترین ضریبِ ممکن می توانند قصد و هدفِ شما را از ارئه خدمت یا محصولتان به ذهنِ مشتری القاء کند.

اصلا لوگویِ تجاری چیست ؟

علامتِ تجاری یا همان لوگو ، نشانی دیداری و قابلِ لمس است که کالا یا خدمتِ یک شخصِ حقیقی یا حقوقی را از خدمت یا محصولِ سایرِ رقبا متمایز می کند . پس در نتیجه لوگویِ انحصاری کسب و کارِ شما مُعرف و به نوعی کارتِ شناساییِ شرکتِ شما است که مشتری می تواند از طریقِ آن به محصول یا خدمتی که ارائه می دهید اعتماد کند ، تجربه لذت بخشِ استفاده از آورده شما را در ذهن تداعی کند و در نتیجه محصول یا خدمتِ تان را خریداری کند .

لوگو شرکت های ایرانی دارایِ حق و حقوقی هستن !

در ماده 40 قانونِ تجارت برای ثبت کنندگانِ علائمِ تجاری حقوق و اعتباراتی را تعریف کرده است که شاملِ :

1 : چنانچه قصدِ استفاده از حقِ امتیازِ یک لوگویِ ثبت شده ایرانی را دارید ، باید بدانید که اجازه بهره برداری از این علامتِ تجاری صرفاً مشروط و وابسته به موافقتِ صاحبِ اصلی و ابتداییِ آن برند است و ولاغیر . هر گونه استفاده و از این لوگو بدونِ رضایت و موافقتِ مالکِ برند ، مصداقِ بارزِ سوء استفاده تلقی شده و پیگردِ قانونی دارد.

2 : صاحبِ یک برند می تواند به راحتی از شخصی که از لوگویِ اون تقلید کرده است و یا بدونِ رضایتِ او از برندش استفاده کرده ، دعوی حقوقی کرده و خسارت مطالبه کند . یک برندِ تقلید کار در پوستینِ یک برندِ موفق ظاهر می شود تا ازحُسنِ شهرت و نردبانِ ترقیِ برندِ متقدم و موفق به نفعِ خودش استفاده کند . این مشابهت در قالبِ نام گذاری و فرمِ بسته بندی و ارائه خدمت حلول می کند. شکاف های استنباطی و ادراکی از تاثیراتِ قابلِ توجه و چشم گیرِ ظهورِ برند های مشابه و تقلیدی در ذهنِ مشتری است . استراتژی­های بازاریابی در حوزه­ی برند مقلّد ، به­عنوان یک استراتژیِ بازاریابیِ سودآور اما شیطنت آمیز بر پایه­ استفاده از شباهت­ها ( بسته بندی ، طراحی ، نام برند و غیره ) به­ منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف کننده است .

3 : هرگونه اقدامی که با رضایت و اختیارِ صاحبِ لوگو در راستایِ عرضه و وارد کردنِ کالا یا خدمت در بازار صورت می گیرد ، مشمولِ حقوقِ ناشی از ثبتِ لوگو یا علائم تجاری در ایران نمی شود .

4 : از لحظه ارائه اظهارنامه ثبتِ برند توسطِ مالکِ برند به اداره ثبت ، لوگویِ شرکت به مدتِ 10 سال اعتبارِ قانونی دارد . چنانچه پس از گذشتِ 10 سال همچنان قصدِ استفاده و بهره برداری از علامتِ تجاری خود را داشته باشید و در حقیقت هنوز تمایل به در دست داشتنِ حقِ امتیازِ برندِ خود باشید ، باید هزینه ای مشخص را با عنوانِ مبلغِ تمدید به مراجعِ ذی ربط پرداخت کنید.

در یک لوگو شرکت ایرانی از عناصری استفاده می شود ؟

واژه ها : واژه ها نوعِ خاصی از نماد های برند است که نشان دهنده یک انسان یا موجودیت است و به صورتِ کلی الهام گرفته از زندگی واقعی هستند . واژه های برند ، اغلب از طریق فعالیت­ های تبلیغاتی معرفی می شوند و می­توانند نقشِ کلیدی در مبارزه ­های تبلیغاتی شرکت­ ها و طرحِ بسته ­بندی آن ­ها ایفا کنند.

آرمان ها : آرمان ها ویا همان شعار ها عباراتِ خلاصه شده و گاهاً آهنگینی هستند که اطلاعات تشریحی یا ترغیبی را در مورد لوگو یا برند به مشتریان منتقل می کند . آرمان ها اغلب در تبلیغاتِ شرکت مورد استفاده قرار می­گیرند ، اما می­ توانند نقشِ مهمی را در بسته ­بندی و سایر جنبه­های برنامه بازاریابی شرکت ایفا کنند.

آوا ها : اصوات و آوا ها پیام­های موزیکالی هستند که در معرفی برند به­ کار گرفته می ­شوند . این پیام­ها که اغلب توسط موسیقی ­دانان حرفه­ای طراحی می­شوند ، معمولاً آنقدر وجه تمایز دارند که بتوانند در ذهن شنونده حکاکی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button