ثبت برند مواد غذایی

دانستنی های جذاب درباره ثبت برند مواد غذایی

داستانِ ثبت برند مواد غذایی ، یک مقدار با سایرثبت برند های دیگر متفاوت است . مسئولینِ ذی ربط ، نسبت به ثبت مواد غذایی سخت گیری های بیشتری میکنند . چرا که این مواد ، مستقیماً با فاکتورِ سلامتیِ جسمانی و حتی روانی انسان ها در ارتباط است .
اصلا گاهی آن قدر سنگ جلویِ پای متقاضی می اندازند که اگر ثابت قدم نباشد ممکن است کلاً از ثبت این نوع برند منصرف شود .
این که گفتیم غذایی که شما تناول می کنید ، حتی از بُعد روانی هم اهمیت دارد ، قابل اثبات است . خودتان را فرض کنید که برای ناهار یک وعده غذایِ همه چیز تمام با کیفیتِ مطلوب و حتی قیمتی متناسب با وضعیتِ جیبتان میل کرده ائید .

شما تا چندین ساعت هر کسی را که ببینید کنار می کشید و از زیبایی های مسحور کننده و طعمِ غیر قابلِ وصفِ آن شاهکارِ هنری که میل کردید صحبت می کنید . چرا که آن قدر درجه یک بوده که مغزتان ناخودآگاه به شما فرمانِ لذت بردن و به زبان آوردن می دهد .
البته وارونه این داستان هم برای همه ما خیلی اتفاق افتاده است . فرض کنید که برای صرفِ یک وعده غذایی به یک کترینگ مراجعه می کنید و حتی روحتان هم خبر ندارد که چه فاجعه هنریِ شومی انتظارِ معده تان را خواهد کشید . در حقیقت فقط خدا می داند که چگونه طبعِ جریحه دار شدتان را پس از صرفِ آن وعده غذایی و دنیایِ ویران و تیره و تاریکی که برای ذائقه تان رقم زده تا خانه روانه می کنید .
در حقیقت ما تازه بعد از مصرفِ این نوع خوراکی ها و غذا ها که با اسامی جعلی و بی پشتوانه روانه بازار شده اند ، متوجه اهمیت ثبت برند مواد غذایی می شویم . دقیقا ما در همین لحظه طلائی است که دوست داریم بر دستانِ وزارتِ بهداشت و معاونت غذا و دارو برای سخت گیری هایشان بوسه بزنیم .
پس توصیه میشود ، برای حُسن شهرت خود و فرمولِ غذایی که ابداع کردید هم ، به فکرِ ثبت برند مواد غذایی و هویت بخشی به نامِ تجاری خود باشید .
اصلا شاید با خود بگوئید برای چه باید انقدر تلاش کنم و پروسه ملال آورِ ثبت برند مواد غذایی را تحمل کنم . از آنجایی که همراهِ هر سختی ، آسانی است ، ثبت برند مواد غذایی نیز برای شما مزیت های زیادی را به همراه دارد . قبل از آن که مراحل ثبت برند مواد غذایی و مدارک مورد نیاز برای این کار را به شما بگوئیم ، مزایای این کار را مطالعه کنید تا ببینید اصلا ارزشِ این همه گرفت و گیر را دارد یا خیر ؟ !

امتیاز های ثبت برند مواد غذایی

1 – میزان فروش شما به میزانِ شهرت شما در زمینه صنعت غذایی وابسته است ( شناخت بیشتر = سود بیشتر) .
2 – مشتری در ناخودآگاهش به کسی که برندش قانونی ثبت شده باشد ، اعتماد بیشتری میکند .
3 – یونیک و خاص شدنِ محصولات شما از دیدِ مشتری .
4 – دامن زدن به افزایش تبلیغاتی که به نفع شما هستند .
5 – مشتری از این که به فکرش بوده اید و با انتخاب نام برای محصولتان به شعورش احترام گذاشتید ، به شما عشقِ بیشتری می ورزد . اگر یک روزی در یک جایی ، محصولِ خوراکی شما را مصرف کند و خوشش بیاید ولی شما اسم و برندی بر روی آن درج نکرده باشید ، فکر کردید چه بلایی به سرش میاید و چه خلاء عاطفیِ جبران ناپذیری را متحمل می شود ؟
برای مثال اگر محصولِ شما پشتوانه محکمی به نامِ برندِ تجاری را با خود نداشته باشد و از مصرفِ کالایِ شما رضایت داشته باشد ، چگونه می تواند در هر زمان و مکانی بدونِ در دست داشتنِ نامِ برندِ محصولتان آن را پیدا و تهیه کند ؟
6 – یاد آوری راحت ترِ محصولِ شما توسطِ مشتری .
7 – به رسمیت شناخته شدنِ شما توسطِ قانون .
8 – ایجادِ تفاوت بین محصول شما و محصول شرکت رقیب .
9 – امکانِ ایجاد ارزش برای کار آفرینی شما .
10 – ممکن است از یک جایی به بعد ، برند شما از خودِ شما اعتبار بیشتری داشته باشد . در حقیقت برند معتبر ، برگ برنده ای است برای دریافت وام در آینده .
11 – حق امتیازی که از طریق ثبت برند مواد غذایی خود به دست آوردید ، جریانِ اصلی درآمد شما میشود .
12 – اگر شما بخواهید نمایندگی تاسیس کنید ، برند ثبت شده شما عاملی کلیدی برای اخذ مجوز نمایندگی میشود .

تمام موارد ذکر شده می تواند دلیلی محکم برای ترغیبِ شما به سمتِ ثبت برند مواد غذایی باشد. اصلا اگر بخواهیم همه موارد را فاکتور بگیریم و انکارشان کنیم ، تنها همان یک عامل کلیدیِ منحصر به فردی و شخصیت بخشی به محصول شما ، برای هدایتتان به سویِ ثبت برند مواد غذایی کفایت می کند .

اسناد و مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

مدارک و شواهدی که شما برای این کار ارائه میدهید ، با توجه به حقیقی یا حقوقی بودنِ شخصیت شما متفاوت است . نکته دیگر اینکه معاونت غذا و دارو شما را ملزم می کند که قبل از جمع آوری مدارک برای ثبت این نوع از برند ، حتما پروانه تاسیس دریافت کنید .

در واقع اگر این نکته کلیدی را فراموش کنید ، نه میتوانید به عنوان شخص حقیقی اقدام به ثبت برند مواد غذایی کنید و نه در قالب شخص حقوقی . به زبانِ ساده تر این که هر چه برای جمع آوری مدارک رشته اید ، پنبه می شود .

برای اشخاص حقیقی :

1 – یک برگ از کپی کارت ملی و شناسنامه .
2 – یک برگ از کپی هر گونه جوازی که برای کسب دارید .
3 – یک برگ کپی کارت بازرگانی ( سندی است که برای انجام تجارت به آن نیازمند هستید ) .
4 – در ابعاد 10*10 ، یک نمونه از تصویر برند خود را ارائه دهید ( اندازه تصویر با توجه به بُعدی که برای آن طراحی کردید متغیر است ) .
5 – در صورتی که حوصله انجام این مراحل را ندارید و وکیلتان جورِ شما را میکِشد ، باید اصل یا کپی وکالتنامه دادگستری را تسلیم کنید .

برای اشخاص حقوقی :

1 – یک عدد کپیِ آگهی تاسیس شرکت ( این آگهی باید شامل هر گونه تغییرِ مدیر عامل و اسم و آدرس شرکت باشد).
2 – یک برگ کپی از تمام جواز ها و پروانه های بهره برداری شرکت که در اختیار دارید .
3 – یک برگ کپیِ کارت بازرگانی که به نامِ مدیر عامل یا خودِ شرکت باشد .
4 – یک نسخه کپی از کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل .
5 – تسلیم یک نمونه از برند تجاری شما در ابعادِ 10* 10
6 – خاتم تمامِ قرار دادهایی که میخواهید درآینده ثبت کنید ( مُهر شرکت ) .
7 – چنانچه باز هم حوصله انجام این مراحل را ندارید و وکیلتان جورِ شما را میکِشد ، باید اصل یا کپی وکالتنامه دادگستری را تسلیم کنید .

مراحل ثبت برند مواد غذایی

شما برای ثبت برند مواد غذایی ، باید طی مسیر کرده و مراحلی را پشت سر بگذارید .
1 – قبل از عملی کردن ایده خود ، پرس و جو و تحقیقات مبسوطی انجام دهید تا ببینید قبل از شما این برند به ثبت نرسیده باشد
2 – رجوع به سامانه : http://iripo.ssaa.ir
3 – اگر خواسته های سامانه را تکمیل کردید و با یکی از دو پیغامِ : رد پرونده یا اخطار نقص ، مواجه نشدید به این معناست که باید با لبی خندان در فکر آگهی نوبت اول باشید !
4 – تسلیمِ فیزیکی اسناد به اداره مالکیت معنوی ( خبر بد این که شما باید در این مرحله برای پرداختِ هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه ، مثل همیشه کمی بیشتر سخاوت به خرج داده و هزینه کنید .)
5 – در این بازه زمانی که شما در انتظار صدور سندِ ثبت خود هستید ، باید ببینید که برای برندتان بلا معارضی پیدا نشود . در غیر این صورت شخص یا اشخاصِ مدعی ، میتوانند در فراید اخذ سند نهایی شما خلل ایجاد کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button