ثبت برند لوازم خانگی

آنچه برای ثبت برند لوازم خانگی باید بدانیم (مراحل-مدارک و هزینه)

ثبت برند لوازم خانگی مثل ثبت برند مواد غذایی و ثبت برند استارتاپ ها و ثبت برند مواد شوینده و ثبت برند کارخانجات و تولید کنندگان کالا و خدمات در سراسر کشور، بخشی از دغدغه کارآفرینان ایران است. ثبت برند لوازم خانگی دارای شرایط و الزامات و مدارکی است که اطلاع از آن، کارآفرینان را در ثبت برند درست و صحیح و موثر در راستای تقویت استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی، یاری می دهد.

در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، تلاش کرده ایم تا اطلاعات خوبی برای ثبت برند لوازم خانه در اختیار تولید کنندگان و طراحان لوازم خانگی در 31 استان کشور قرار دهیم. اگر شما مخاطب گرامی، تولید کننده لوازم خانگی یا هر نوع محصول یا سرویس هستید که قصد ثبت برند یا اختراع خود دارید، با مشاوران هلدینگ ملاصدرا از طریق بخش ارتباط با ما در تماس بوده یا سوالات خود را در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

منظور از لوازم خانگی چیست؟

شاید برای شما تعجب آور باشید که بعضی ها به دنبال معنی لوازم خانگی در گوگل هستند! لوازم خانگی به هر دستگاهی چه برقی و چه دستی اطلاق می شود که در خانه از آن به هر دلیلی استفاده می شود. یعنی کارکردی در زندگی روزمره ما دارند. خواه برای پخت و پز و شست و شو و خواه برای نگهداری البسه و وسایل آشپزخانه و وسایل حمام و گرمایش و سرمایش و حتی خوابیدن و سرگرمی.

همان طور که می دانید، در خانه، ده ها نوع لوازم خانگی هست که هر یک، کارکرد مشخص داشته و در زمان های معین از روز، از این لوازم استفاده می شود. بعضی از لوازم نیز، مناسب قشر سنی خاصی است و بعضی نیز توسط همه افراد استفاده می شود. قطعا انبردست و پیچ گوشتی به اندازه قاشق و چنگال کاربرد ندارد و استفاده از ماشین لباس شویی یا دستگاه آبمیوه گیری، توسط کودکان و نوجوانان استفاده نمی شود.

اما خوب، با توجه به گستره و کاربرد لوازم خانگی و حضور روزافزون لوازم خانگی دیجیتالی و مدرن در سبک زندگی امروز ما در عصر مدرن، ما همواره در معرض برندها و انتخاب های مختلف لوازم خانگی با کاربردهای هیجان انگیز هستیم. اینجا، برای جا انداختن نام و محصول خود، باید یک برند داشته باشیم تا با آن، به عنوان اسم و هویت خود، در دل مشتری و مخاطب، جای باز کنیم و زمینه فروش کالای خود را فراهم کنیم.

چرا برند لوازم خانگی را ثبت کنیم؟

در ایران، صدها تولید کننده انواع و اقسام لوازم خانگی مشغول به کار هستند. در 31 استان کشور، ده ها کارخانه مشغول طراحی، تولید و عرضه انبوه یا تجاری سازی شده یا منحصر به فرد و سفارشی لوازم خانگی هستند. سابقه تولید لوازم خانگی در ایران به بیش از نیم قرن پیش باز می گردد و اکنون کشور یکی از قطب های تولید لوازم خانگی در خاورمیانه به شمار می رود.

اگر شما مخاطب گرامی، تولید کننده لوازم خانگی هستید و قصد دارید تا تولیدات خود را از طریق پایگاه هایی در کشورهای همسایه شرقی یا شمالی یا غربی و حتی جنوبی کشور، به بازارهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی از سال 2022 میلادی به بعد صادر کنید، تاسیس شرکت در امارات و ارمنستان و عراق و گرجستان و آذربایجان می تواند گزینه هوشمندانه ای برای پیدا کردن بازارهای صادراتی و افزایش صادرات باشد. لذا از خدمات هلدینگ ملاصدرا در این زمینه استفاده کنید.

هر محصول لوازم خانگی از یک شرکت تولید کننده، برای آنکه بتواند از حمایت های قانونی بهره مند شود، بهتر است که ثبت فانونی و رسمی شود. ثبت برند وسایل منزل یکی از محبوب ترین فرآیندهای ثبت برند ها در اقتصاد امروز ایران است. با ثبت قانونی برند لوازم خانگی، نام تجاری خود را مصون قرار داده و از خطر سوء استفاده احتمالی شخصیت های حقیقی و حقوقی داخل یا خارج از کشور، در امان قرار خواهید داد.

مهم نیست که شما طراح و تولید کننده بزرگ لوازم خانگی هستید یا تولید لوازم خانگی را در مقایس کوچک در دستور کار قرار داده اید. مهم نیست که محصول لوازم خانگی شما خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک. ثبت برند لوازم منزل در واقع ضمن برخوردار کردن شما از حمایت های قانونی، پرستیژ کسب و کار شما را نیز ارتقا داده و ابزار خوبی برای برندینگ به شمار می رود.

با ثبت قانونی برند لوازم خانگی، اجازه هر گونه سوء استفاده احتمالی از برند شما گرفته شده و اشخاص قادر نیستند از لوگوی شما در کسب و کار خود استفاده کنند. لذا منافع مادی و معنوی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در شش ماهه نخست سال 1400 شمسی بیش از 1 میلیون دستگاه لوازم خانگی از ماشین لباسشویی تا یخچال و اتو و آبگرمکن در کشور تولید شده است و صدها شرکت در این زمینه فعالیت کردند. بیش از 100 برند فعال در صنعت لوازم خانگی ایران مشغول به کار هستند که انتظار می رود با روند تحریم های بین المللی ایران و با باز پس گرفتن بازار از برندهای معروف بین المللی لوازم خانگی، شاهد رونق صنعت لوازم خانگی ایران در ایران عصر 1400 باشیم.

بنابراین اگر تولید کننده لوازم خانگی هستید یا محصولی تولید کرده اید و قصد دارید نامی برای آن انتخاب کنید، حتما این نام را ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لوازم خانگی برای شخصیت های حقیقی

اگر شما یک محصول تولید کرده اید و مناسب خانه است، در فهرست لوازم خانگی قرار دارد. مهم نیست یک عدد تولید کرده اید یا صدها یا هزاران عدد از آن. در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و طرح تجاری و نشان تجاری اقدام کنید. به منظور ثبت برند لوازم منزل توسط اشخاص حقیقی، مدارک زیر مورد نیاز خواهد بود:

  • رونوشت شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت برند لوازم خانگی
  • رونوشت مجوز فعالیت متقاضی ثبت برند لوازم خانگی
  • ارائه کارت بازرگانی جدید به منظور ثبت برند لاتین

مجوز فعالیت متقاضی حقیقی برای ثبت برند لوازم خانه می تواند شامل مدارکی چون: جواز تاسیس کارخانه، پروانه بهره برداری محصول، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی یا موافقت اصولی و غیره باشد. در واقع هر مجوزی مربوط به این محصول خانگی که توسط مراجع قانونی صادر شده است، مناسب اخذ مجوز می باشد.

اخذ کلیه مجوزها و استاندارد ها و گواهینامه ها از نهادهای قانونی در حوزه های مختلف کسب و کار در اسرع وقت با کم ترین هزینه از طریق هلدینگ ملاصدرا برای متقاضیان در سراسر کشور، انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت برند لوازم خانگی اشخاص حقوقی

شرکت ها وموسسات برای تولید و فروش لوازم خانگی ساخته خود در ایران، بهتر است که در اسرع وقت نسبت به ثبت برند اقدام کنند. مدارک مورد نیاز برای متقاضیان حقیقی ثبت برند لوازم خانگی به شرح زیر است:

  • رونوشت شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  • رونوشت آخرین تغییرات شرکت متقاضی ثبت برند لوازم خانگی
  • رونوشت آخرین روزنامه رسمی شرکت متقاضی ثبت برند لوازم خانگی
  • رونوشت هر نوع مجوز فعالیتی که شرکت متقاضی ثبت برند لوازم خانگی برای تولید محصول از مراجع قانونی دریافت کرده است و معتبر است.

مراحل ثبت برند لوازم خانگی چگونه است؟

ثبت برند لوازم خانگی، مثل ثبت هر نوع برندی در کشور، مراحلی دارد که باید طی شود. در واقع ثبت برند لوازم منزل در ایران، به نسبت ثبت برند دیگر محصولات و خدمات در کشور، مزیتی از نظر زمان و هزینه انجام کار ندارد. به منظور ثبت برند وسایل منزل می توانید به پرتال مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه مراجعه کرده و مراحلی را طی کنید. یا از طریق مشاوران هلدینگ ملاصدرا، مراحل ثبت را تا اخذ گواهی ثبت برند و روزنامه ثبت برند، زیر نظر مشاوران مجزب و کارآزموده هلدینگ ملاصدرا دنبال کنید.

توصیه هایی برای ثبت برند لوازم خانگی

متقاضی ثبت برند لوازم خانگی باید موارد زیر را در نظر داشته باشد:

  • نام برند بایستی مغایر با قانون ثبت برند و علائم تجاری ایران نباشد.
  • مشخصات مالک برند لوازم خانگی و آشپزخانه باید تکمیل شود.
  • کلیه مدارکی که مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه درخواست کرده است، به منظور بررسی مدارک متقاضی و احراز صلاحیت او، در سایت مربوطه بارگذاری شود.
  • هزینه ثبت برند لوازم خانه بر اساس تعرفه سالانه اعلامی قوه قضاییه پرداخت شود.
  • پیش از اقدام برای ثبت یک برند لوازم خانگی، بایستی نسبت به استعلام برند اقدام شود. با استعلام برند لوازم خانگی از ثبت نشدن برند لوازم خانگی اطمینان حاصل می کنید. در سایت مرکز مالکیت معنوی، امکان جست و جوی برند و استعلام برند وجود دارد. به مثاله استعلام برند نیز مراجعه کنید.
  • سعی کنید نامی را انتخاب کنید که domain برای ثبت (register) آزاد (available) باشد. یعنی اگر قصد دارید برند لوازم خانگی خود را سانیگارنیا انتخاب کنید بررسی کنید که آیا : com آزاد است یا خیر. چون بهتر است دامنه و پسوند های مختلف برند مورد نظر شما پس از ثبت، آزاد باشد تا از طریق سایت نیز بتوانید به معرفی و برندینگ مشغول شوید.
  • معمولا پروسه ثبت برند لوازم خانه حدود 3 تا 6 ماه است. گاهی نیاز به تکمیل مدارک و بررسی نام های مختلف است و اعتراض هایی دریافت می شود که باید به آن رسیدگی شود.
  • برند لوازم خانگی را نیز باید هر 10 سال یک بار تمدید کرد.
  • هزینه ثبت برند لوازم منزل بالای 2.5 میلیون تومان در سال 1400 شمسی است. رقم دقیق با بررسی و محاسبه هزینه ها و واریزی های دولتی و قانونی در نظر گرفته می شود و ثبت برند برای اشخاص حقوقی، گران تر از ثبت برند برای اشخاص حقیقی است. البته امکان خرید برند لوازم خانگی در طبقات مربوطه از فروشندگان قانونی نیز وجود دارد.
  • سعی کنید پیش از اقدام به ثبت برند وسایل منزل، اسامی ثبت شده را برررسی کرده. دامنه های آزاد هر یک را روی پسوند های مختلف بررسی کنید. روانشناسی رنگ و آوا شناسی و خوش لحن بودن آن را برای کارکردهای تبلیغاتی زیر نظر متخصصان امر ارزیابی کنید.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره ثبت برند لوازم خانه دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که گروه تولید کنندگان لوازم خانگی در بورس ایران، از بهترین سهام برای سهامداری بلند مدت است. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button