پیگیری ثبت شرکت

آنچه درباره پیگیری ثبت شرکت باید بدانیم

پیگیری ثبت شرکت یکی از کارهایی است که فعالان کسب و کار و علاقمندان به تاسیس شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا تعاونی بایستی مد نظر داشته باشند. پیگیری ثبت و استعلام ثبت شرکت همگی به صورت اینترنتی صورت می گیرد و نیاز به حضور در اداره ثبت شرکت و سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه نیست. در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، شما را با اطلاعاتی درباره پیگیری ثبت شرکت و همچنین نحوه پیگیری ثبت در روزنامه رسمی قوه قضاییه آشنا می کنیم.

اگر شما مخاطب گرامی، قصد ثبت و تغییر هر نوع شرکت یا موسسه یا تعاونی در یکی از استان های کشور دارید و برای پیگیری ثبت شرکت و امور مالیاتی ،با پرسشی روبرو شدید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. کارشناسان هلدینگ ملاصدرا آماده پاسخ گویی به پرسش های کارآفرینان از طریق اینترنتی و تلفنی هستند.

با ما همراه باشید.

چرا پیگیری ثبت شرکت مهم است؟

پیگیری ثبت شرکت مهم است. چون گاها مدارکی که متقاضیان تاسیس یک شرکت در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور درج میکنند، نواقصی دارد که باید به منظور اطلاع از ثبتا کامل شرکت، نواقص برطرف شود. گاها اطلاعات هیات مدیره با صورتجلسه ، اشتباهی درج می شود که نیاز به اصلاح اطلاعات دارد.

از طریق پست الکترونیک و هم چنین شماره موبایلی که در سامانه به منظور ثبت شرکت درج کرده اید، به شما اطلاع داده می شود. از طریق کدرهگیری نیز می توان نسبت به پیگیری ثبت شرکت اقدام کرد.

توجه داشته باشید که هر فرد حقیقی یا حقوقی در استان های 31 گانه کشور، اگر می خواهد بداند شرکت یا موسسه یا تعاونی که قصد همکاری با آن دارد، ثبت رسمی شده یا یک شرکت کاغذی و الکی است، بایستی به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کند. البته شرکت های سهامی عام و صندوق های سرمایه گذاری را می توان از طریق سایت seo.ir نسبت به استعلام و پیگیری ثبت و مجاز بودن فعالیت آن ها، اقدام کرد.

شما به دلیل مختلفی نسبت به استعلام شرکتی ، اقدام می کنید. مثلا مطمئن شدن از این که شرکت، وجود خارجی داشته و منحل نشده است. از فعال بودن یا فعال نبودن شرکت مطمئن شویم. تصمیم به خرید بخشی یا کل سهام شرکت بگیریم. قصد داریم از نوع شرکت مطلع شویم. می خواهیم بدانیم که موضوع شرکت چیست و قانونی هست یا خیر.

برای استعلام ثبت شرکت باید شماره ثبت داشته باشید. اگر ندارید، دیگر اطلاعات شرکت برای استعلام واقعی بودن شرکت، باید در سامانه وارد شود. شماره ثبت شرکت پس از ثبت شرکت، صادر می شود و منحصر به فرد است. یعنی تغییر نمی کند. با شماره ثبت شرکت می توان در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، هر نوع تغییر شرکت یا موسسه یا تعاونی را بررسی کرد.

نحوه استعلام شماره ثبت شرکت

هر شرکتی چه مسئولیت محدود، چه سهامی عام، یک شماره ثبت دارد. این شماره مثل کد ملی افراد، ثابت است و در طول زمان، تغییری نخواهد کرد. این شماره، منحصر به فرد است. یعنی شماره ثبت یک شرکت، با شماره ثبت شرکت دیگر فرق دارد. از طریق اداره ثبت شرکت ها و از طریق کارشناسان ثبت شرکت می توان مراحل ثبت شرکت را انجام و شماره ثبت گرفت که بر اساس آن، مهر شرکت صادر می شود.

برای استعلام یک شرکت، بایستی نام شرکت، شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت را در اختیار داشت. اگر شما، شماره ثبت شرکتی را نمی دانید، به سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشانی اینترنتی به آدرس: https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx مراجعه کنید.

پیگیری درخواست ثبت شرکت

به منظور پیگیری درخواست ثبت شرکت بایستی به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه رفته و در بخش پیگیری که در نشانی: https://irsherkat.ssaa.ir/Design/FollowUp.aspx قرار دارد، فرآیند را دنبال کنید.

در پایان فرآیند ثبت شرکت در سامانه فوق الذکر، به شما، شماره پیگیری داده شده است. برای بررسی و پیگیری ثبت شرکت بایستی وارد لینک فوق الاشاره شده و شماره پیگیری و تصویر امنیتی را وارد کنید.

شما باید نوع درخواست را مشخص کنید که صورتجلسه تغییرات، ثبت تاسیس، پلمپ دفاتر تجاری، استعلام نام مناطق آزاد یا اظهارنامه دفتر ثبت تجاری است. از این طریق قادر به پیگیری ثبت شرکت هستید.

از طریق سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور نیز می تواند تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی را در اختیار داشت. شما بایستی شناسه ملی شخصیت حقوقی و شماره ثبت شخض حقوقی و نام شخص حقوقی را در فیلد های مربوطه که در تصویر زیر نشان داده شده، وارد کنید.

سایت سامانه شناسی ملی اشخاص حقوقی کشور برای پیگیری ثبت شرکت در نشانی: ilenc.ssaa.ir در دسترس است.

اگر منظور شما از پیگیری ثبت شرکت این است که بدانید آگهی تاسیس و آگهی تغییرات در سایت روزنامه رسمی منتشر شده است باید به سایت روزنامه رسمی https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx مراجعه کنید.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا علاوه بر ارائه خدمات ثبت و انجام تغییرات شرکت/موسسه و ثبت اپ و اختراع و برند و نرم افزار برای فعالان کسب و کار های گوناگون، در زمینه اخذ مجوز کسب صنفی برای علاقمندان این حوزه نیز در سراسر کشور فعالیت دارد. هم چنین دریافت گواهینامه های بین المللی و استاندارد های مربوطه، از دیگر فعالیت های موفق این مجموعه است.

برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه و گرید پیمانکاری و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله آن موارد است.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار و گروه های تلگرامی استارتاپ ها و مدیران عرصه صادرات و واردات برسانید. اینستاگرام و تلگرام هلدینگ ملاصدرا را فالو کنید تا هر روز در جریان جدید ترین گزارش ها و اخبار این هلدینگ در ارائه خدمات مشاوره حقوقی و مالیاتی به فعالان شخصیت های حقوقی و حقیقی در ایران عصر 1400 باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button