نکات قابل توجه برای ثبت علائم تجاری

نکات قابل توجه برای ثبت علائم تجاری

هیچ فردِ با تجربه و کار کُشته ایی نمی تواند اهمیتِ یک علامت تجاری را نادیده بگیرد . حتی فردی که ذره ای از تجارت و ظرافت هایش اطلاعاتی در دست داشته باشد به راحتی به این نتیجه می رسد که علائم تجاری مصداقِ بارزِ شناسنامه یک کسب و کار است . شما به عنوانِ یک صاحبِ ایده درخشان در هر صورت باید ازحریمِ هوشمندی خود محافظت کنید . چرا که شرعاً و عرفاً مالکِ افکار و خلاقیت های خود هستید و باید با تمامِ وجود برای صیانتش تلاش کند. ثبت علائم تجاری دقیقا همین مالکیت معنوی برند و علامت بازرگانیِ شما را برایتان به ارمغان می آورد. باعث می شود دیگر شما اضطرابی از جهتِ به سرقت رفتنِ ایده و محصول خود و عرضه آن توسط مُشتی فرصت طلب را که همیشه در حالِ کمین کردن برای به یغما بردنِ حاصلِ عرق ریزانِ افکارِ فردِ خلاقِ چون شما هستند را نداشته باشید .

مدارکی که به هنگام ثبت علامت تجاری و دریافت گواهی ثبت برند به آن ها نیاز دارید

مدارک مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری با توجه با حقیقی و حقوقی بودنِ اشخاص متفاوت است.

اسناد لازم برای اشخاص حقیقی :

– تصویرِ برابر با اصلِ مدارکِ احراز هویت که شامل کارت ملی و شناسنامه می شود ( کد پستی ده رقمی نیز لازم است) .

– کپی برابر با اصلِ جوازِ کسب و یا پروانه بهره برداری . اصولا هر سندی که از صنفِ کسب و کارتان که به شما اجازه ارائه خدمت می دهد باید از سوی اشخاص حقیقی تهیه و ارائه شود .

– 15 قطعه تصویر 8*8 از برندِ محصولتان به همراهِ شرحِ کامل پیشینه و علتِ انتخاب این نام برای برندتان .

– اگر علائم تجاری شما به زبانِ لاتین باشد نیاز است تا کارتِ بازرگانی که به نامِ صاحبِ پروانه کسب است به اداره ثبت برند تسلیم شود .

اسناد لازم برای اشخاص حقوقی :

– ارائه کپی برابر با اصلِ جواز بهره برداری یا پروانه کسب .

– تصویر آخرین روزنامه رسمی تغیرات هیئت مدیره به همراه اولین روزنامه تاسیس شرکت باید تهیه و ارائه شود .

– کسانی که حقِ امضاء اوراق بهادارِ شرکت را دارند باید کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت که شامل کارت ملی و شناسنامه می شود را تسلیم اداره ثبت برند کنند .

–  15 قطعه تصویر 8*8 از برندِ محصولتان به همراهِ شرحِ کامل پیشینه و علتِ انتخاب این نام برای برندتان .

– دارندگان ِحق امضاء، موظف به امضای وکالتنامه و تنظیم و ارائه آن هستند .

با مراحلِ ثبت علائم تجاری بیشتر آشنا شوید !

1- معمولا توصیه می شود قبل از دست زدن به هر کاری، با صاحب نظران آن امر مشورت شود . پس لطفا قبل انجامِ ثبت برند با مشاورانِ خبره ای که ذاتاً برای این کار ساخته شدند تا به بهترین شکل تجربیاتشان را در اختیارتان قرار دهند مشورت کنید . هلدینگ بین المللی ملاصدرا با افتخار اعلام می کند که ارائه دهنده بهترین مشاوره ها در زمینه انواع ثبت علائم تجاری است .

2- بعد از گرفتنِ مشاوره و شفافیتِ مسیر و باز شدنِ دیدتان، باید استعلام بگیرید تا قبل از شما کسی اقدام به ثبتِ برندی با نام و تشابه علامت تجاری شما نکرده است. اگر یک فرد یا شرکت مقدم از شما اقدام به این کار کرده است، تقاضای شما مبنی بر ثبت آن برند با نامِ مورد نظرتان رد می شود و باید به فکرِ طراحی لوگو و برندی دیگر باشید.( استعلام برند کاملا رایگان است و به صورت الکترونیکی قابل انجام است)

3- حالا دیگر مجاز هستید تا اسناد و مدارکی  که در بخشِ قبلی درباره آن ها مبسوط توضیح داده شد را تهیه و تنظیم کنید.

4- در این مرحله لطفا وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شوید و گام های مربوط  به اظهارنامه ثبت برند را با دقت تکمیل کنید. در این اینجا هزینه های خواسته شده را پرداخت کرنید. بعد از تکمیل تمامِ فرم ها، رمز عبور و نام کاربری دریافت می کنید. دقت کنید که به محضِ دریافت این رمز از آن لحظه به بعد از طریق آن، تمامِ اطلاعات مربوط به نوبت دهی به شما اطلاع رسانی می شود.

5- در این مرحله کارشناسانِ اداره ثبت برند در حالِ برسی کم و کیف اظهارنامه شما هستند. چنانچه تمامِ مراحل بدونِ نقص طی شود، به شما پیامی با مضمونِ بلامانع بودنِ تقاضای ثبت برند شما ارسال می شود. حالا باید به همراه برابر اصل کلیه اسناد و مدارکتان، حضوراً به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید تا پرونده علامت تجاری شما را تشکیل دهند.

– بلافاصله بعد از تشکیل پرونده، از سوی اداره مالکیت تقاضایِ ثبت نام تجاری شما به یک روزنامه کثیرالانتشار و رسمی ارجاع داده می شود. حالا دیگر باید هزینه های مربوط به روزنامه علنی و رسمی اولین نوبت را تقبل بفرمائید.

6- در مرحله آخر باید با روزنامه رسمی نوبت اول و همچنین روزنامه رسمی نوبت دوم، 10 نمونه شبیه سازی شده از علامت تجاری تان در ابعاد6*6 به همراه یک نسخه از اظهارنامه ثبت برند به اداره علائم و اخذ سند ده ساله برند مراجعه کنید و مدرکِ آرم تجارتی تان را در دریافت کنید.

گواهی ثبت علائم تجاری را جدی بگیرید

پس از آن که گواهی تائیدِ ثبت برند به دست شما رسید باید مواردی که در ادامه به آن اشاره میشود، مبسوط  و کامل در آن قید کنید :

1 : تاریخ دقیقِ رسیدِ اظهارنامه شرکت به همراهِ کد ثبت آن.

2 : زمانِ دقیقِ به ثبت رسیدنِ برند به همراه کد ثبت علائم تجاری.

3 : اطلاعاتِ شخصی مالکِ برند تجاری اعم از : نام ، پیشه ، نشانی محلِ استقرار و تابعیتِ فرد.

4 : علامت به ثبت رسیده شما برای چه نوع کالا یا خدمتِ تولیدی است؟ نوعِ خدمت را مشخص کنید.

5 : آیا علامت تجاری خود را در کشوری خارجی نیز به ثبت رسانده اید؟ در صورت وجود چنین ویژگی زمانِ دقیقِ به ثبت رساندنِ برند تجاری را قید کنید.

6 : تصدیقنامه برند شما در چه تاریخی صادر شده است؟ زمانِ دقیقِ آن را قید کنید

7 : علامت تجاری شما تا چه زمانی معتبر و قانونی است؟

8 : در نهایت نیز گواهی ثبت برند شما باید به امضایِ شخصِ رئیس شعبه ثبت علائم تجاری مُزین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button