مجوز پخش آرایشی و بهداشتی

مراحل اخذ مجوز پخش آرایشی و بهداشتی

پخش محصولات آرایشی و بهداشتی از آنجائیکه ارتباط مستقیمی با سلامت اشخاص مصرف کننده دارد باید با مجوز رسمی صورت گیرد. معمولا این اقلام شامل لوازم محافظت و زیبایی مو ، لوازم محافظت کننده پوست ، مرطوب کننده ، پاک کننده و همینطور لوازم بهداشتی خوشبو کننده و مراقبت از بدن می شود.

از آنجائیکه در بین کشورهای خاورمیانه ایران به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ شناخته شده است ، هرچند که این آمار به گونه ای تهاجم فرهنگی به حساب می آید و خوشایند خیلی از ما نیست اما سرمایه گذاری در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند بسیار پرسود باشد.
پروانه بهداشتی که برای پخش محصولات نیاز دارید از طریق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قابل دریافت است. ما در ادامه مقاله درباره مراحل گرفتن مجوز ، شرایط و مدارکی که نیاز دارید اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می دهیم.

اخذ مجوز برای پخش محصولات آرایشی و بهداشتی

همانطور که گفتیم سازمان غذا و دارو از دستگاه اجرایی وزارت بهداشت به اشخاص حقوقی این مجوز را اعطا می کند. برای این منظور بهتر است خود را به عنوان شخص حقوقی معرفی کنید و مدارکی که نشان دهنده کسب و کار تجاری و بازرگانی شماست ارائه دهید. با دریافت مجوز بهداشت و معرفی انبارها ، تجهیزات و وسایل حمل و نقل به طور قانونی اقدام به فعالیت کنید. اگر به دنبال واردات هستید می توانید به طور قانونی کارخانه ای که از آن اقدام به خرید محصولات کرده اید را به کارشناسان معرفی کنید. کارشناسان در اداره های ذیربط مربوطه جوانب را سنجیده بر اساس قانونی بودن تولیدات کارخانه ها ( محصولات تولیدی نباید برای سلامت افراد جامعه خطر ساز باشد ) مجوز لازم را صادر می کنند.

مدارک لازم برای اخذ پروانه بهداشتی انبار و پخش محصولات آرایشی و بهداشتی

در اولین اقدام باید در سربرگ شرکت درخواست کتبی بنویسید.
مجوز فعالیت و اساسنامه و روزنامه رسمی شرکت را باید آماده کنید.
اگر شرکتتان تغییراتی داشته باشد باید گواهی آخرین تغییرات را که به امضای مدیرعامل شرکت رسیده است ارائه دهید.
مدارک هویتی مدیرعامل از قبیل شناسنامه ، کارت ملی ، کارت پایان خدمت و گواهی سوابق کاری وی را آماده کنید.
نامه معرفی شعبه یا شعباتی که زیر نظر پخش فعالیت دارند را آماده کنید و به همراه باقی فرم های مربوطه تحویل اداره دهید.
تحویل مدارک و پر کردن فرم های مربوطه از طریق سامانه به صورت الکترونیکی انجام می گیرد . پس از رسیدگی های لازم توسط کارشناسان کمیته فنی در کارتابل اعلام شده و قبل از صدور پروانه مدارک ستاره دار (*) باید به صورت فیزیکی به میز خدمت تحویل داده شود.

موارد زیر را حتما باید بر روی برچسب محصولات ذکر کنید:

نام محصول ، مواد تشکیل دهنده محصول ، سری ساخت، تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء ، وزن خالص ، شماره ی پروانه ساختی که از وزارت بهداشت دریافت کرده اید.
اگر محصولتان تولید داخل است حتما ” ساخت ایران ” را بر روی محصول درج کنید.
اگر محصول وارداتی است می توانید از زبانی غیر از فارسی استفاده کنید.

ثبت شرکت محصولات آرایشی و بهداشتی

موضوع فعالیت شرکت بازرگانی خرید و فروش و صادرات و واردات و به طور کلی کلیه فعالیتهای بازرگانی داخلی یا خارجی است. بنابراین برای ثبت شرکت محصولات آرایشی و بهداشتی می توانید شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود تاسیس کنید که موضوع فعالیت آن امور بازرگانی است . مراحلی که برای ثبت شرکت بازرگانی باید طی کنید عبارتند از :
مشخص کردن اعضا و شرکا بعلاوه میزان سهم هریک از اعضا
تعیین حق امضای شرکت
ارائه کپی مدارک هویتی مدیرعامل و سایر اعضا ( کپی شناسنامه و کارت ملی )
اقدام برای دریافت آگهی تاسیس ،ثبت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی
اقدام برای دریافت کارت بازرگانی و کد اقتصادی

کارت بازرگانی چیست ؟

فعالیت شرکت های بازرگانی باید طبق چهارچوب قوانین صورت بگیرد . کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به شرکتهای بازرگانی داده می شود تا طبق ماده 3 قانون تجارت و واردات صادرات بتوانند به فعالیت بپردازند. شما برای واردات و صادرات و ترخیص کالاهای بهداشتی و آرایشی از مناطق آزاد و کشورهای همسایه به کارت بازرگانی نیاز دارید.

پخش محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مجازی

اگر کسب و کار شما کوچک تر است و دایره فعالیت شما هنوز هم آنقدرها گسترده نیست ، نیازی به این فرایندهای پیچیده توضیح داده شده در بالا ندارید. می توانید در آغاز کسب و کار خود را به صورت مجازی و در بستر اینترنت قراردهید. برای اینکار تنها کافیست یک سایت راه اندازی کرده و مجوز اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی که به سادگی و در کمترین مدت زمان صادر میشود را تهیه کرده و کسب و کار خود را به صورت پخش محصولات به صورت مجازی آغاز کنید.

سخن پایانی

مجوز بهداشت ، پروانه مسئول فنی ، پروانه تاسیس ، بهره برداری و ساخت و همینطور مجوز واردات ، صادرات و ترخیص . همه مجوزهایی هستند که با توجه به نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید باید اخذ کنید. معمولا به بعضی از این مجوزها قبل از ثبت شرکت نیاز دارید.اگر به دنبال پخش مواد آرایشی و بهداشتی هستید کاری به مراتب آسانتر از تولید دارید. بنابراین پیشنهاد ما به شما مشاوره گرفتن از کسانی است که در این خصوص آشنایی کامل دارند . مشاوران ثبتی می توانند با توجه به شرایط فعلی خود شما بهترین راهکار را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button