مجوز نشر دیجیتال

شرایط و مدارک ثبت نام و اخذ مجوز نشر دیجیتال حقیقی و حقوقی

اخذ مجوز نشر دیجیتال برای اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضیان فعالیت قانونی و بهره مندی از فواید استفاده از این گواهی دولتی، الزامی است. مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و نه وزارت ارتباطات، مسئول دریافت و صدور این پروانه است. دارندگان، معافیت مالیاتی خواهند داشت و می توان از فواید مادی و معنوی دیگر نیز بهره مند شوند.

در این گفتار ، نگاهی داریم به شرایط و مدارک ثبت نام و اخذ مجوز نشر دیجیتال برای متقاضیان حقیقی و حقوقی. هلدینگ ملاصدرا با افتخار، با توجه به پرونده های موفق خود، آمادگی ارائه خدمات و پاسخ گویی تخصصی به پرسش های متقاضیان محترم است. نظرات و دیدگاه های خود را در این باره از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما در اولین مسیر کارآفرینی دیجیتالی در حوزه فرهنگی و تولید محتوا، همراه باشید.

چرا اخذ مجوز نشر دیجیتال الزامی است؟

طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئول بررسی مدارک متقاضیان و صدور مجوز نشر دیجیتال در کشور است، مراکز فرهنگی دیجیتال می بایست نسبت به ثبت نام و دریافت این مجوز حقوقی اقدام کنند. اگر در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت دارید، می بایست در اسرع وقت نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنید تا از منافع مادی و معنوی این گواهی، استفاده کنید.

اگر مجوز نشر دیجیتال دریافت کنید، شرکت یا موسسه شما معاف از پرداخت مالیات خواهد بود. به دلیل بهره مندی از معافیت مالیاتی، پروانه همه درخواست های متقاضیان به نام پروانه نشر دیجیتال صادر می شود.

صدور این مجوز بر اساس ضوابط مربوط به تاسیس و نظارت بر فعالیت های واحدهای فرهنگی دیجیتالی است که در آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی الکترونیکی بر آن تاکید شده است. اگر قبلا نسبت به تاسیس مرکز فرهنگی دیجیتال اقدام کردید، بایستی نسبت به دریافت مجوز نشر نیز اقدام کنید. هم متقاضیان حقیقی و هم متقاضیان حقوقی می توانند با مراجعه به سایت samandehi.ir از خدمات مرکز رسانه های دیجیتال ارشاد استفاده کنند.

هلدینگ ملاصدرا نیز آماده است کلیه مراحل ثبت درخواست و دریافت مجوز نشر دیجیتال را برای علاقمندان انجام دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز متقاضیان حقوقی دریافت مجوز فعالیت های فرهنگی دیجیتالی

متقاضیان حقوقی دریافت این مجوز از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به 5 دسته طبقه بندی می شود که به شرح زیر است. باید ببینید با توجه به وضعیت حقوقی شرکت یا موسسه خود، در کدام دسته قرار می گیرد:

  • گروه اول: شخصیت هایی هستند که شخصیت حقوقی نداشته یعنی موسسه یا شرکتی تاسیس نکرده اند و بایستی پس از طی کردن مراحل و اخذ مجوز فعالیت های فرهنگی، با مدارک ارائه شده از سوی مرکز رسانه های دیجیتال ارشاد، موسسه جدیدی را در اداره ثبت شرکت ها ثبت کنند.
  • گروه دوم: شخصیت هایی هستند که شخصیت حقوقی داشته و همه تغییرات لازم درخواستی مرکز رسانه های دیجیتال را بر روی شرکت یا موسسه خود قبول میکنند. یعنی اساسنامه خود را باید تغییر داده و آگهی تغییر اساسنامه را پس از انتشار در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، در اختیار مرکز قرار دهند.
  • گروه سوم: شخصیت هایی هستند که حقوقی هستند و تمایلی به تغییرات در اساسنامه ندارند. این افراد بایستی مثل گروه اول ثبت نام کرده و طی مراحل و دریافت مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتالی ، با مدارک ارائه شده از سوی مرکز رسانه های دیجیتالی ارشاد، به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنند. البته کلیه خدمات از طریق هلدینگ ملاصدرا ارائه می شود و نیازی به مراجعه و پیگیری حضوری متقاضیان نیست.
  • گروه چهارم: شخصیت های حقوقی مثل موسسات هستند که فعالیت چند منظوره داشته و مثل موسسات قران و عترت فعالیت دارند.
  • گروه پنجم: ارگان ها و سازمان های دولتی هستند که باید در بخش مربوط به این نوع شخصیت های حقوقی، درخواست خود را ثبت کنند.

اگر شخص حقوقی هستید و در یکی از 5 گروه فوق الذکر قرار دارید، بایستی کد کاربری و رمز عبور را از سایت ساماندهی دات آی آر در بخش login دریافت کرده و نسبت به طی مراحل و تکمیل مدارک و ثبت پرونده جهت ارزیابی کارشناسی، اقدام کنید. اگر چه همه این مراحل از طریق تحویل مدارک به هدلینگ ملاصدرا ، پیگیری و انجام می شود.

اگر در زمره گروه اول و سوم هستید، یعنی شخصیت حقوقی ندارید، نام پیشنهادی را به صورت پیش فرض انتخاب کرده و اگر متقاضی گروه دوم هستید، یعنی شخصیت حقوقی دارید، بایستی نام شرکت یا موسسه خود را در سایت login.samandehi.ir وارد کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به منظور ثبت نام در سایت ساماندهی، بایستی به بخش درخواست عضویت مراجعه کرده تا کد و رمز عبور دریافت کنید.

به منظور دریافت کد و رمز عبور، بایستی اطلاعاتی که در فرمی که تصویر آن را در عکس بالا مشاهده میکنید، وارد کرده و کد ملی و تلفن همراه و پست الکترونیکی معتبری را وارد کنید. این 3 داده، هویت شما را مشخص و مسیر ارتباطی وزارت ارشاد با شما در مسیر صدور و تمدید مجوز نشر دیجیتال خواهد بود.

اگر شخص حقوقی هستید باید مشخص کنید که شرکت یا موسسه هستید یا سازمان دولتی یا شرکت یا موسسه در شرف تاسیس. اگر در شرف تاسیس هستید که نیازی به درج شماره ثبت شرکت یا موسسه ندارید.

بعد از تکمیل فرم، شناسه کاربری به نشانی email اعلامی شما ارسال می شود. بهتر است از مرورگر فایرفاکس استفاده کرده و ضد فیلتر را خاموش کنید. اطلاعات را به فارسی درج کنید و اگر قبلا عضو سایت بودید، نیازی به ثبت نام مجدد نیست.

بعد از ورود به سایت، محیطی که مشاهده خواهید کرد، شبیه محیطی است که تصویر آن را در عکس بالا مشاهده میکنید. اطلاعات را دقیق پر کرده و شناسه ملی و مشخصات شرکت یا موسسه خود را به درستی وارد کنید.

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان حقوقی اخذ مجوز نشر دیجیتال

  • تصویر کلیه صفحات شناسنامه اعضا هیات مدیره (طلاق و ازدواج و توضیحات)
  • تصویر کارت ملی اعضا هیات مدیره
  • تصویر گواهی عدم سوء پیشینه که 1 ماه اعتبار داشته و امکان آپلود گواهی که در 90 روز اخیر اخذ شده نیز فراهم است. برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در تهران به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه شود. اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضا هیات مدیره الزامی است.
  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید و حجاب کامل برای خانم ها
  • تصویر کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی یا معافیت موقت برای آقایان.
  • تصویر آخرین مدارک تحصیلی حداقل دیپلم یا مدارک دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
  • اگر دانشجو هستید، بایستی گواهی اشتغال به تحصیل ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل ارائه کنید.
  • بارگذاری مدارک مربوط به تقدیرنامه ها و دوره های گذرانده شده اجباری نیست و اختیاری است.
  • تکمیل فرم الکترونیکی حراست برای کلیه اعضا هیات مدیره متقاضی دریافت مجوز نشر دیجیتال. بایستی تایپ شده باشد و دست نویس نباشد. هیچ بخشی نباید خالی گذاشته شود.

توجه داشته باشید که کلیه مدارک در قالب فایل های PDF یا JPEG بارگذاری شود و هر یک کم تر از 2 مگ حجم داشته باشد. مدارک آپلود شده باید تصویری از اصل مدرک باشد و از اسکن عکس و کپی خودداری شود. همه مدارک اگر رنگی هست، باید به صورت رنگی اسکن شود. اگر قصد ثبت شرکت سهامی خاص دارید، بایستی اعضا را به صورت سه نفره یا پنج نفره یا هفت نفره معرفی کنید.

اگر در شرکت یا موسسه شما، افرادی به صورت سهامدار عمده یا خرد هستند، ثبت اطلاعات آن ها الزامی نیست. ثبت اطلاعات کلیه اعضا هیات مدیره و مدیرعامل، الزامی است.

معمولا ظرف 60 روز از ثبت کامل درخواست، نسبت به صدور مجوز اقدام می شود. مدیرعامل شرکت پس از تایید استعلام حراست، بایستی در آزمون آنلاین قوانین و مقررات شرکت کند و در عرض یک ربع به 12 سوال پاسخ درست بدهد. جزوه آشنایی با قوانین و ضوابط مربوط با صدور مجوز فعالیت واحدهای فرهنگی دیجیتالی در نشانی: SARAMAD.IR/CONTENT/MEDIA در دسترس است.

آزمون آنلاین در نشانی: AZMOON.SARAMAD.IR برگزار می شود.

مجوز صادره، 6 ماه اعتبار داشته و موقت است و بایستی اقدامات لازم برای اخذ مجوز پروانه پنج ساله در دستور کار قرار بگیرد. مجوز شش ماهه، مجوز تاسیس و تجهیز است و ارتباطی به مجوز فعالیت ندارد. مجوز شش ماهه بنا به درخواست متقاضیان، تا شش ماه دیگر قابل تمدید است.

شرایط و مدارک دریافت مجوز نشر دیجیتال متقاضیان حقیقی

اگر شرکت یا موسسه ندارید و قصد هم ندارید داشته باشید، جهت ثبت درخواست بایستی با توجه به مشخصات هویتی خود، کد کاربری و رمز عبور بگیرید. عین روشی که در بالا معرفی کردیم، باید به بخش درخواست عضویت مراجعه کرده و به عنوان شخص حقیقی، مراحل را دنبال کنید. توجه داشته باشید که کلیه مراحل از ثبت درخواست تا دریافت مجوز برای متقاضیان حقیقی نیز توسط هلدینگ ملاصدرا با ده ها پرونده موفق حقیقی، قابل انجام است.

حدودا صدور مجوز برای اشخاص حقیقی 90 روز طول می کشد. امکان تبدیل کردن پنل حقیقی به حقوقی و بالعکس وجود ندارد.

مدارکی که باید به عنوان متقاضی حقیقی در سامانه بارگذاری کنید به شرح زیر است:

  • رونوشت استعلام عدم سوء پیشینه
  • رونوشت فرم استعلام استعلام حراست
  • رونوشت صفحه اول شناسنامه
  • رونوشت صفحه ازدواج و طلاق شناسنامه
  • رونوشت صفحه توضیحات شناسنامه
  • رونوشت کارت ملی
  • رونوشت مدرک تحصیلی دیپلم یا دانشگاهی یا گواهی اشتغال به تحصیل ممهور به مهر دانشگاه
  • عکس پرسنلی
  • رونوشت مدرک نظام وظیفه برای آقایان

فرم حراست برای متقاضی حقیقی نیز الزامی است و بایستی تایپ شده باشد. پروسه صدور مجوز حقیقی 60 روز زمان می برد و متقاضی حقیقی نیز بایستی پس از کسب تایید حراست، در آزمون آنلاین قوانین و مقررات شرکت کرده و در 15 دقیقه به 12 سوال پاسخ صحیح بدهد. حق نشر پس از تاییدیه های لازم، به مدت 5 سال صادر می شود.

مخاطب گرامی

اگر مشتاق به تولید محتوای الکترونیکی پردرآمد و فعالیت فرهنگی در فضای وب هستید و قصد استفاده از معافیت مالیاتی دارید، این مجوز مناسب شما خواهد بود. برندینگ مجموعه شما را ارتقا داده و شما را اعتباردهی می کند.

هلدینگ ملاصدرا در زمینه اخذ گواهینامه های بین المللی ، ثبت برند ، ثبت هر نوع شرکت و تعاونی در سراسر کشور فعالیت دارد و برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله این موارد است. مراحل اخذ این پروانه را به هلدینگ ملاصدرا بسپارید و از مشاوره های این مجموعه بهره مند شوید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button