مجوز خدمات اینترنت

همه چیز درباره شرایط و مدارک دریافت مجوز خدمات اینترنت

مجوز خدمات اینترنت توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات صادر می شود. مجوز خدمات رایانه ای به صورت اینترنتی توسط اتحادیه فناوران رایانه از طریق سامانه ایرانیان اصناف صادر می شود که کاملا با هم متفاوت است.

اگر قصد راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی دارید، باید نسبت به دریافت مجوز مورد نیاز با توجه به اینکه تولید کننده هستید یا بازاریاب یا فروشنده، از صنف مربوطه اقدام کنید. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی که مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت صادر می کند، برای فروشنده های کالا و خدمات که از سیستم شاپرک برای دریافت وجه از مشتری استفاده می کنند، الزامی است.

در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، برای علاقمندان به دریافت مجوز خدمات اینترنت ، شرایط و مدارک مربوطه ارائه شده است. اگر دیدگاهی درباره دریافت مجوز خدمات اینترنت دارید یا تجربه دریافت آن را از طریق همکاران داشته، نظرات خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

پروانه عرضه خدمات اینترنت

همان طور که در ابتدای این گفتار عنوان شد، ارائه خدمات اینترنت (ISP) در ایران ، نیازمند دریافت صدور پروانه است. صدور پروانه عرضه خدمات اینترنت توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات که نقش رگولاتوری حوزه ICT کشور را بر عهده دارد، انجام می شود.

یعنی برای دریافت مجوز عرضه خدمات اینترنت، بایستی به وزارت ارتباطات مراجعه کرد و ربطی به وزارت صمت یا وزارت ارشاد ندارد. کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این سازمان، پروانه را صادر میکند.

افرادی که موفق به دریافت مجوز عرضه خدمات اینترنت می شوند، می توانند نسبت به خدمات اطلاع رسانی و اینترنتی به بهره برداری نهایی (کاربر یا END USER) اقدام کند. قلمرو فعالیت آن ها در پروانه درج می شود .

توجه داشته باشید که مجوز عرضه خدمات اینترنت ، مجوزی است که به دارنده، امکان ارائه خدماتی مثل: VOIP یا خدمات کافی نت یا اینترنت وایرلس و سرویس های IPTV را نمی دهد. برای ارائه این خدمات در اقتصاد دیجیتالی ایران عصر 1400، نیازمند دریافت مجوزهای جداگانه هستید.

دارنده مجوز خدمات اینترنت می تواند اینترنت پر سرعت (XDSL) را از طریق شبکه های دسترسی شرکت های مجاز ارائه دهد. مجوز عرضه خدمات اینترنت به مدت 2 سال صادر و قابلیت تمدید دارد. درخواست این مجوز، غیر حضوری است و هلدینگ ملاصدرا می تواند در صورتی که متقاضی، واجد شرایط دریافت این مجوز باشد، مراحل را پیگیری کند.

هزینه صدور مجوز خدمات اینترنت

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1400 شمسی، هزینه صدور مجوز، به عنوان حق امتیاز صدور پروانه بوده و تنها یک بار دارنده مجوز، مجبور به پرداخت است و برای تمدید پروانه، هزینه ای پرداخت نمی شود.

در استان های بزرگ، حق امتیاز، 1 میلیون ریال و در استان های متوسط، 800 هزار ریال و در استان های کوچک نیز 500 هزار ریال است. جزییات بیشتر را در این لینک: https://www.cra.ir/home دنبال کنید.

برای تضمین حسن اجرای تعهدات دارنده پروانه خدمات اینترنت و جبران خسارت احتمالی وارده به اشخاص حقیقی و حقوقی، ضمانت نامه بانکی توسط متقاضی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده میشود. مبلغ ضمانت نامه شما بایستی تا پهنای باند 2 مگابیت در ثانیه، 20 میلیون ریال و برای مقادیر بیش تر به ازای هر یک مگا بیت بر ثانیه، پنج میلیون ریال اضافه می شود.

شرایط لازم برای صدور مجوز خدمات اینترنت

  • تکمیل فرم درخواست رسمی متقاضی جهت صدور پروانه با قید پهنای باند مورد نیاز و قلمرو فعالیت مورد نظر به تفکیک هر استا
  • تکمیل کردن فرم مشخصات شخصی مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت در 2 نسخه
  • رونوشت برابر با اصل مدرک تحصیلی مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره (برابر اصل) حداقل کارشناسی و یا معادل در رشته های مرتبط با ICT شامل رایانه و برق (کلیه گرایش ها) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • تکمیل فرم تعهدنامه
  • تکمیل فرم اعلام نشانی مراکز پاسخگویی و شعب، منضم به کروکی محل آنها
  • رونوشت برابر اصل كارت پايان خدمت مديرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • رونوشت برابر اصل كارت ملی هوشمند مديرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • رونوشت برابر اصل كليه صفحات شناسنامه مديرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • رونوشت برابر اصل كليه صفحات اساسنامه شركت متقاضی پروانه عرضه خدمات اینترنت
  • رونوشت برابر اصل روزنامه رسمي حاوي آگهی تأسيس اوليه شركت با ذكر موضوع فعاليت مرتبط با خدمات ارتباطات و فناوري اطلاعات در اساسنامه (اگر قید نشده است، تغییر اساسنامه بدهید و هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت این خدمت را در اختیار متقاضی قرار می دهد)
  • رونوشت برابر اصل آگهي آخرين تغييرات در سهامداران و اعضاي هيئت مديره،
  • 4 قطعه عكس رنگي 4×3 مديرعامل، و اعضای هیئت مدیره
  • فرم تكميل شده مشخصات شركت
  • فرم تكميل شده سهامداران شركت به تعداد سهامداران
  • ارائه گواهي عدم سوء پيشينه مديرعامل و اعضای هیئت مدیره شرایط اختصاصی صدور مجوز (مانند جنسیت، سن، ملیت و غیره)

حداقل سن مديرعامل بیست و پنج سال و حداقل پنجاه و یک درصد سهام شرکت باید ایرانی و خصوصی بوده و مدیریت شرکت نیز ایرانی باشد.

در سال 1385، قانون صدور پروانه عرضه کنندگان خدمات اینترنتی به تصویب مجلس رسید. شرایط و ضوابط مرتبط با نحوه ادامه فعالیت دارندگان پروانه های عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP) و توزیع اینترنت (ISDP) در سال 1394 تصویب شد. هر 2 قانون را دانلود و مطالعه بفرمایید.

توجه کنید که مجوز خدمات اینترنت با مجوز کسب و کار اینترنتی و مجوز فروشگاه اینترنتی و مجوز ثبت اپلیکیشن و مجوز تایید فنی نرم افزار و مجوز نشر بازی رایانه ای و مجوز ارسال پیامک انبوه و مجوز دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یکسان نیست. هر یک شرایط و مدارک خاص خود را می طلبد و هلدینگ ملاصدرا با توجه به پرونده های موفق خود، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود به منظور دریافت پروانه های فوق الذکر است.

داستان مجوز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی

بعضی از عزیزان، مجوز عرضه خدمات اینترنتی را با مجوز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی، اشتباه می گیرند. در این گفتار در این باره نیز مطالبی ارائه کرده ایم. مجوز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی، با مجوز خدمات اینترنتی (VOIP-ISP) متفاوت است.

مجوز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر نمی شود و توسط اتحادیه اصناف فناوران رایانه صادر می شود. کد آیسیک آن نیز 642116 است. اگر در یکی از حوزه های زیر مشتاق به فعالیت هستید، باید به این اتحادیه رجوع کنید:

  • فروشندگی و ارائه خدمات اولیه ماشین های اداری و رایانه و لوازم مربوطه
  • اقدام برای تولید و فروش و تعمیر ماشین های اداری و رایانه و تجهیزات وابسته
  • دفتر فروش ماشین های اداری و رایانه ای
  • دفتر خدمات حضوری اینترنتی
  • دفتر کار خدمات اینترنتی
  • تولید و توزیع انواع نرم افزار های غیر سفارشی
  • هر گونه خدمت مربوط به نصب شبکه های رایانه ای و راه اندازی تجهیزات آن ها برای اشخاص حقیقی یا حقوقی در سراسر کشور

شرایط دریافت جواز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی

برای دریافت مجوز کسب خدمات رایانه ای به صورت اینترنتی بایستی شرایط زیر را دارا باشید تا اتحادیه فناوران رایانه نسبت به صدور مجوز کسب اقدام کند.

  • یکی این که واحد صنفی شما بایستی حداقل بیست متر مربع باشد.
  • دوم این که دفتر کار دارای امان اداری برای رشته های شغلی 2 و 3 و 4 باشد
  • سوم این که متقاضی دریافت جواز کسب خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی بایستی صلاحیت فنی کار را داشته باشد. مدرک دیپلم و تاییدیه کمیسیون اتحادیه الزامی است.
  • متقاضی بایستی تعهد بدهد که سرویس اینترنت خود را از واحدهایی دریافت کرده است که از شرکت مخابرات ایران مجوز گرفته اند.
  • راه اندازی هر مکان کسب و کار در کشور نیازمند اخذ مجوز از اداره نظارت بر اماکن عمومی بوده و دریافت صلاحیت فنی الزامی است.
  • همه ابزار و لوازم کار بایستی بر اساس عرفی باشد که اتحادیه تعیین کرده است.

متقاضی بایستی درخواست خود را از طریق سامانه ایرانیان اصناف ارسال کند. 10 روز طول می کشد تا استعلام های مربوطه از ارگان های ذیربط واصل شود. بازرسی از مکان اعلامی متقاضی و تصمیم گیری در هیات مدیره نسبت به پرونده، بخشی از فرآیند صدور مجوز است.

رونوشت شناسنامه و کارت ملی هوشمند و اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی و رونوشت آخرین مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت برای آقایان ضروری است. گواهی 3 گانه: عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد و صلاحیت فنی نیز ضمیمه مدارک شود. کارت سلامت از وزارت بهداشت نیز اخذ شود.

برای اطلاع از شرکت های دریافت کننده مجوز خدمات رایانه ای به صورت اینترنتی به سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به نشانی: https://www.itunion.ir/ مراجعه کنید.

اگر مشتاق به دریافت مجوز های صنفی در ایران هستید، با سایت ایرانیان اصناف آشنا شوید که خدمات گسترده ای به علاقمندان به دریافت و تمدید مجوز های صنفی در سراسر کشور از طریق https://iranianasnaf.ir/ می دهد.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا برای دریافت مجوز خدمات اینترنتی در مناطق 22 گانه تهران و 31 استان کشور ، مراحل تکمیل پرونده و پیگیری حقوقی تا صدور پروانه را انجام می دهد. از خدمات ثبت برند و ثبت اختراع و تاسیس هر نوع شرکت و تعاونی و هم چنین دریافت کلیه استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی برای توسعه کسب و کار خود که هلدینگ ملاصدرا ارائه می دهد نیز استفاده کنید.

برای کارآفرینی دیجیتالی و درآمدزایی اینترنتی در ایران عصر 1400، از ظرفیت های فناورانه اقتصاد کشور استفاده کنید و در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز از طریق خدمات حقوقی کارشناسان مجرب هلدینگ ملاصدرا استفاده کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. دقت کنید که برای ارائه خدمات اینترنتی در ایران بر اساس ماهیت کسب و کار، بایستی مجوز مربوطه از نهاد ذیصلاح که قانون تعیین کرده، اخذ شود.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و فعالان کارآفرینی قرار بدهید. هلدینگ ملاصدرا را از طریق اینستاگرام نیز فالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button