ثبت موسسه مهاجرتی

راهنمای ثبت موسسه مهاجرتی

با توجه به شرایط امروزه در کشور افراد زیادی به دنبال راهی برای مهاجرت از کشور و اقامت در کشورهای دیگر هستند. بسیاری از این افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند و بسیاری دیگر برای کار و ادامه زندگی.
این حق طبیعی هر فردی است که تصمیم بگیرد در کدام نقطه از کره زمین زندگی کند. اما اینطور نیست که هر کس در هر زمانیکه  دلش خواست کوله بارش را جمع کند و برود. تقریبا می توان گفت همه کشورها  قوانین مختلفی در عبور و مرور و مهاجرت افراد به داخل و خارج از کشورشان تصویب کرده اند.
رعایت این قوانین برای مهاجرت قانونی بسیار مهم است. اما برای کسانی که می خواهند مهاجرت کنند، زمان خیلی مهم است و شاید خیلی آسان نباشد که خودشان به تنهایی دنبال رفع پیچ و خم های اداری این کار شوند ، بنابراین وجود فرد یا افرادی که بتوانند مهاجران را راهنمایی کنند ، بسیار ضروری به نظر می رسد. در این خصوص مقاله پیش رو راهنمایی است برای کسانی که  به دنبال ثبت موسسه مهاجرتی هستند.

موضوع فعالیت موسسات مهاجرتی

موسسات مهاجرتی همانطور که از نام آن پیداست خدماتی پیرامون مهاجرت و اقامت در سایر کشورها ارائه می کنند. اخذ ویزا یکی از خدمات مهم قابل ارائه توسط این موسسه ها است .
یکی از دلایلی که افراد موسسه مهاجرتی تاسیس می کنند ، به جهت اعزام دانشجو برای ادامه تحصیل به دانشگاه های معتبر دنیا است. به علت اهمیت علمی که این موضوع دارد ، نیاز به اخذ مجوز از وزارت علوم است . سایر مراجعی که در این حوزه باید با آنها در ارتباط بود وزارت کار و همچنین وزارت امور خارجه هستند.
موسسه های مهاجرتی برای تقاضای پذیرش دانشجویان صرفا می توانند به  دانشگاه ها و مراکز آموزشی که ارزش مدرک تحصیلی آنها در مقطع مورد نظر توسط وزارت خانه های مربوطه در ایران به تایید رسیده باشد، اقدام کنند.
متقاضیان باید سوابق تحصیلی و شغلی خود را به وزارت علوم تحویل نمایند . پروپزال شامل چگونگی ارتباط موسسه با دانشگاه های خارج از کشور ، نحوه اخذ پذیرش ، کشورهایی که در حوزه  فعالیت آنهاست ، امکانات پرسنلی که در کشورهای حوزه فعالیت خود دارند و… .

چه کسی می تواند موسسه مهاجرتی ثبت کند؟

– کسانی که می خواهند موسسه مهاجرتی داشته باشند باید بیش از همه چیز، از دانش حقوقی کافی نیز برخوردار باشند تا بتوانند موانع پیش روی متقاضیان را به طور قانونی رفع و رجوع کنند.
–  انجام اقدامات لازم در مدت زمان مشخص ( کوتاه ) یکی از مهمترین ویژگی هایی است که این موسسات باید در آن تجربه و تبحر خاصی داشته باشند.
– داشتن بروزترین اطلاعات و اخبار پیرامون مسائل مهاجرت به کشورهای مختلف
– آگاهی کامل نسبت به مشکلات قانونی احتمالی و روش های برطرف کردن آنها
– آگاهی نسبت به هزینه ها ، عوارض دولتی و سایر موارد
– و به طور کلی اطلاع از همه بندهای قانونی و آشنایی با مراکز ارجاع دولتی همه و همه از مهارتهایی است که ابتداً  لازم است به آنها تسلط داشته باشید.
– اخذ پروانه وکالت یا وکیل مهاجرتی رسمی در اینگونه شرکتها الزامی است.

موسسه های مهاجرتی مورد اعتماد

جلب اعتماد متقاضیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که همگان می دانند مهاجرت امری پرهزینه و تاثیر گذار است. کسانی که به موسسات مهاجرتی مراجعه می کنند به دنبال یک مهاجرت قانونی و بدون دردسر هستند. قطعا هیچکس دلش نمی خواهد پس از پرداخت هزینه های گزاف ، کارش نیز بی نتیجه بماند. شما باید در جلب اعتماد و اطمینان متقاضیان تبحر ویژه ای داشته باشید.
اشخاص برای اینکه بدانند موسسه ای که به آن مراجعه کرده اند اعتبار قانونی دارد یا خیر ، تنها راه استعلام از طریق سامانه استعلام اشخاص حقوقی است. نام شرکتهای معتبر در این سامانه وجود دارد و اگر غیر از این باشد موسسه مذکور اعتبار قانونی نخواهد داشت.
برای استعلام از این سامانه کافیست یکی از 3 مورد زیر را داشته باشید:
  • نام شرکت
  • شماره شناسه ملی  شرکت
  • شماره ثبت شرکت
با وارد کردن یکی از موارد بالا می توانید به اطلاعات کلی از شرکت مهاجرتی مورد نظر برسید.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت موسسه مهاجرتی :

  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن حسن شهرت و عدم سوء پیشینه کیفری
  • داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت
  • داشتن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط
  • آشنایی نسبی با حداقل یکی از زبان های بین الملل
  • داشتن حداقل 30 سال سن
  • ارائه مدارک شناسایی موسسین ( کارت ملی ، شناسنامه )
  • داشتن مدرک تحصیلی ( حداقل کاشناسی ) یا معادل آن
  • ارائه اوراق شرکت همچون اساسنامه ،اظهارنامه
  • ارائه مجوز ( ها ) ی لازم طبق موضوع فعالیت
با توجه به نوع فعالیتی که در موسسه می خواهید انجام دهید باید از مراجع مربوطه مجوز بگیرید. عموما سازمان های ذیربط وزارت خارجه ، وزارت علوم و وزارت کار هستند.

موسسات قانونی مهاجرتی

موسسات مهاجرتی که بخواهند به طور قانونی فعالیت کنند ، حتما باید دارای وکیلی باشند که به مسائل حقوق بین الملل آشنایی داشته باشد.
حقوق بین الملل عمومی که ارتباط چندانی به موسسات مهاجرتی پیدا نمی کند اما از نظر حقوق بین الملل خصوصی بسیار مهم است. حقوق بین الملل خصوصی حقوقی است که بیشتر در مورد اقامت ، تابعیت و تعارضات قانونی کشورها و به طور کلی بیشتر درباره ارتباط اتباع کشورها است.  بنابراین آشنایی به این موارد برای وکیل موسسه مهاجرتی از اولویت ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button