ثبت شرکت مواد شیمیایی

همه چیز درباره ثبت شرکت مواد شیمیایی

ذخایرِ زیر زمینیِ و خدادادیِ نفت خام و گازِ طبیعی در ایران، به قدری پتانسیل برای خلق ثروت را دارند که تا پیش از پائین آمدنِ ارزشِ نفت در کشورمان، ثبت شرکت مواد شیمیایی یک بازیِ بُرد بُردِ تمام عیار بود.
اما با این وجود، حتی بعد از کم شدنِ نسبیِ ارزشِ نفت در بازار، آن چنان فاجعه بار که پیش بینی می شد، حاشیه سودِ شرکت های مواد شیمیایی و پالایشگاه ها افت نکرد و همچنان به بقایِ خود قدرتمندانه ادامه می دادند. دلیلش چندان هم تکنیکال و پیچیده نبود. چرا که افزایشِ ارزشِ دلار نیمایی در بازار توانست زیانِ ناشی از کاهشِ قیمتِ نفت و فراورده های نفتی را برای شرکت های مواد شیمیایی تا حدِ زیادی جبران کند.
پس می توان نتیجه گرفت که حتی در این شرایط نیز ثبت یک شرکت مواد شیمیایی، یک بیزنسِ سودآور است.

تعریف شرکت مواد شیمیایی

به صورت کلی شرکت های مواد شیمیایی به آن دسته از شرکت هایی نسبت داده میشود، که در تلاش برای تولیدِ محصولی به وسیله فراورده های شیمیایی هستند ( خواه این محصول قرص ها و دارو های شیمیایی باشند، خواه انواعِ موادِ شوینده و ضد عفونی کننده ). پس در نتیجه نفت خام و گاز، یکی از عناصرِ کلیدی در لابراتوار های این شرکت ها هستند که به وسیله ترکیباتِ آن ها می شود فرمول هایِ ثروت آفرینِ هیجان انگیزی خلق کرد!
برای مثال، در شرایطِ کنونی که نظم و اعتدالِ جامعه به وسیله یک ویروس آشفته شده است و همه ما در هر ثانیه تنها به فکرِ پاکیزگیِ سطوح و دست هایمان از آلودگی ها و ویروس ها هستیم، ثبت یک شرکت مواد شیمیایی با زیر شاخه فعالیت در حوزه مواد شوینده و ضدعفونی کننده می تواند بسیار سود آور باشد.
با تمامِ این اوصاف، شرکت های مواد شیمیایی نیز به مانند هر شرکتِ دیگری باید به ثبت رسیده باشد تا اعتبار و وجه قانونی به خود بگیرد. خصوصا این که این نوع از شرکت ها عموما با جان و سلامتِ افرادِ جامعه سر و کار دارند. پس در نتیجه به ثبت رسیدن آن ها در واقعِ سندِ اعتماد و شخصیت بخشی به این کمپانی های پر اهمیت است.

بدونِ طی شدنِ عملیات ثبت، این شرکت ها اجازه انعقادِ پیمان نامه با سایر شرکت های داخلی و بین المللی دیگر را ندارند.

اولین قدم برای ثبت شرکت مواد شیمیایی

افرادی که قصد ثبت شرکت مواد شیمایی را دارند باید قبل از هر اقدامی ، حوزه فعالیت خود در این زمینه را مشخص کنند. آن ها باید بدانند که شرکت های شیمیایی در انواعِ محدودی قابلیت به ثبت رسانی دارند. عموماً تنها به دو صورتِ شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص میتوان اقدام به ثبت شرکت مواد شیمیایی کرد.
در نتیجه، شرایط و مدارکِ هر کدام از انواعِ این شرکت ها با دیگری متفاوت است.

چه شرایطی برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوع سهامی خاص نیاز است ؟

1 : در این نوع از شرکت ها نیز، می توان با سرمایه ابتداییِ حداقل 100 هزار تومان اقدام به ثبت شرکت مواد شیمیایی کرد.
2 : برای شروع، حداقل حضورِ 3 شریک و 2 بازرس الزامی است. در ضمن بازرسان نباید هیچ یک از سهامداران و یا شرکاء شرکت باشند.
3 : همان طور که گفته شد، برای ثبت یک شرکت مواد شیمیایی از نوع سهامی خاص، باید حداقل 35% از سرمایه اولیه با نامِ شرکت در بانک سپرده گذاری شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوعِ سهامی خاص:

1 : قطعا اولین مدرک برای شروع هر کاری، ارائه مدارکِ احراز هویت افراد است. اما در اینجا نیازی به تسلیمِ اصلِ مدارکِ شناسایی شرکاء نیست و تنها تصاویرِ برابر اصل شده این اسناد کفایت می کند.
2 : شرکت های سهامی خاص علاوه بر مدارک موردِ نیاز دیگری که باید تهیه کنند، متنی به نامِ “اقرارنامه” نیز لازم دارند. این اقرارنامه پس از تنظیم باید به تائید و امضای کلیه مدیرانِ شرکت برسد تا اعتبارِ قانونی پیدا کند. ( شرکت های با مسئولیت محدود نیز نیاز به اقرارنامه دارند )
3 : دو نسخه از اساسنامه تنظیم شده که مُزین به امضایِ کلیه سهامدارانِ شرکت است، مدرکِ سومی است که برای ثبت شرکت مواد شیمیایی به آن نیاز دارید.
4 : برای ثبت یک شرکت مواد شیمیایی از نوع سهامی خاص، باید حداقل 35% از سرمایه اولیه با نامِ شرکت در بانک سپرده گذاری شود. ارائه اسناد بانکیِ مربوط به این عملیات نیز الزامی است.
5 : صورت جلسه مجمعِ عمومی موسسین باید در 2 نسخه تهیه وتسلیم شود.
6 : کلیه بازرسین و اعضای شرکت، به هیچ عنوان نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند. تهیه و تنظیمِ اسنادِ مربوط به عدم سوء پیشینه این افراد نیز الزامی است.
7 : چنانچه موضوعِ فعالیت شما به جوازِ خاصی نیازمند است، باید این مجوز ها اخذ و ارائه داده شوند.
8 : و در انتها نیز، اگر تمامِ پروسه ثبت شرکت مواد شیمیایی شما توسطِ وکیل صورت گرفته است، باید قانوناً وکالتنامه خود را به وکیلِ نام برده ارائه دهید.

چه شرایطی برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوع مسئولیت محدود نیاز است ؟

1 : در نوعِ شرکت های با مسئولیت محدود نیز به مانند هر نوعِ دیگری از شرکت ها ، می توان با سرمایه ابتداییِ حداقل 100 هزار تومان اقدام به ثبت شرکت مواد شیمیایی کرد.
2 : تمامی شرکاء باید سندی مبنی بر متعهد بودنشان به پرداختِ تمامِ سرمایه را تهیه و به امضاء برسانند و مدرکِ قید شده را ضمیمه پرونده ثبت شرکت کنند.
3 : در آغازِ کار، حداقل حضورِ 2 شریک الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوع مسئولیت محدود :

1 : نیازی به ارائه اصلِ مدارکِ احراز هویت شرکاء نیست و تنها تصاویرِ برابر اصل شده این اسناد کفایت می کند.
2 : کلیه بازرسین و اعضای شرکت، به هیچ عنوان نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند. تهیه و تنظیمِ اسنادِ مربوط به ارائه اصلِ گواهی عدم سوء پیشینه این افراد نیز الزامی است.
3 : شرکت های از نوع مسئولیت محدود علاوه بر مدارک موردِ نیازی همچون اقرارنامه که باید مبادرت به تنظیم آن بکنند، متنی به نامِ “شرکتنامه” نیز لازم دارند. این شرکتنامه پس از تنظیم باید به تائید و امضای کلیه مدیرانِ شرکت برسد تا اعتبارِ قانونی پیدا کند.
4 : دو نسخه از اساسنامه تنظیم شده که مُزین به امضایِ کلیه سهامدارانِ شرکت است، چهارمین مدرکی است که برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوع مسئولیت محدود به آن نیاز دارید.
5 : صورت جلسه مجمعِ عمومی موسسین باید در 2 نسخه تهیه وتسلیم شود. البته این صورت جلسه برای معتبر شدن نیاز دارد تا به امضایِ کلیه بازرسان و سهامداران شرکت رسیده باشد.
6 : برای ثبت شرکت مواد شیمیایی از نوع مسئولیت محدود، نیازمندِ سندی به نامِ “تقاضانامه” هستید که باید تهیه و تسلیم شود. تقاضامه شرکت نیز باید در 2 نسخه تنظیم شده و مُزَین به امضای تمامیِ سهامداران باشد.
7 : چنانچه موضوعِ فعالیت شما به جوازِ خاصی نیازمند است، باید این مجوز ها اخذ و ارائه داده شوند.
8 : در مرحه آخر نیز مثلِ همیشه، اگر تمامِ پروسه ثبت شرکت مواد شیمیایی شما توسطِ وکیل صورت گرفته است، باید قانوناً وکالتنامه خود را به وکیلِ نام برده ارائه دهید.

شما می توانید بدونِ مراجعه حضوری به یک موسسه حقوقی، مراحلِ ثبتِ شرکت مواد شیمیایی خود را به موسسه حقوقی ثبت ملاصدرا بسپارید و از تجربه مشاورین خبره این موسسه در زمینه انوعِ ثبت ها بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button