ثبت شرکت زیارتی

ثبت شرکت زیارتی

ثبت شرکت زیارتی شرکت هایی هستند که  برای تنظیم و تسهیل شرایط  سفر به اماکن مقدسه و اماکن زیارتی داخل و خارج ایران فعالیت می کنند. ثبت شرکت زیارتی در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در فرهنگ ما ایرانی ها رفتن به مکان های مذهبی و زیارت معصومین همواره به عنوان یک نماد و نیاز مذهبی بوده و هر ساله نیز بر تعداد افرادی که قصد دارند به اماکن مذهبی سفر کنند بیشتر می شود.

 در سال های اخیر شاهد رشد بیشتر شرکت های تبلیغاتی هستیم که به راحتی می توان با یک بررسی ساده متوجه شد که نقش هماهنگ کننده ای که این شرکت ها دارند و برنامه ریزی ها دقیق و حساب شده آنها و همچنین هزینه های تمام شده برای مسافران و اطمینان از داشتن شرایط مشخص باعث شده تا اغلب مسافران از خدمات و ثبت شرکت زیارتی برای سفر بهره مند شوند.

هر چند اغلب علاقمندان به ثبت شرکت زیارتی از وجود موسسات حقوقی برای ثبت شرکت خود بهره می گیرند اما در اینجا قصد داریم توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت ها بپردازیم که با کمک مشاروان متخصص موسسه حقوقی ملاصدرا جمع آوری شده است.

ثبت شرکت زیارتی

شرکت های زیارتی را می توان در هر یک از قالب های تجاری تعریف شده در قانون تجارت ایران ثبت کرد اما توصیه می شود که این نوع شرکت ها عمدتا در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود چرا که قوانین و مقررات ثبت این نوع شرکت ها بسیار مناسب تر است .

اولین اقدام برای ثبت شرکت زیارتی اخذ مجوز از سازمان حجم و زیارت می باشد. سازمان حج و زیارت شامل ارکانی است که عبارتند از شورای عالی حجم و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در امور حجم و زیارت که در صورت معرفی به آن نیاز خواهید داشت، رئیس سازمان حجم و زیارت و حسابرسان که این ارکان در صدور مجوز ثبت شرکت زیارتی دخیل هستند.

ضمنا نیازی به ثبت برند در این ضمینه نمی باشد .

بصورت کلی افرادی که علاقمندان به ثبت در حوزه زیارتی هستند همانند افراد علاقمند به ثبت شرکت های خدمات مسافرتی و یا سیاحتی و جهانگردی باید دارای برخی شرایط و ضوابط کلی و اختصاصی باشند که عبارتند از :

شرایط کلی صدور مجوز شرکت زیارتی عبارت است از :

داشتن مکانی به عنوان دفتر کار
معرفی فردی واجد شرایط برای مدیر فنی دفتر
ارائه آدرس دقیق شرکت
ارائه ضمانت نامه
شرایط مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

شرکت باید ایرانی و و یا با مشارکت افراد ایرانی باشد
موضوع فعالیت شرکت باید با موضوع زیارت ارتباط داشته باشد
شرایط مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

داشتن تابعیت ایرانی
پیرو ادیان شناخته شده و مرود تایید قانون اساسی ایران
ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
ارائه کارت پایان خدمت وظیفه و یا معافیت دائم برای آقایان
داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های دانشگاهی
داشتن حداقل 25 سال تمام
داشتن حداقل سه سال سابقه مرتبط در حوزه فعالیت شرکت
در نظر داشته باشید که افراد تبعه خارجی در صورتی می توانند اقدام به ثبت شرکت زیارتی بکنند که این کار را در قالب شرکت حقوقی و با رعایت برخی از قوانین و مقررات تجاری انجام دهند.

 

 

 

در زیر مراحل ثبت زیارتی در قالب سهامی خاص آمده است

شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه در این شرکت ها به سهام های مساوی تقسیم می شود، این سرمایه را باید شرکا تادیه نمایند و در ازا میزان سرمایه خود میزانی از سهام تعیین شده در اساسنامه را دریافت خواهند کرد و به همان اندازه هم در شرکت مسئولیت خواهند داشت.  شرکت های سهامی خاص نیاز به بازرس دارند و باید یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل تعیین شود. در ضمن این نوع شرکت ها حداقل با مشارکت سه نفر ثبت می شوند.

برایدر قالب سهامی خاص نیاز به سه نفر شریک، حداقل 1 میلیون ریال سرمایه که باید 35 درصد آن حداقل در حساب شرکت تادیه شود و تنظیم اساسنامه خواهید داشت. شرکت های سهامی خاص باید مدیر را از بین خودشان تعیین کنند.

اما بعد از ایجاد شرایط لازم و دریافت مجوز سازمان حج و زیارت باید مدارک لازم به همراه درخواست ثبت شرکت برای اداره ثبت شرکت ها ارسال و در صورت تایید و پرداخت هزینه ها شرکت ثبت ، آگهی و نهایتا قابل بهره برداری می شود.

ثبت زیارتی در قالب شرکت با مسئولیت محدود

شاید ثبت شرکت زیارتی در قالب شرکت با مسئولیت محدود حتی از ثبت شرکت زیارتی سهامی خاص هم محمبوبیت بیشتری داشته باشد. این نوع شرکت ها با دو شریک و با سرمایه حداقلی 1 میلیون ریالی که این هم بصورت اسمی و اعلامی است و باید بعدا تادیه شود ثبت می شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز مقاله ثبت شرکت با مسئولیت محدود موسسه حقوقی ملاصدرا را می توانید مطالعه و تماما با جزئیات نحوه ثبت این شرکت ها را و مدارک مورد نیاز را مطالعه کنید.

با ایجاد شرایط لازم و بعد از دریافت مجوز از سازمان حج و زیارت باید مطابق با شرکت سهامی خاص درخواست خود را به اداره ثبت شرکت ها ارسال و نهایتا بعد از ثبت و آگهی از شرکت استفاده کنید.

هلدینگ ملاصدرا مرحله به مرحله در کنار شماست

شما می توانید با تماس با کارشناسان ما در موارد ثبتی خود از مشاوره رایگان برخوردار شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button