ثبت شرکت در گرجستان

درباره ثبت شرکت در گرجستان چه می دانید!؟

ثبت شرکت در یکی از ثروتمند ترین و متمول ترین کشورهای امروزیِ اوراسیا، شاید فانتزی و رویای بسیاری از افراد باشد. گرجستان یکی از همان کشورهای همه چیز تمام است که تاجران و بازرگانان باتجربه زیادی در سودای ثبت یک شرکت در دلِ تفلیس ( پایتخت گرجستان) هستند.
دلایلش هم چندان غیر قابل حدس و دور از انتظار نیست. مزیت های فوق العاده ای که ثبت شرکت در گرجستان به فردِ اقدام کننده ارائه می دهد، در نوع خودش کم یاب و مسحور کننده است!
از اولین دلایل عمده ای که یک فرد اقدام به ثبت شرکت در گرجستان می کند، پذیرش اقامت در گرجستان است. این یکی از شیوه های کشورهای توسعه یافته و بیزنس ساز است، که می توانند به یک فردی که تابعیت خارجی دارد، از طریق ایجاد تعهد مالی با ثبت یک شرکت، اقامت دائمی و قانونی اعطا کنند.

گرجستان از آن بهشت های وسیعی است که علاوه بر آن که در زمان شوروی سابق از قدرتمند ترین قطب های جهان به شمار میرفت، در دورانِ معاصر نیز با توجه به رشد اعجاب انگیز اقتصادی و صنعتی اش بسترِ بی نظیری را برای جذبِ سرمایه فراهم کرده است.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

چند مزیت اغوا کننده ثبت شرکت در گرجستان !

پس تا همین جا ، شما با یکی از شیوه های مرسوم گرفتنِ اقامت در گرجستان آشنا شده اید. یعنی حتی اگر واقعا و قلباً تمایلی به ثبت شرکت در قالب یک شخص حقیقی یا حقوقی و راه انداختن یک بیزینس در این کشور را ندارید و تنها هوای رفتن به سرتان زده، می توانید از این طریق به صورت کاملا قانونی مقیمِ کشورِ پیشرفته و موفق و هزار چهره گرجستان شوید!
حالا فرض می کنیم که شما یک بازرگان هستید و می خواهید یکی از شعبِ کسب و کار خود را در گرجستان نیز تاسیس کنید. پس از ثبت شرکت در گرجستان و گرفتنِ اقامت در آن کشور، باید خیالتان راحت باشد که مالیات فوق العاده ناچیزی به شرکت شما تعلق می گیرد. شرکت ها در گرجستان با فوت مالکشان منحل نشده و سودش هر ماه به حساب وُراث واریز می شود. فرزندان شما همواره مشمول حقِ تحصیل رایگان می شوند . شما هر زمانی از عمرتان می توانید از خدماتِ کاملا رایگانِ درمانی بهره مند شوید . گرجستان جزء معدود کشورهایی است که برای زمان ارزشِ زیادی قائل است و پرونده های مربوط به ثبت شرکت شما با سرعت باورنکردنی و دیوانه واری پیگیری و رسیدگی می شود .
شرکت ها در گرجستان می توانند به راحتی از راه انتشار اوراق قرضه جذبِ سرمایه داشته باشند که این مورد نسبت به دشواری پروسه جذب سرمایه در بیزنس های دیگر یک مزیت بزرگ محسوب می شود . یک مزیت بسیار جالب دیگر این است که ، شما با زندگی در گرجستان شاید ابداً متوجه غربتِ جلای وطن و دوری از کشور خود نشوید، چرا که به قدری در آنجا مهاجر و شهروند ایرانی می بینید که گاهی خیال می کنید که در میدان شهرداری تبریز قدم می زنید !

 

 

 

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

با مراحل ثبت شرکت در گرجستان بیشتر آشنا شوید !

1 : همان طور که هر کودکی در بدو تولدش به اسم احتیاج دارد، یک شرکت نیز باید همراه با متولد شدن، نامش را هم با خود بیاورد. شما در گرجستان حتماً قبل از مهلتِ 90 روزه انتخاب نام برای شرکت تان، باید آن را اعلام کرده و به ثبت برسانید. نکته بسیار مهم دیگر در انتخاب نام علاوه بر سنخیت با بیزنستان، بکر و جدید بودن آن است.

دولت گرجستان معتقد است که شما باید آن قدر خلاق باشید که از پسِ ابتدایی ترین حرکتِ استارت یک کسب و کار که انتخاب نامی مناسب است بر بیاید. یعنی اعتقاد دارندکه گرجستان یک شرکت موفق به نام سالخینو در زمینه تولید مشروباتِ اصیل و مشهور دارد، نیازی نیست شما کپی ناشیانه ای از آن باشید!

2 : گام دوم ثبت شرکت در گرجستان، مشابه خیلی از کشور های دیگر است. همانطور که تنظیم اساسنامه در هنگام تاسیس یک شرکت در ایران حرف اول را می زند و به آن وجه قانونی و اعتبار و شخصیت می بخشد، در گرجستان نیز از اهمیت فوق العاده بسزایی برخوردار است.

با این تفاوت که باید یا به زبان گرجی یا به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. مثل هر اساسنامه دیگری در یک اساسنامه گرجستانی باید اسمِ شرکت، طرح و موضوع فعالیت، نحوه تقسیم سهم میانِ شرکاء، نوع شرکتی که در قالب آن فعالیت می کنید و نشانی مکانش را ذکر کنید.

3 : افراد حقیقی تنها افرادی هستند که قانون گرجستان به آن ها اجازه می دهد که مدیر عامل یک شرکت باشند. از طرفی، مدیر عاملی که انتخاب می کنید نباید تازه به سنِ بلوغ رسیده باشد و پشت لبش سبز شده باشد و حداقل سنِ قانونی برای مدیر عامل 18 سال است! در ضمن از این موضوع هم غفلت نکنید که مدیر عامل باید سابقه ای کاملا تمیز و عاری از هر گونه سوء پیشینه کیفری و ورشکستگی مالی داشته باشد.

4 : اگر تمامِ سه مرحله گفته شده به درستی و بدونِ هیچ گونه گره قانونی طی شود، حالا دیگر وقت آن رسیده که هزینه های ثبت شرکت در گرجستان را پرداخت کرده و فرمی به نامِ فرم ثبت مشارکت را پُر کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

برای ثبت شرکت در گرجستان به چه مدارکی احتیاج دارید؟

اولین و اساسی ترین مدرکی که همیشه در هر گوشه از دنیا اثبات می کند که شما فردی ذی حیات و معتبر هستید، پول است! ساده و بی تکلف می گوئیم شما قبل از هراقدامی برای جمع آوری مدارک نیاز به سرمایه ای در حدودِ 800 لاریِ گرجستانی برای ثبت شرکت نیاز دارید. تازه بعد از تهیه این مبالغ است که می توانید به صورت جدی در فکر تدارک اسنادی همچون: مدرک عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی سلامت و معاینه پزشکی سرمایه گذار اصلی، دسته چک و سایر مدارک احراز هویتِ معتبر باشید.

این اسناد به وسیله مقامی به نام افسر شهروندی گرجستان تجزیه و تحلیل و اعتبار سنجی می شود تا صحتش به اثبات برسد. با توجه به تحقیقات انجام شده، شهر تفلیسِ گرجستان، سخت گیرانه ترین قوانینِ مربوط به ثبت شرکت و اعطای اقامت دائمی به اتباع خارجی را دارد. پس مورد دیگری که باید در هنگام تهیه و تدارک مدارک برای ثبت شرکت در گرجستان به آن توجه کنید، انتخاب شهر مناسب است.

انواع شرکت هایی که میتوان در گرجستان به ثبت رساند:

گونه شرکت هایی که دولت این کشور به شما اجازه ثبت و تاسیسش را می دهد، چندان تفاوت چشم گیر و اعجاب آوری با سایر کشور های دیگر ندارد:

1 : شرکت های مشارکتی : همان طور که از نامش پیداست، تمامِ افراد در ریسک ها و بدهی های شرکت با یک دیگر سهیم و شریک هستند، دقیقا به یک میزان! در شرکت های مشارکتی چون سرمایه ها به یک دیگر متصل است، در صورت اختلاف و چند دستگی در میانِ شرکاء و خروج یکی از آن ها، شرکت متزلزل شده و بقاء و دوامش به چالش کشیده می شود و در خطر انحلال قرار می گیرد.

2 : شرکت از نوع مسئولیت محدود : ممکن است که این نوع شرکت ها هزینه بیشتری برای تاسیس نسبت به انواع دیگر شرکت ها داشته باشند، اما مزیت بزرگ و اغوا کننده اش در سادگی و روان بودنِ پروسه جذب سرمایه است. از طرفی هم، نه مالکان و نه شرکاء در صورت بروز بدهی و گره مالی، مسئول وصولِ مطالبات طلبکاران نیستند.

3 : شرکت از نوع مالکیت شخصی : این نوع شرکت ها متاسفانه چندان محبوبِ دلِ بانک های گرجستانی به جهت دریافت وام نیستند. ولی اگر به طور کلی تمایلی به شرکت هایی با آناتومی پیچیده ندارید و میخواهید گزارش های مالی تان به ساده ترین شکل ممکن تهیه شود، به سراغ ثبت شرکت از نوع مالکیت شخصی بروید.

4 : شرکت تعاونی: از آن دسته شرکت هایی است که مسئولیتِ افرادی که عضویت آن را دارند، کاملا دارای محدودیت و مرزبندی است. در حقیقت یک شرکت تعاونی متعلق به تمامِ شرکایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button