ثبت شرکت در کرج

با انواعِ ثبت شرکت در کرج بیشتر آشنا شوید

ثبت شرکت از آن دسته کارهایی است که خیالتان را راحت میکند. خصوصا در شهر های پر تقاضا و پر جمعیتی مثلِ کرج

. این را ازین جهت میگوئیم که ثبت شرکت باعثِ حفظ مالکیت معنوی شما در زمینه تجارتِ مورد نظرتان میشود . شرکت شما بدون ثبت شدن ، در حقیقت هیچ گونه هویتی ندارد. ثبت شرکت ، همان نشانِ حاکمِ بزرگ میتی کُمان است که باعث میشود شرکت شما شاًن و شخصیت بگیرد و هرجایی که وارد میشود مورد احترام واقع گردد و حرفی برای گفتن داشته باشد.
اگر در فکر افتتاح یک شرکت هستید ، قبل از هرچیزی باید به فکر اعتبار بخشی به آن باشید. ثبت شرکت اولین گام برای ابرازِ وجودِ شرکتِ شما به عنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی است. ثبت شرکت اولین مرحله از تجاری سازی برند و شخصیت بخشی به شرکت شماست.

ابهامات و پرسش هایی درباره ثبت شرکت در کرج

فرآیند ثبت شرکت

ممکن است شنیده باشید که بعضی موسسات مثلا با دریافت تنها بیست هزار تومان می توانند برای شما فرایندِ ثبت شرکت را محقق کنند . شما نباید فوراً اغوا شده و این مبلغِ هرچند ناچیز را به حساب آنها واریز کنید . بعضی ازین موسسات تنها هدفشان کلاه برداریست و از هزاران نفر مثل شما این مبلغ را دریافت کرده و بعد هم در کثری از ثانیه ناپدید می شوند!
اگر نمیخواهید خودتان این کار را انجام دهید و قصد دارید این پروسه را به یک موسسه واگذار کنید ، قبل از هر اقدامی لطفا تحقیقات لازم را جهتِ یافتنِ معتبر ترین موسسه و گرفتنِ مشاوره برای ثبت شرکتتان انجام دهید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که 1 نفر میتواند به تنهایی ثبت شرکت کند؟

شرکت شما اگر از نوع مسئولیت محدود باشد ، میتواند حدالقل با دو نفر سهامدار تاسیس شود . البته این نوع شرکت میتواند اصلا هیئت مدیره نداشته باشد و صرفاً توسط یک مدیرعامل ، اداره شود.

تغییرات شرکت بعد از ثبت

سوال دیگر ممکن است در زمینه اعمالِ برخی تغییرات بعد از ثبت باشد . قوانین ثبت شرکت برای شما قابلیت انعطاف زیادی را قرار داده. مثلا اگر بعد از ثبت ، شرکت هرگونه تغییراتی در زمینه ورود و خروج سرمایه ، انحلال شرکت ، تغییر آدرس شرکت و سمتِ شرکاء و مدیران و …، داشته باشد ، میتواند اعمال کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

پرسش دیگر که بعداً به صورت مبسوط به آن میپردازم درباره مدارکِ لازم جهت ثبت شرکت است . شما برای این کار احتیاج به سه فاکتور اساسی دارید :
– تسلیم کردنِ گواهی عدم سوء پیشینه مدیران و موسسانِ شرکت
– تمامی افراد باید کپی برابر با اصلِ شناسنامه و کارت ملی شان را ارائه دهند
– فیشِ گواهی 35% واریزِ سرمایه در یکی از شعب بانکهای سراسر ایران ( البته اگر شرکتتان از نوعِ سهامی خاص باشد)

پرداخت مالیات شرکتها

مورد دیگر اینکه ممکن است شرکتی ، طیِ یک سال مالی هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد . آیا برای همچین شرکتی باید مالیات پرداخت کنید؟
قطعا خیر . شما اگر به موقع بِجُنبید و زرنگ باشید میتوانید با تسلیم یک اظهارنامه که در موعد مقررش توسط اداره دارایی تنظیم و ارائه میشود ، عدم فعالیت خود را ابراز کنید و دیگر نگرانِ پرداخت مالیات برای شرکتی که یک سال اصلا فعالیتی انجام نداده ، نباشید .

 

 

 

با انواعِ قالب های شرکت بیشتر آشنا شوید

شرکت ها در قالب های مختلفی ثبت می شوند که در زیر به شرح آن می پردازیم :

– ثبت شرکت سهامی خاص در کرج :

تعریف این نوع شرکت ها نیز چیزی شبیه به تعریف شرکت هایِ با مسئولیت محدود ، هستند . هر شرکتی که در آن افراد به اندازه سهمی که در کار آورده اند مسئولیت داشته باشند ، شرکت سهامی خاص است . ولی اینجا دقیقا بر عکسِ شرکت هایِ با مسئولیت محدود ، سرمایه به سهام تقسیم میشود . پس این گونه میشود که افرادِ حاضر ، به میزانِ سهامشان در شرکت مسئولیت دارند . شما برای به ثبت رساندنِ این گونه شرکت ها ، احتیاج به 2 بازرس و حدالقل 3 سهامدار دارید. نکته شایان ذکری که باید گوش زد کنیم این است که این 5 نفر ابداً نباید هیچ گونه نسبتِ خونی و فامیلی با یک دیگر داشته باشند !
قطعا با توجه به هوشِ سرشارِ شما دیگر لازم نیست که تاکید کنیم در هنگامِ اسم گذاری برای این نوع شرکت ها ، حتما قیدِ “سهامی خاص ” را ذکر کنید . اما بنا بر عادتِ مالوف یک بار دیگر یاد آوری کردیم تا بعداً مشغول الذمه شما بزرگواران نشویم .

+ اسناد لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص :

– دو نسخه از اظهارنامه شرکت که حتما امضاء شده باشد
– دو نسخه از اساسنامه که آن هم حتما باید امضا شده باشد
– اگر موضوع شرکت شما احتیاج به مجوز دارد ، تسلیمِ اصلِ مجوز به مرجع ذی صلاح ضروری است
– دو برگِ دارای امضاء از صورت جلسه مجمعِ عمومی موسسین و هیئت مدیره
– چنانچه دوباره دیدید حوصله خودتان را هم ندارید و به جای شما ، وکیلتان امورِ مربوط به ثبت شرکت را انجام میدهد ، باید وکالتنامه اصلی را ارائه دهید
– فیشِ اصلیِ گواهی 35% واریزِ سرمایه در یکی از شعب بانکهای سراسر ایران
– ارائه مدرکی که ثابت کند هیچ یک از افرادِ هیئت مدیره ، سوء پیشینه کیفری و لمیت قانونی ندارند

– ثبت شرکت تضامنی در کرج :

تاسیس شرکت که در آن تمام مسئولیت ها را به شما بدهند ، از نوع تضامنی است . در حقیقت این نوع شرکت ، کم طرفدار ترین نوع شرکت است که همواره با اقبالِ کمی مواجه شده . یعنی تا زمانی که نهادِ ذی ربط شما را مجبور به ثبتِ این نوع شرکت نکند ، هیچ تاجرِ عاقلی جذبِ این نوع از ثبت شرکت نمیشود .

– ثبت شرکت بازرگانی در کرج :

اگر شرکتِ ثبت شده توسطِ شما در زمینه صادرات و واردات فعالیت میکند ، باید بگوئیم که شرکت شما از نوعِ بازرگانی است .
پروسه ثبت این نوع شرکت ها نیز تقریبا شبیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص است .

– ثبت شرکت هُلدینگ در کرج :

تعریف ساده هُلدینگ در این چند کلمه خلاصه میشود . شرکتی که زیر شاخه دار باشد و در زمره یکی از سهامی های عام یا خاص قرار بگیرد و همه فعالیت ها و حتی آب خوردنش هایش ، تحتِ نظرِ کاملِ اعضایِ اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل باشد را هلدینگ میگویند . این نوع شرکت ها ، هدفشان رشد و به کمال رساندنِ اقتصاد یک جامعه است .

– ثبت شرکت دانش بنیان در کرج :

شرکت های دانش بنیان ، دلسوز ترین شرکتها برای حمایت از اجرا و تولیدِ اختراعات شما هستند .این نوع شرکت ها ، هر نوع ایده بکر و ابتکاری شما که قابلیت اجرائی شدن داشته باشد را تحتِ پوشش خود قرار میدهد.
نکته دیگر اینکه در زمره شرکت هایِ دولتی قرار میگیرند . این هم به آن علت است که 1 تا 50 درصد از 100درصدِ سهم این شرکتها متعلق به یک نهاد آموزشی مثلِ دانشگاه یا اعضایِ هیئت علمی است .

– ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج :

آیا شرکت شما تشکیل شده از حدالقل 2 شریک است؟

این گونه شرکت ها که با این اسم اقدام به فعالیت های تجاری میکنند ، دیگر سرمایه شان را به سهام تقسیم نمیکنند. یعنی در حقیقت هر شخص به اندازه سرمایه ای که در کار آورده متعهد و موظف است .
بعد از ثبت شرکتتان ، حتما باید قیدِ ( با مسولیت محدود ) را ذکر کنید . همین طور نباید اسامی شرکا را قید کنید. اگر نامِ شخصی از شرکا در اسمِ شرکت آورده شود ، آن شخص رَکَبِ بزرگی خورده است . چرا که قید نام یکی از این افراد به معنی این است که فردِ ذکر شده ، شریکِ ضمنی است و در برابر همه تعهدات شرکت وظیفه و مسئولیت مستقیم و بلا مانع دارد.( فرض کنید وقتی همه کاره شما باشید در صورت ایجاد یک گره مالی یا مثلا زیرآبی رفتنِ یکی از شرکاء ، شما باید یکه و تنها پاسخ گویِ تمامِ پیشامد های ناگوار باشید!)
در این نوع شرکت ها اگر در شرکتنامه یِ تنظیم شده ، تمامِ موارد را بسیط و بدون نقص شرح داده باشید و موارد مربوط به ورود و خروج سرمایه را دقیق ذکر کرده باشید ، دیگر نیازی به تنظیمِ اساسنامه ندارید . در غیر این صورت تسلیمِ اساسنامه به قانون گذار الزامی است .

+ اسناد لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

– دو نسخه از تقاضامه شرکت که حتما امضاء شده باشد
– دو نسخه از شرکتنامه که آن هم حتما باید امضا شده باشد
– دو کپی از اساسنامه شرکت که آن هم باید عنایت کرده و امضا کنید
– اگر موضوع شرکت شما احتیاج به مجوز دارد ، تسلیمِ اصلِ مجوز به مرجع ذی صلاح ضروری است.
– دو برگِ دارای امضاء از صورت جلسه مجمعِ عمومی موسسین و هیئت مدیره
– چنانچه حوصله خودتان را هم ندارید و به جای شما ، وکیلتان امورِ مربوط به ثبت شرکت را انجام میدهد ، باید وکالتنامه اصلی را ارائه دهید.
– ارائه مدرکی که ثابت کند هیچ یک از افرادِ هیئت مدیره ، سوء پیشینه کیفری و لمیت قانونی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button