ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در چین

چین با داشتن بیش از ۲۰% اقتصاد جهان و بیش از ۱۸۰۰۰ کیلومتر مرز ساحلی هم اکنون به عنوان غول اقتصادی دنیا مطرح است، این کشور که از لحاظ اقتصادی و سیاسی روابط بسیار خوب و مستحکمی با کشور عزیزمان ایران را دارد پذیرای بیشترین سرمایه گذار خارجی در آسیاست. از این رو ثبت شرکت در چین یکی از افق‌های پیش‌ روی اکثر بازرگانان بین المللی و صاحبان مشاغل بزرگ در ایران است.

پس از ورود کشور چین به سازمان تجارت جهانی ، بسیاری از افراد در چین ، از سرمایه گزاران خارجی حمایت کرده و سرمایه گزاری خارجی مورد استقبال قرار گرفته است. ایجاد شرکت WFOE شرکت با مسئولیت محدود در چین ، اولین گزینه برای سرمایه گزاران خارجی در چین می باشد.

چین ارائه دهنده فرصت های بسیار بزرگی برای سرمایه گزاران در اقصی نقاط جهان می باشد و حتی می توان گفت هیچگونه کشوری برای کارآفرینی در قیاس با کشور چین وجود ندارد. مناطق آزاد تجاری هنگ کنگ و شانگهای که در کشور وسیع چین واقع گردیده اند ، فرصتی ست استثنایی برای سرمایه گزاران خارجی که در این بازار تجارت و رقابت جهانی حضور یابند و جالب است که بدانید دولت چین به استقبال و جذب سرمایه گزارن خارجی در این مناطق تجاری می پردازد. قبل از شروع به کسب و کار در چین ، متقاضیان سرمایه گزاری باید بدانند که چه گزینه هایی برای ثبت شرکت و سرمایه گزاران خارجی در چین ارجحیت دارد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در چین:

  1. درخواست کتبی ثبت شرکت در چین
  2. گزارش امکان سنجی
  3. مدارک مربوط به تامین بودجه ثبت شرکت در چین از منابع خارج از چین
  4. اسامی افرادی که قرار است در هیئت مدیره فعالیت کنند
  5. مدارک قانونی افراد سرمایه گذار
  6. جوابیه کتبی از جانب دولت محلی که در آن محل شرکت قرار است بر پا شود
  7. لیست وسایلی که قرار است به چین وارد شود
  8. سایر مدارکی که ممکن است مورد نیاز باشد

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چین(WFOE):

این نوع از شرکتها در واقع شرکتهای مسئوليت محدودی هستند که مالکيت صددرصد آنها در اختيار سرمایه گذاران خارجی است. در کشور چين، این مدل از شرکتها عموما به منظور کارهای توليدی و صادرات مستقيم و یا معرفی تکنولوژی های نسل جدید تاسيس می شوند. با این وجود با توجه به عضویت کشور چين در سازمان تجارت جهانی از آن پس این مدل تجاری کمی دچار تحول گشت و امروز مجموعه های خدماتی مانند شرکتهای مشاور و مدیریتی نيز در قالب WFOE تاسيس می شوند.

مدارک مورد نیاز و روش ثبت نام شرکت WOFE:

  1. گواهی INCORPORATION و یا مقالات سازنده و یا سند معادل تائید شده توسط سفارت چین و یا کنسولگری چین در خارج از کشور ( بریتانیا ، هنگ کنگ ، آمریکا ، استرالیا ، ISL ، SWE ، GER و…. ) برای فرد سرمایه گزار :دو سری کپی گذرنامه که توسط سفارت چین و یا کنسولگری آن تائید شده است
  2. نامه بانکی از بانک مرجع سرمایه گزار
  3. کپی پاسپورت سه عضو اعم از : مدیرعامل شرکت مادر / نماینده قانونی شرکت چینی /سرپرست شرکت چین
  4. شش قطعه عکس در اندازه اعلامی نماینده قانونی شرکت ، همراه بارزومه مختصر نمایند ه شرکت
  5. حداقل سرمایه شرکت در حدود حوزه فعالیت شرکت
  6. پیشنهاد چند نام برای شرکت
  7. اعلام آدرس شرکت ، همراه با قرارداد اجاره شرکت و مدارک مالکیت و اسناد مالک ملک
  8. نامه مجوز ثبت شرکت
  9. آخرین گزارش سالانه شرکت مادر توسط حسابرس

ثبت شرکت در چین (JV):

این مدل از شرکتها دو یا چند مليتی متداول ترین شيوه حضور خارجيان در کشور دیگری بعنوان سرمایه گذار می باشند. در این مدل که بر اساس سهام متقابل و روابط تجاری یکسان بنا می شود.دولت چين همواره سرمایه گذارن خارجی را به انتخاب این مدل تجاری تشویق کرده است و آنرا بهترین شيوه حضور خارجی ها در عرصه توليد محصولات و بکارگيری تکنولوژی های مدرن می داند بطوری که بسياری از توليدات ارزان قيمت چينی همواره محصول شرکتهای JV بوده اند همچنین در برخی از موارد که دولت کنترل فعالیت در آن زمینه را در دست دارد تنها راه تاسیس شرکت، شیوه JV است مانند رستوارن داری، ساختمان و راه سازی و تولیدات صنایع خودرو و وابسته به آن و لوازم بهداشتی و آرایشی و …

ماليات كسب وكار ( ثبت شرکت در چین ):

ماليات كسب كار در رابطه با معاملات و خدمات ارائه شده توسط شركت ها،اعمال ميگردد. به عنوان مثال خدمات پس ازفروش، كنترل كيفيت خدمات نصب و راه اندازي تجهيزات وغيره ميزان اين ماليات بسته به بزرگي حجم معاملات بين 3 درصدتا 20 درصد قابل تغيير است كه در ببشتر مواقع 3 تا 5 درصد تعيين ميگردد كه به صورت ماهانه پرداخت ميشود.

موارد مورد نیاز  دفتر  نماینگی در چین:

دفتر نمایندگی نیاز به سرمایه اولیه ندارد.

راه اندازی دفتر نمایندگی  در چین عمدتا یک امر مطابق با برنامه تجویز شده و طبق آیین دادرسی است.

دوره زمانی مشخص برای روند درخواست تقریبا 2ماه  است.گروهی از پرونده ها باید ارسال شود  و بازه زمانی این آماده سازی  بسته به مالک شرکت  میباشد.

از ژانویه 2010 نیاز جدیدی در نظر گرفته شده که شرکت مادر دفتر نمایندگی حداقل 2سال قبل از درخواست دفتر نمایندگی آغاز به فالیت کرده باشد. مدارک شرکت و  نامه تاییدیه بانک که ارائه کننده وضعیت حساب بانکی شرکت مورد نظر،که تائید مناسب بودن آن است باید ترجمه رسمی شود وبه تائید سفارت چین در ایران برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button