ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

ملت های خارجی مجوز شرکت در فعالیت های بازرگانی عمان قبل از اخذ مجوز تجارت را ندارند. مجوز تاسیس شعب یا ثبت شرکت در عمان در فعالیت های بازرگانی، به جز از طریق نماینده عمانی کسی که در عمان سمت بازرگان دارد و یا با قانون تجارت در عمان آشنایی دارد امکان پذیر نمی باشد.

به شکل حقیقی:

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش حقیقی، مالک یا مالکان ایرانی با گذراندن مراحل ثبت شرکت در عمان ، می‌‏‎توانند شرکت خود را به ثبت برسانند. در این روش مالک باید دفتری اجاره نموده و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در ۶ ماهه اول از تاریخ ثبت شرکت در عمان اثبات کند. در این دوره ‎ی ۶ ماهه، اقامت ۶ ماهه به مالکان داده می‌شود و آن‌ها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت داشته باشند. در صورت تایید نمایندگان این ادارات بعد از ۶ ماه، اقامت 1 ساله به مالکان داده می‌شود که قابل تمدید است.

به شکل حقوقی:

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش حقوقی، مالک ایرانی می‌‎بایست مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات مربوط در عمان ارائه دهد و شرکت جدید که می‌تواند با نام دیگری نیز ثبت شود دایر کند. مزیت این نوع ثبت شرکت در عمان، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت و اخذ اقامت 1 ساله بعد از ثبت شرکت می‌‎باشد. در این نوع ثبت شرکت، مالک تنها نیاز به اجاره مکانی برای ۲ ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن می‌تواند تنها به داشتن آدرسی پستی بسنده نماید.

ثبت شرکت در عمان با مسئوليت محدود:

1- شرکت با مسئوليت محدود رايج ترين نهاد کسب و کار برای راه اندازی يک شرکت در کشور عمان است. مانند هميشه، اين شرکت يک نهاد حقوقی يا حقيقی است. به طور خاص، يک شرکت شامل صاحبان آن، سهامداران و مديران و افرادی که آن را اداره می کنند.

2- يک شرکت مسئوليت LCC عمانی با اعضای خارجی بايد 1) حداقل يک مدير و دو سهامدار 2) ميزان سهم سرمايه حداقل 390 هزار دلار 3) دفتر کار محلی را در اختيار داشته باشد

3- در شرکت عمانی بايد حداقل 30 درصد از سهام متعلق به عمان، ايالات متحده، و يا شهروند شورای همکاری خليج فارس باشد مگر در مواردی که توسط وزارت صنعت و معدن مجاز شناخته شده باشد.

4- طبق قانون سرمايه گذاری خارجی (1994) نياز به يکی از شرايط ذيل ضروری است:

  • مالکيت 100٪ توسط عمان، اتباع شورای همکاری خليج فارس و يا آمريکا
  • مالکيت 100خارجی درصدی با تاييد وزارت تجارت و صنعت برای فعاليت های که اقتصاد عمان را بهره مند می سازد و پرداخت سهم سرمايه 1.3 ميليون دلار
  • مالکيت 100 درصدی خارجی برای شرکت های که برای قراردادهای دولت عمان کار می کنند
  • حداقل 30٪ مالکيت محلی و پرداخت سهم سرمايه 390 هزار دلار آمريکا
  • تاسيس شرکت در منطقه آزاد تجاری

مزاياي ثبت شركت در عمان:

  1. اتباع كشوري هاي عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC مجاز به مالكيت 100 درصد ثبت شركت در عمان مي باشند.
    2. عمان داراي سه منطقه آزاد تجاري برای ثبت شركت در عمان و چندين ناحيه صنعتي است كه به شركتهاي خارجي 1 ) حق مالكيت خارجي 2) تا 50 سال معافيت مالياتي 3) حمايت هاي ويژه زير ساختي ارائه مي دهد.
    3. شركت با مسئوليت محدود LLC كه در عمان به ثبت رسيده متحمل پرداخت ماليات تكليفي 1) سود سهام 2) اموال يا 3) ماليات بر ارزش افزوده نمي باشد.
    4.عمان مايل به تکرار موفقيت دبی است و به ادامه آزاد سازی و رشد 7٪ برای آينده قابل پيش بينی پرداخته است.
    5. مخارج دولتی نمايانگر 32٪ از کل توليد داخلی اين كشور است . اخذ قراردادهای دولتی می تواند فوق العاده پر سود باشد.شرکت های خارجی مجری قراردادهای دولتی می تواند 100٪ مالکيت خارجی داشته باشند.

سرمایه گذاری در عمان:

دوﻟﺖ ﻋﻤﺎن ﻃﺮح ﺟﺪﻳﺪی اراﺋﻪ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ آن ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۰ ﻣﻴﻼدی اﻗﺘﺼﺎد ﻋﻤﺎن ﺑﻪ اﻗﺘﺼﺎدی ﻛﺎﻣﻼ ﻏﻴﺮﻧﻔﺘﻲ ﺑﺪل می‌شود و ﻧﻔﺖ و درآﻣﺪ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﻔﺘﻲ ﺟﺎی ﺧﻮد را ﺑﻪ دﻳﮕﺮ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺧﻮاﻫﺪ داد. دوﻟﺖ ﺑﺮای اﺟﺮای اﻳﻦ ﻃﺮح اﻗﺪام ﺑﻪ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮدن ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﺟﺬب ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻲ در ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻏﻴﺮﻧﻔﺘﻲ اﻗﺘﺼﺎد ﻛﺮده اﺳﺖ.

دوﻟﺖ ﻋﻤﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری داﺧﻠﻲ و ﺧﺎرﺟﻲ در ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻏﻴﺮﻧﻔﺘﻲ ﻛﺸﻮر ﺷﺮاﻳﻄﻲ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮده ﻛﻪ اﻧﮕﻴﺰه ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران ﺑﺮای ﺣﻀﻮر در اﻳﻦ ﺑﺴﺘﺮ اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﻮد ﻛﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :

  1. ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﺻﺪدرﺻﺪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران ﺧﺎرﺟﻲ
  2. اراﻳﻪ وام ﻫﺎی ﻛﻼن ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﻛﻢ و ﺷﺮاﻳﻂ ﺗﺴﻬﻴﻞ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران
  3. ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ ﮔﻤﺮﻛﻲ ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاراﻧﻲ ﻛﻪ ﻗﺼﺪ واردﻛﺮدن ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺻﻨﻌﺘﻲ و ﻛﺎرﺧﺎﻧﻪ ای دارﻧﺪ و ﻳﺎ ﺷﺮﻛت‌های واردﻛﻨﻨﺪه اﻳﻦ ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ از ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران ﺧﺎرﺟﻲ
  4. ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ ﮔﻤﺮﻛﻲ ﺑﺮای واردﻛﺮدن ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ ﻛﺎرﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻲ ﻓﻌﺎل در اﻳﻦ ﻛﺸﻮر ﺗﺎ ده ﺳﺎل اول ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ
  5. ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران از ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﺎﻟﻴﺎت ﺑﺮ درآﻣﺪ ﺷﺨﺼﻲ
  6. ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران از ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﺎﻟﻴﺎت ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎ و ﻛﺎرﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی راه اﻧﺪازی ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ آﻧﻬﺎ ﺗﺎ ده ﺳﺎل اول ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ
  7. ﺟﺒﺮان ﻛﺎﻣﻞ ﺧﺴﺎرت وارد ﺷﺪه ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻳﺎ ﺳﻮد ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻲ در اﺛـﺮ ﺳﻴﺎﺳـﺖ ﮔـﺬاری ﻫـﺎی دوﻟـﺖ ﻋﻤﺎن
  8. اراﺋﻪ ﺑﻴﻤﻪ اﻋﺘﺒﺎرات ﺻﺎدراﺗﻲ از ﻃﺮﻳﻖ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﻲ و آژاﻧﺲ ﻫﺎی ﻣﺎﻟﻲ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button