ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

از مشهورترین ساختار تجارت در سوئد ثبت شرکت ( A.B شرکت با مسئولیت محدود ) می باشد که به حداقل  50000 کرون سرمایه برای تاسیس یک شرکت نیاز دارد، ناگفته نماند که برای راه اندازی یک شرکت وجود حداقل یک سهام دار و دو مدیر الزامی است. از مزایای بسیار مهم ساختار تجارت مسئولیت پذیری اعضا در گسترش سهام می باشد. از مدارک مهم جهت ثبت شرکت در یک پایگاه، تهیه پیش نویس اساسنامه می باشد که تمامی قوانین و مقررات داخلی شرکت ها ، جزئیات مربوط به سهامداران ، سرمایه و در دسترس بودن برخی موارد خاص دیگر را در بر می گیرد. ناگفته نماند که تصمیم نهایی توسط مجمع عمومی سهامداران گرفته می شود.

مراحل ثبت شرکت در سوئد:

بنیانگذاران شرکت های سوئدی می بایست اسمی را جهت ثبت شرکت در سوئد برای دفاتر خود قبل از انجام مراحل پیچیده ثبت شرکت انتخاب نمایند. اگر اسم در نظر گرفته شده خاص باشد، بنیانگذار می بایست این فرایند را با افتتاح یک حساب بانکی با حداقل سپرده سرمایه قبل از ثبت کشور به انجام برساند.

بعد از این که تمامی مراحل ذکر شده در بالا انجام گرفت و پیش نویس اساسنامه تهیه شد، کارآفرینان قادر به فرایند ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت سوئد خواهند بود که پس از آن گواهی تحت عنوان ” ثبت شرکت ”  به آنان اعطا می گردد. فرایند ثبت شرکت می تواند از طریق خود شخص یا به صورت آنلاین در دفاتر ثبت شرکت سوئد انجام گیرد.

بعد از صدور گواهی ثبت شرکت ، بیانیه ای به دلیل راه اندازی شرکت جدید توسط دفاتر روزنامه ای سوئد منتشر می گردد. ثبت مالیات به صورت آنلاین یا توسط مقامات مالیاتی صورت می گیرد و قبل از آگاهی مقامات مالیاتی سوئد در مورد شرکت تازه تاسیس کم تر از دو ماه میبایست انجام گیرد. امورات مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد از طریق سفارت سوئد انجام می شود و مستلزم ارائه مدارک و مستندات از طرف متقاضی است، موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز می تواند در مرحله اخذ ویزا نیز به متقاضیان کمک و راهنمایی کند.

ثبت شرکت تضامنی در سوئد:

شکلی از تجارت است که توسط دو یا چند شریک که مسئولیت و قدرت مدیریتی یکسانی دارند انجام می گردد. سود این تجارت به صورت یکسان ما بین اعضا تقسیم می گردد و دارایی های شخصی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

ثبت شرکت سهامی عام در سوئد:

از بارزترین ویزگی های شرکت های سهامی عام در سوئد می توان به مواردی از این قبیل اشاره کرد که برای ثبت شرکت سهامی عام در سوئد حداقل سرمایه معادل 500.000 کرون معادل پنجاه و سه هزار یورو نیاز است .  برای ثبت این نوع شرکت در سوئد باید گروه مدیریتی حداقل شامل 3 نفر معرفی گردد . در ثبت این نوع شرکت سوئدی باید دانست مدیر عامل و حداقل 50 درصد از سهامداران باید ملیت اتحادیه اروپا باشند .  ثبت شرکت سهامی عام در سوئد عملا برای ایرانیانی که فاقد اقامت سوئد هستند عملا غیر ممکن است .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سوئد:

شکلی از مشارکت است که توسط دو شخص صورت می پذیرد : حداقل یک عضو می بایست مسئولیت کلی را بر عهده بگیرد و عضو دیگر که به عنوان شریک با مسئولیت محدود در نظر گرفته می شود، مسئولیتش به توجه به گسترش سرمایه افزایش می یابد.

ثبت شرکت سهامی خاص در سوئد:

مهمترین مساله در مرود شرکت سهامی خاص در سوئد این است که برای ثبت آن باید سرمایه حداقل معادل 50.000 کرون یعنی پنج هزار و سیصد یورو داشته باشید . از نظر تعداد سهامداران نیز وجود یک سهامدار کافی است . این نوع شرکت در سوئد ضوابط و شرایط تاسیس پیچیده ای ندارد و شما ایرانیان عزیز نیز میتوانید با سپردن کار خود به وکلای ایرانی و سوئدی موسسه حقوقی بین المللی سفیران ایرانیان از داشتن این نوع شرکت در سوئد بهره مند شوید . توجه داشته باشید که سهامدار و مدیر شرکت سهامی  خاص در سوئد می تواند یک نفر باشد . برای ثبت شرکت در سوئد از این نوع نیازی ندارید در خاک سوئد حضور داشته باشید دادن وکالتنامه کافیست.

سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت:

اگر دارای ایده ای نوین در زمینه هایی که کشور سوئد بدان نیاز دارد هستید می توانید  ایده خود را ثبت نموده و با جذب سرمایه گذاران سوئدی به ثبت شرکت بپردازید .   این امر نیازمند آن است که ابتدا ایده شما در سوئد ثبت حقوقی شود . ثبت ایده تجاری در سوئد  نیز در تخصص ما بوده و شما میتوانید برای این امر از وکلای ما کمک بگیرید  .  بعد از این امر باید طی جلساتی با سرمایه گذاران سوئدی بتوانید آنها را توجیه نموده و به همراه آنها و با کمک ما مجوز های لازم را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button