ثبت شرکت در انگلستان

همه چیز درباره ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت در انگلستان باید یکی از هیجان انگیز ترین رویا هایی باشد که یک بازرگان سودای آن را در سر دارد . بدونِ مبالغه باید گفت که انگلستان یکی از مدینه های فاضله برای تزریق ثروت و ثبت شرکت است . سرمایه گذاری در یکی از قطب های اقتصادی قدرتمند جهان که همواره شاهِ شطرنجِ صفحه تجارت های بین الملل بوده است و از دیرباز حرف های زیادی را برای گفتن داشته است ، می تواند یکی از عاقلانه ترین سرمایه گذاری ها تلقی شود .
ساختارهای زیربنایی نیرومندِ صنعتِ انگلستان که به مانند بسیاری از اقتصاد های قدرتمندِ دیگرِ دنیا بعد از جنگ جهانی دوم پایه ریزی شد، گویا هرگز قصدِ سست شدن ندارند و هر روز نیز پیشرفته تر و قوی تر می شود . انگلستان در چند سال گذشته نرخ بیکاری و تورمِ پائینی را تجربه کرده و همین باعث می شود که به یکی از آرمان شهر های جهان برای کار ، تحصیل ، زندگی و گذراندنِ دورانِ بازنشستگی تبدیل شود .

اوضاعِ تورم و بیکاری در انگلستان چگونه است ؟

باید گفت که انگلیس پس از ژاپن دارای کمترین نرخِ بیکاری و تورم است . پس می توان نتیجه گرفت که این کشور با تمامِ فراز و نشیب هایش در چند سال گذشته همچنان از لحاظِ کاهشِ بیکاری و تورم در سطحِ کشور از رکورد دارانِ اقتصادِ جهان است . ( مرکزِ آنالیزِ آماریِ انگلستان 4.5% نرخ بیکاری و تورم به همراه 1% نرخِ مصادره اموال در سال 2020 برای این کشور به ثبت رسانده است . )
ثبات اقتصادی که نظمِ انگلیسی ها برای کشورشان تضمین کرده اند ، خیالِ نگرانِ بسیاری از بازرگانان و صاحبان کسب کار را آسوده می کند تا سرمایه شان را به بهترین شکل ممکن در رگ های این کشور تزریق کنند و خودشان نیز از سودِ سرشار آن بهره مند شوند .

انگلیس ها ، مبارزِ سر سختِ فساد مالی

فساد و رانت خواری که در دستگاه های دولتی و غیر دولتی هر کشوری ممکن است صنعت و اقتصاد آن کشور را از پای دربیاورد ، در انگلیس تقریبا امری ناشناخته و تا حدِ زیادی ریشه کن شده است ( 1.84% فساد در دستگاه های دولتی تخمین زده شده است که این رقم با توجه به وسعت و تعددِ شرکت هایِ کشورِ انگلیس ، عدد مطلوبی به نظر می رسد ) . دولتِ انگلیس به شدت سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی را رصد می کند و همین امر باعثِ کاهشِ کم نظیرِ درصدِ فساد در این ارگان ها می شود . هیچ سرمایه گذاری تحملش را ندارد که به علتِ زد و بند های اقتصادی، سرمایه اش بی ارزش شود و در مدتِ کوتاهی از بین برود .
پس نتیجه می گیریم که کشوری همچون انگلیس ، قابلیت آن را دارد که یکی از امن ترین بستر ها برای سرمایه گذارانِ خارجی به منظورِ ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار محسوب شود.

ثبت شرکت و فراهم شدنِ مقدماتِ اخذِ اقامتِ دائمی در انگلستان

شما پس از ثبت شرکت در انگلستان ، می توانید بعد از گذشتِ تنها 1 سال، شهروندِ یکی از ابَر قدرت ترین کشور های جهان شوید .
دولتِ انگلستان برای افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند ، ابداً قوانینِ هفت خانِ رستم گونه ای را وضع نکرده است .
در واقع آن ها به صرفِ داشتنِ برگه ای مبنی بر ثبت شرکت در انگلستان ، به شما اقامت این کشور را می دهند . دولتِ انگلستان حتی اگر از تاب آوری و سود بخشیِ کسب و کار شما اطمینان حاصل نکند ، باز هم به راحتی می توانید از طریق ثبت شرکت در انگلستان ، اقامت این کشور را اخذ کنید . اما بهترین و کم استرس ترین مسیر برای ثبت شرکت در انگلستان و اخذِ قانونی و تضمینی ویزایِ این کشور ، ارائه یک طرح کسب و کارِ معتبر و پویا (Business Plan ) است .
نکته جالبی که در این باره وجود دارد این است که این کشور، از رکورد دارِ کم نظیرِ ثبتِ شرکت است .
همین موضوع نشان دهنده درصدِ موفقیت ثبت شرکت در این کشور است . قطعا هر بسترِ سرمایه گذاری که طرفدارِ بیش تری دارد ، به همان میزان ضریبِ رشد و موفقیت بیشتری نیز دارد . پس نتیجه می گیریم که ثباتِ اقتصادیِ معقول و منطقیِ انگلیس، می تواند این مهم را برای شما برآورده کند .
از طرفی بر اساس تحقیقات ، میانگینِ سنی جامعه آماری انگلیسی ها هر ساله افزایش می یابد ( تا سال 2014 میانگینِ سنی 40 تا 45 سال بوده است ) . در نتیجه همین موضوع باعثِ پیر شدن نیروی کار و استهلاک جسمانی آن ها می شود . پس به طبع انگلیس یکی از کشور هایی است که متقاضیِ جدیِ جذبِ نیروی انسانی و جوان سازی زیر بنای اقتصادی خود است .

 

 

 

در انگلیس چه شرکت هایی را می توان به ثبت رساند؟

انواع شرکتهایی که در انگلیس به ثبت می رسد عبارتند از :

1 – انواعِ شرکت های سهامی :

یکی از ایده آل ترین شرکت هایی که می توان در انگلیس به ثبت رساند ، انواع شرکت های سهامی است . کفِ هزینه ای که باید برای این شرکت صرف شود، حداقل 200000 پوند است که شاید در ابتدا خیلی ها را برای انتخابش منصرف کند . در این نوع شرکت ها، درصدِ مسئولیت شما به اندازه درصدِ سرمایه ای است که به میان آورده اید. در ضمن حداقل2 مدیر و 1 سهامدار برای راه اندازی شرکت سهامی در انگلیس نیاز است.

2 – شرکت های با مسئولیت محدود :

مبلغِ پایه برای راه اندازی این نوع شرکت ها در انگلیس، 50000 پوند است. البته این قیمتِ پیشنهادی است و میتوان با مبالغی بیشتر از این عدد شروع به کار کرد . این نوع از شرکت باید حداقل توسطِ 1 سرمایه گذار به ثبت قانونی رسیده باشد . نکته جالبی که باعثِ بالا رفتنِ محبوبیتِ ثبتِ این نوع شرکت ها در انگلیس می شود ، این است که شرکت های از نوعِ مسئولیتِ محدود می توانند تنها با نفر1 شکل بگیرند . یعنی شما در صورت تمایل هم می توانید سهامدارِ شرکتِ خود باشید ، هم مدیر عاملِ شرکت خود .

3 – شرکت های مشارکتی :

شرکت های مشارکتیِ عام در انگلیس برای شروع به کار نیاز به 2 شریک دارند . این دو با هم دقیقا به یک میزان در خسارات و زیان های مالی شرکت سهیم هستند. هر دو شریک نیزحقِ یکسانی در موردِ تصمیمات شرکت و اظهار نظر درباره آن را دارند .

با مراحلِ ثبت شرکت در انگلستان بیشتر آشنا شوید

1 – پس از آن که طرحِ کسب و کار شما برای دولتِ انگلستان شفاف سازی شد و آن ها به این نتیجه رسیدند که کار آفرینی تان در کشور شان توجیح اقتصادی دارد، طرح شما را تائید می کنند. این در حقیقت مجوزِ ابتدایی شما برای طی کردنِ باقیِ مسیرِ ثبت شرکت است .
2 _ حالا دیگر نوبت به آن رسیده که فرمی مبنی بر ثبت بیزینس پلن خود را پر کنید .
3 – درقدم سوم، علاوه بر شرحِ شفافِ موضوعِ فعالیتِ کسب و کارتان نیاز است که برای شرکت خود یک اسم انتخاب کنید. بنا بر قوانینِ ثبتِ نامِ برند تجاری در انگلستان، اسمِ انتخاب شده از جانب شما نباید تکراری باشد .
4 – تهیه و تنظیم اساسنامه، گامِ طلایی بعدی است که شما را یک قدم به ثبتِ قانونی شرکت خود در انگلستان نزدیک می کند .
5 _ به نامِ شرکت خود افتتاح حساب کرده و حداقل سرمایه اولیه تاسیس را در آن واریز کنید.
6 – به دادگاهِ محلِ استقرارِ شرکت خود، تمامِ مدارکِ ذکر شده را ارائه دهید .

اسناد و مدارکی که برای ثبت شرکت در انگلستان به آن ها نیازمند هستید

1 – قطعا اولین سندِ لازم برای فعالیت تجاری در یک کشور خارجی، پاسپورتِ معتبر و مدت دار است .
2 – اگر کسب و کار شما به جوازِ خاصی برای فعالیت احتیاج دارد، باید در فکرِ تهیه این مجوز هم باشید .
3 – برگه ای وجود دارد که در آن باید تمامِ اطلاعاتِ شخصی، تحصیلی و حرفه ای خود را قید کنید. نامِ مرسومِ این کاغذ، برگه اطلاعات عمومی است که در اختیارِ متقاضیانِ ثبت شرکت قرار داده می شود .
4 – چنانچه قصدِ فعالیت در حیطه صنعت را دارید، باید اسنادِ تحصیلی خود را فراهم کنید. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که شما دانشِ مرتبط و لازم برای راه اندازی کسب و کارِ پیشنهادی خود را دارید .
5 – شما باید یک وکیل یا به بیانی دیگر نوعی نماینده برای خود تعیین کنید و اسناد مربوط به آن را ارائه دهید .
6 – برای شرکتِ خود یک مُهرِ اختصاصی طراحی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button