ثبت شرکت در اسپانیا

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای پیشرفته قاره اروپا در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری است که دارای شهرهای بزرگی همچون مادرید ، بارسلون ، والنسیا ، مالاگا و سویا ست . مردم اسپانیا از جمله ثروتنمدترین و شادترین مردم دنیا هستند که امید به زندگی در آنها به طورمیانگین 82 سال است. یکی از راه های اخذ اقامت در اسپانیا با ثبت شرکت در اسپانیا قابل انجام است .
اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مزایای بسیاری دارد از جمله : عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و مدراک تحصیلی ، امکان دریافت اقامت برای افراد تحت تکلف ، امکان افتتاح حساب بانکی شرکتی و شخصی. با ثبت شرکت از برندهای اروپایی در بیزینس خود میتوانید استفاده کنید . پس از گذشت 3 سال امکان درخواست اقامت دائم دهید.
و به همین ترتیب به مزایای بسیاری دست پیدا می کنید. با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی ثبت شرکت در اسپانیا بیشتر صحبت کنیم.

روش های مختلف ثبت شرکت در اسپانیا

برای سرمایه گذاری در کشور اسپانیا راه های مختلفی پیش روی شماست . اگر فکر و ایده خاصی در ذهن شماست می توانید به صورت کاملا مستفل یک شرکت جدید را به ثبت برسانید. برای اینکار می توانید از شرکت های آماده و از قبل به ثبت رسیده نیز استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مثبت این است که برای داشتن شریک اسپانیایی قانون اجباری وجود ندارد.
اگر کار کردن به تنهایی در آغاز کار کمی برایتان دشوار است می توانید با افرادی که یک شرکت در اسپانیا دارند وارد معامله شده و با آنها شراکت کنید. می توانید از طریق خرید سهام شرکتهای اسپانیایی به راحتی با آنها شریک می شوید.
اگر خودتان در ایران شرکت دارید و میخواهید کسب و کار خود را گسترده تر کنید ، دفتر نمایندگی شرکت خود را در اسپانیا افتتاح کنید.
و در نهایت می توانید به عنوان یک زیر مجموعه از یک شرکت فعال در اسپانیا شروع به فعالیت کنید.
اما اگر به دنبال دریافت اقامت دائم هستید سریع ترین راه از طریق ثبت شرکت است که پس از سه سال اقامت موقت می توانید اقامت دائم بگیرید.
همچنین پس از گذشت پنج سال از اقامت دائم می توانید درخواست پاسپورت و تابعیت اسپانیا دهید.

انواع شرکت قابل ثبت در اسپانیا

با توجه به سیستم حقوقی اسپانیا می توانید شرکت خود را در قالب های زیر تاسیس کنید:
شرکت با مسئولیت محدود ، سهامی عام یا خاص ، شرکت خصوصی اروپایی ، مشارکت مدنی یا خصوصی ، مشارکت محدود ، شرکت تعاونی.
اما از آنجائیکه شرکت های مسئولیت محدود نیاز به سرمایه کمتر دارد، منعطف تر است و همچنین مسئولیت به اندازه سرمایه هر کدام از شرکا است . این نوع ثبت شرکت نسبت به بقیه از استقبال بیشتری برخورداراست. به نحوی که در حدود 98 درصد از شرکتهای ثبت شده در اسپانیا از نوع مسئولیت محدود است و 2 درصد بقیه به سایر شرکتها تعلق دارد.
اما اگر موضوع فعالیت گسترده تری دارید و یا سرمایه بیشتری در فعالیت خود دارید از شرکت سهامی م یتوانید استفاده کنید.
بر اساس قوانین اسپانیا بر حسب نوع فعالیت در مواردی شما به اجبار باید شرکت خود را در قالب شرکت سهامی ثبت کنید.

مراحل و مدارک ثبت شرکت در اسپانیا

در اولین قدم تمام کسانی که می خواهند در این کشور کسب و کاری را راه بیاندازند ، باید اقدام به دریافت کد اقتصادی ( NIE برای اشخاص حقیقی و NIF برای اشخاص حقوقی) نمایند. ( شهروندان اسپانیایی ، اتباع خارجی و هرکسی که اقامت این کشور را دارد باید کد اقتصادی داشته باشد).
برای دریافت کد اقتصادی از طریق وکیل خود دراسپانیا می توانید اقدام کنید . فرم تکمیل شده تقاضای کد اقتصادی ، گذرنامه ، دوقطعه عکس، اظهارنامه دلیل درخواست کد اقتصادی به همراه رسید پرداخت وجوهات مربوطه مدراکی است که باید به وکیل خود بدهید تا اقدامات لازم را برایتان انجام دهد.
بعد از آن تاییدیه نام شرکت را به صورت اینترنتی و آنلاین باید بگیرید.
پس از آن نوبت به دریافت کد شناسایی مالیاتی از اداره مالیات اسپانیا می رسد.
مرحله بعد دریافت تاییدیه حساب بانکی شما در اسپانیا است.
ضمنا موردی که باید به آن توجه کرد داشتن یک برنامه کاری (Business Plan) سه ساله است بطوریکه بتوانید به وزارت بازرگانی اسپانیا ارائه دهید که طرح شما توجیه اقتصادی دارد و سود آور است.
سایر اسناد شرکت همچون اساسنامه ، شرکتنامه دفاتر پلمپ مالیاتی را باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل نمائید.
بعد از آماده سازی مدارک فوق و طی کردن مراحل آن به سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کرده و درخواست اخذ ویزا دهید . بعد از سفر به اسپانیا کارت اقامت برای شما صادر می شود.
بعلاوه موارد گفته شده ثبت شرکت در اسپانیا سالانه توسط اشخاص زیادی درخواست داده می شود چراکه دولت اسپانیا از این امر حمایت می کند و هزینه های هنگفتی بابت ثبت شرکت تقاضا نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button