ثبت شرکت در ارمنستان

همه چیز درباره ثبت شرکت در ارمنستان [شرایط+مدارک]

مشکلات تبادل پولی و بانکی و معاملاتی با شرکت ها و بانک های ایرانی، سبب شده تا ثبت شرکت در ارمنستان، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت شرکت در دوبی و ثبت شرکت در گرجستان و ثبت شرکت در عمان، در کانون توجه تجار، استارتاپ ها و کارآفرینان ایرانی در سال های اخیر باشد.

شرایط و مدارک و فرآیند های ثبت شرکت در ارمنستان در این گزارش پرتال هلدینگ ملاصدرا ارائه شده است. اگر شما مخاطب گرامی، قصد دارید از سال 2022 میلادی، نسبت به راه اندازی کسب و کاری در ایروان یا سایر شهرهای ارمنستان اقدام کنید، یا سابقه ثبت شرکت در ارمنستان دارید، تجارب و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

چرا ارمنستان؟

ارمنستان یکی از کشورهای کوچک همسایه شمالی ایران است. روابط دیرینه حسنه دو ملت ایران و ارمنستان و قرابت فرهنگی آن ها سبب شده تا همواره در طول یک صد سال اخیر، شاهد توسعه همکاری های تجاری، گردشگری و اقتصادی میان دو کشور باشیم. حجم تجاری ایران و ارمنستان سالانه بیش از نیم میلیارد دلار است و به نظر می رسد این رقم در دهه سوم قرن بیست و یکم، به یک میلیارد دلار و بیش تر افزایش یابد.

بازار ارمنستان، انتخاب خوبی برای تجار ایرانی هم برای صادرات کالا و خدمات و هم ارسال کالا از مبدا ارمنستان به کشورهای اروپایی و حوزه قفقاز است. چالش های ورود محصولات ترکیه به ارمنستان، فرصت و بستر خوبی برای تجار ایرانی است تا بنگاه های کوچک و متوسط بتوانند از این بازار به خوبی استفاده کنند. در واقع بازار ارمنستان و سوریه، پتانسیل های بی نظیری برای کارآفرینان ایرانی دارد که اتاق بازرگانی دو کشور و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم به دنبال تقویت آن است.

هیچ محدودیت و مشکلی در مالکیت خارجی شرکت ها و املاک و مستغلات در ارمنستان برای تجار ایرانی وجود ندارد و در حوزه هایی چون: صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، لوازم خانگی و پزشکی، از جمله صنایعی است که ارمنستان همچنان نیازمند حضور فعالانه شرکت ها و تجار و کارآفرینان ایرانی است.

یکی از پتانسیل های ارمنستان برای ثبت شرکت توسط تجار ایرانی، مالیات پایین است که به نسبت کشورهای اروپایی، قابل توجه است و از مزایای ثبت انواع شرکت در ارمنستان به شمار می رود. البته مثل ایران، مودی مالیاتی باید گزارش مالیاتی اداری را در اختیار اداره مالیات قرار دهد تا حساب بانکی و فعالیتش، جریمه نشود.

راه اندازی منطقه آزاد تجاری مقری در ارمنستان که در جوار منطقه آزاد ارس در ایران است، می تواند حجم مبادلات دو کشور را در سال های آینده بالای 1 میلیارد دلار تثبیت کند. لذا تاسیس شرکت در ارمنستان، در واقع اقدامی هوشمندانه و آگاهانه برای حضور محکم در یک بازار با پتانسیل بالا به منظور ورود به بازار پسا کرونایی اروپا است.

این که ارمنستان یک کشور با ظرفیت های عالی برای حضور ایرانیان است به یک طرف، نزدیکی آن به ایران و هزینه پایین ارسال کالا و خدمات از طرف دیگر، می تواند جذابیت آن را برای تجار کشورمان افزایش دهد.

شرایط و مدارک ثبت شرکت در ارمنستان

به منظور ثبت شرکت در ارمنستان، بایستی یک نام انتخاب کنید که تکراری نباشد و در فهرست نام های ممنوعه نیز قرار نداشته باشد. اسامی نباید مشابه و مربوط به علامت تجاری ثبت شده باشد. مثل: Apple یا Coca-Cola و غیزه. شما می توانید شرکت مورد نظر خود را با یک نام اختصاصی که مثلا دامنه تحت پسوند .com یا .ir آن نیز آزاد است، ثبت کنید و یا اسمی به زبان خارجی انتخاب کنید که معنا و مفهوم خاصی هم در زبان های رایج دنیا نداشته باشد.

خلاصه بد نیست که کمی از روند و نحوه انتخاب نام در شرکت های ارمنی در اینستاگرام تجار و صنعتگران این کشور ، اطلاع کسب کنید. برای تاسیس شرکت بیمه و یا بانک در این کشور، بایستی قوانین مربوطه را مطالعه کنید.

ثبت شرکت در ارمنستان، مدارک زیادی نیاز ندارد. مدت زمان زیادی نیز از شما نمی گیرد و دست و پا گیر نیست. متخصصان هلدینگ ملاصدرا قادر هستند پس از دریافت مدارک مورد نظر از شما، فرآیند ثبت شرکت در ارمنستان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

ثبت شرکت در ارمنستان، شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت اقامت ارمنستان و کسب گذرنامه ارمنی نیست و باید شرایط اداره مهاجرت این کشور احراز شود. اما با ثبت شرکت می توان مجوز اقامت یک یا چند ساله گرفت و با پرداخت مالیات و انجام کار قانونی، برای دریافت شهروندی اقدام کرد.

امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص در این کشور وجود دارد. برای ثبت شرکت سهامی خاص باید فردی که شهروند ارمنستان باشد، چه ایرانی چه غیر ایرانی، در شرکت شما حضور داشته باشد. البته چنین محدودیتی در ثبت شرکت مسئولیت محدود در ارمنستان وجود ندارد.

فرآیند ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت ارزان و فوری در ارمنستان بر اساس فرآیند زیر قابل انجام است:

  • مدارک هویتی موسسان شرکت بایستی ترجمه رسمی شود. گذرنامه متقاضی باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. متقاضیان نباید ممنوعیت ورود و سرمایه گذاری در ارمنستان داشته باشند.
  • اسناد تقاضانامه و شرکت نامه بر اساس فرم هایی که دولت ارمنستان برای متقاضیان تاسیس شرکت در نظر گرفته، باید تکمیل و امضا شود.
  • سپرده سرمایه باید در حساب بانکی باشد و تاییدیه شپرده سرمایه ثبت شده دریافت شود.
  • سازمان ثبت دولتی ارمنستان باید مدارک را دریافت و تایید کند و عوارض تمبر برای ثبت نیز از سوی متقاضی پرداخت شود.
  • همه مدارک باید با ترجمه رسمی به مرکز ثبت دولتی ارمنستان تحویل شود و گواهی ثبت دریافت شود.
  • مثل ایران، هر شرکتی که ثبت می شود باید در حوزه مالیاتی محدوده نشانی تاسیس شرکت، تشکیل پرونده داده و کد مالیاتی دریافت کند. گواهی ثبت مالیاتی از اداره مالیات ارمنستان الزامی است.
  • هم چنین گواهی ثبت تامین اجتماعی نیز ضروری است.
  • مثل ایران، برای ساخت مهر شرکت، بایستی مجوز داشت. مجوز ساخت مهر، باید دریافت شود. شرکت مهرسازی دولتی، خدمات ساخت مهر را انجام می دهد.
  • سازمان آمار دولتی ارمنستان، بخش پایانی فرآیند ثبت شرکت در ارمنستان است که بایستی اسناد ثبت شرکت به آن تحویل شود.

فرآیند ثبت شرکت در ارمنستان، حدود 3 هفته است. کاغذ بازی زیادی ندارد اما مثل هر جای دیگر، بایستی تشکیل پرونده به منظور افتتاح حساب بانکی، دریافت کد مالیاتی و کد بیمه دریافت کرد که یک شرکت فعال نمی تواند این کد ها را دریافت نکند.

برای ثبت شرکت در این کشور ، نیاز نیست که به وزارت دادگستری ارمنستان مراجعه شود. بلکه وکلای هلدینگ ملاصدرا می توانید مراحل ثبت را برای شما پیگیری کنند.

سایت e-register.am در واقع سایتی برای صدور تاییدیه امضا الکترونیک است که در فرآیند ثبت شرکت در ارمنستان می توان از آن بهره برد. بخش register a company اطلاعات خوبی را در اختیار متقاضیان محترم قرار می دهد.

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در ارمنستان

  • ثبت سهامداران در شرکت مسئولیت محدود در ارمنستان توسط یک سازمان دولتی به نام ثبت ملی صورت می گیرد اما ثبت سهامداران در شرکت سهامی خاص در ارمنستان توسط یک بانک یا یک شرکت سرمایه گذاری انجام می شود و ثبت نام عمومی نمی باشد.
  • شرکت مسئولیت محدود در ارمنستان می تواند حسابرس داخلی نداشته باشد اما حسابرس داخلی یا کمیته خارجی برای شرکت سهامی خاص در ارمنستان الزامی می باشد.

انواع شرکت های قابل ثبت در ارمنستان

در ثبت شرکت در ارمنستان، بایستی الزامات مالیاتی و بیمه و قانون کار و مجوزهای مورد نیاز که برای شروع کار نیاز دارید را بدانید. دریافت اطلاعات کامل و به روز هم از طریق مشاوران هلدینگ ملاصدرا و هم از طریق سایت های رسمی دولتی ارمنستان امکان پذیر است.

  • کارآفرین خصوصی (PE) در واقع نوعی شرکت است. پی ای، یک فرد دارای کد هویت در اداره ثبت احوال ارمنستان بوده و شناسه مالیاتی به وی اختصاص می یابد. شرکت نیست. مسئولیتش هم محدود است. ارزان ترین و آسان ترین راه آغاز فعالیت تجاری در شهرهای ارمنستان است.
  • شرکت مسئولیت محدود (LLC): از متداول ترین و محبوب ترین نوع شرکت های قابل ثبت در این کشور بوده و مسئولیت محدود داشته و تشریفات اداری و ساختار مدیریتی ساده و کم دردسر دارد.
  • شرکت سهامی خاص (JSC) : شخصیت حقوقی قدرتمند داشته و برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است.
  • شرکت تعاونی: تعاونی ها در ارمنستان مثل کشورمان، نوع خاصی از شرکت داری است که خدمات و شیوه فعالیت خاصی دارند.

اگر برای ثبت شرکت در ارمنستان، با پرسش حقوقی تخصصی مواجه شدید، مراتب را با کارشناسان وزارت دادگستری ارمنستان از طریق وب سایت MOJ.AM به اشتراک بگذارید. وزارت اقتصاد و تجارت ارمنستان نیز ایرانیان مشتاق به سرمایه گذاری در این کشور را با اطلاعات و داده های مطلوبی، یاری می کند. کافی است به سایت وزارت تجارت ارمنستان به نشانی: MINECONOMY.am مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در هر مرحله ثبت شرکت در ارمنستان یا زمان فعالیت کاری در ارمنستان، با پرسشی روبرو شدید و یا قصد شکایت و اعتراض به مراکز دولتی و خصوصی این کشور داشتید، کارشناسان وب سایت رسمی دولت ارمنستان، پاسخ گوی پرسش های شما هموطنان گرامی هستند. سایت رسمی ارمنستان در نشانی: gov.am را در نظر داشته باشید. به منظور ثبت دامنه تحت پسوند ملی .am ارمنستان، باید به https://www.amnic.net/ مراجعه کنید.

دقت کنید که اتاق بازرگانی ایران ارمنستان (iranarmeniacc.com) متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران شما را با فرصت های سرمایه گذاری در این کشور که با ثبت شرکت می توان از آن درآمد زایی کرد و ارزش آفرینی نمود، آشنا می کند.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا علاوه بر خدمات ثبت شرکت و ثبت برند در ارمنستان، خدمات ثبت هر نوع برند و شرکت و تعاونی و تغییرات را در ایران در اسرع وقت انجام می دهد و برای دریافت هر نوع مجوز صنفی و گواهی فعالیت و استاندارد ملی و بین المللی و خدمات مالیاتی و بیمه، می توانید از مشاوران مجرب هلدینگ ملاصدرا استفاده کنید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید. هلدینگ ملاصدرا را از طریق اینستاگرام فالو کنید تا در جریان جدید اطلاعات و خدمات ما قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button