ثبت شرکت در آلمان

شرایط ثبت شرکت در آلمان چگونه است ؟

ثبت شرکت در آلمان باید یکی از ایده آل ترین رویا هایی باشد که یک تاجر سودای آن را در سر دارد. سرمایه گذاری در یکی از قطب های اقتصادی قدرتمند جهان که همواره حرف های زیادی را برای گفتن داشته است، یکی از عاقلانه ترین سرمایه گذاری ها تلقی می شود.
ساختارهای زیربنایی نیرومندِ صنعتِ آلمان که بعد از جنگ جهانی دوم پایه ریزی شد، گویا هرگز قصدِ سست شدن ندارند و هر روز نیز پیشرفته تر و قوی تر می شود.

آلمان در چند سال گذشته نرخ بیکاری و تورمِ پائینی را تجربه کرده و همین باعث می شود که به یکی از آرمان شهر های جهان برای کار و زندگی و گذراندنِ دورانِ بازنشستگی تبدیل شود. ( نرخ بیکاری در آلمان بنابر گزارشات موثق در سال 2020، 3% اعلام شده است ).
ثبات اقتصادی که نظمِ آلمانی ها برای کشورشان رقم زده است، دلِ خیلی از بازرگانان و صاحبان کسب کار را قرص می کند تا سرمایه شان را به بهترین شکل ممکن در رگ های این کشور تزریق کنند و خودشان نیز از سودِ سرشار آن بهره مند شوند.

اخذِ اقامتِ دائمی با ثبت شرکت در آلمان !

شما پس از ثبت شرکت در آلمان، می توانید بعد از گذشتِ 5 سال، شهروندِ یکی از ابَر قدرت ترین کشور های جهان شوید .
اما همانطور که از نظم آلمانی ها سخن به میان آمد باید از سخت گیری آن ها نیز اطلاعاتی در دست داشته باشید. دولتِ آلمان برای افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند، قوانینِ نسبتا سفت و سختی را وضع کرده است.
یعنی آن ها به صرفِ داشتنِ برگه ای مبنی بر ثبت شرکت در آلمان، به شما اقامت این کشور را نمی دهند.

دولتِ آلمان باید از تاب آوری و سود بخشیِ کسب و کار شما اطمینان حاصل کند و تنها در این صورت است که می توانید از طریق ثبت شرکت ، اقامت این کشور را اخذ کنید.
نکته جالبی که در این باره وجود دارد این است که این کشور، رکورد دارِ بدونِ رقیبِ ثبتِ شرکت است. آلمان در سال 2020 با رکوردِ 6650 مورد ثبتِ شرکت ، مقتدرانه صدر نشینِ این جدول است.
همین موضوع نشان دهنده درصدِ موفقیت ثبت شرکت در این کشور است. قطعا هر بسترِ سرمایه گذاری که طرفدارِ بیشتری دارد، به همان میزان ضریبِ رشد و موفقیت بیشتری نیز دارد. پس نتیجه می گیریم که ثباتِ اقتصادی آلمانی ها، می تواند این مهم را برای شما محقق کند.
از طرفی بر اساس تحقیقات، میانگینِ سنی جامعه آماری آلمانی ها هر ساله افزایش می یابد و همین موضوع باعثِ پیر شدن نیروی کار و استهلاک جسمانی آن ها می شود. پس در نتیجه آلمان یکی از کشور هایی است که متقاضیِ جدیِ جذبِ نیروی انسانی و جوان سازی زیر بنای اقتصادی خود است.

نکته طلایی در بابِ ثبت شرکت در آلمان !

اولین قدمِ حیاتی که برای موفقیت در زمینه ثبت شرکت در آلمان باید برای شما مهم باشد و به آن توجه داشت، ارائه یک بیزینس پلن ( طرح تجاری ) اساسی و کاربردی است. دولت آلمان به اثربخشیِ حقیقیِ کسب و کار شما اهمیت زیادی می دهد و باید برایشان شفاف باشد که معماریِ بیزنس شما سود آوری دارد. مبلغِ پایه برای ثبت شرکت در آلمان 25000 یورو است که باید در شروع کار به عنوان سرمایه اولیه به شرکت تزریق شود.

 

 

 

آلمانی ها، مبارزِ مطلق با فساد!

فساد و رانت خواری که در دستگاه های دولتی و غیر دولتی هر کشوری ممکن است صنعت و اقتصاد آن کشور را از پای دربیاورد، در آلمان امری ناشناخته و تقریبا ریشه کن شده است. دولتِ آلمان به شدت سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی را رصد می کند و همین امر باعثِ کاهشِ کم نظیرِ درصدِ فساد در این ارگان ها می شود.

هیچ سرمایه گذاری تحملش را ندارد که به علتِ زد و بند های اقتصادی، سرمایه اش بی ارزش شود و بر باد برود.
پس بنابراین کشوری همچون آلمان، یکی از امن ترین بستر ها برای سرمایه گذارانِ خارجی به منظورِ ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار محسوب می شود.

در آلمان چه شرکت هایی را می توان به ثبت رساند؟

1 – شرکت های سهامی :

یکی از گران قیمت ترین شرکت هایی که می توان در آلمان به ثبت رساند، انواع شرکت های سهامی است. کفِ هزینه ای که باید برای این شرکت صرف شود، حداقل 50000 یورو است که می تواند خیلی ها را برای انتخابش منصرف کند. در این نوع شرکت ها، درصدِ مسئولیت شما به اندازه درصدِ سرمایه ای است که به میان آورده اید. در ضمن حداقل 3 ناظر و یک حسابرس برای راه اندازی شرکت سهامی در آلمان نیاز است.

2 – شرکت های با مسئولیت محدود :

مبلغِ پایه برای راه اندازی این نوع شرکت ها در آلمان، 25000 یورو است. البته این قیمتِ پیشنهادی است و میتوان با مبالغی بیشتر از این عدد شروع به کار کرد. این نوع از شرکت باید حداقل توسطِ 1 سرمایه گذار به ثبت قانونی رسیده باشد.

3 – شرکت های مشارکتی :

شرکت های مشارکتیِ عام در آلمان برای شروع به کار نیاز به 2 شریک دارند. این دو با هم دقیقا به یک میزان در خسارات و زیان های مالی شرکت سهیم هستند. هر دو شریک نیزحقِ یکسانی در موردِ تصمیمات شرکت و اظهار نظر درباره آن را دارند.

برای ثبت شرکت در آلمان به چه اسناد و مدارکی نیاز دارید؟

1 – قطعا اولین سندِ لازم برای فعالیت تجاری در یک کشور خارجی، پاسپورتِ معتبر و مدت دار است. علاوه بر آن شما به ویزایِ معروفِ شینگن نیز نیاز دارید.
2 – اگر کسب و کار شما به جوازِ خاصی برای فعالیت احتیاج دارد، باید در فکرِ تهیه این مجوز هم باشید.
3 – برگه ای وجود دارد که در آن باید تمامِ اطلاعاتِ شخصی، تحصیلی و حرفه ای خود را قید کنید. نامِ مرسومِ این کاغذ، برگه اطلاعات عمومی است که در اختیارِ متقاضیانِ ثبت شرکت قرار داده می شود.
4 – چنانچه قصدِ فعالیت در حیطه صنعت را دارید، باید اسنادِ تحصیلی خود را فراهم کنید. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که شما دانشِ مرتبط و لازم برای راه اندازی کسب و کارِ پیشنهادی خود را دارید.

گام به گامِ مراحلِ ثبت شرکت در آلمان

1 – پس آن که طرحِ کسب و کار شما برای دولتِ آلمان شفاف سازی شد و آن ها به این نتیجه رسیدند که کار آفرینی تان در کشور شان توجیح اقتصادی دارد، طرح شما را تائید می کنند. این در حقیقت مجوزِ ابتدایی شما برای طی کردنِ باقیِ مسیرِ ثبت شرکت است.
2- حالا دیگر نوبت به آن رسیده که فرمی مبنی بر ثبت بیزینس پلن خود را پر کنید.
3 – درقدم سوم، علاوه بر شرحِ شفافِ موضوعِ فعالیتِ کسب و کارتان نیاز است که برای شرکت خود یک اسم انتخاب کنید. بنا بر قوانینِ ثبتِ نامِ برند تجاری در آلمان، اسمِ انتخاب شده از جانب شما نباید تکراری باشد. یعنی برای مثال اگر قصدِ راه اندازی صنعتِ خودرو سازی در این کشور را دارید، باید بدانید که آلمان یک برند بنامِ پورشه دارد پس نیازی نیست شما کپی ناشیانه ای از روی نامِ این لوگو باشید!
4 – تهیه و تنظیم اساسنامه، گامِ طلایی بعدی است که شما را یک قدم به ثبتِ قانونی شرکت خود نزدیک می کند.
5 – به نامِ شرکت خود افتتاح حساب کرده و حداقل سرمایه اولیه تاسیس را در آن واریز کنید.
6 – به دادگاهِ محلِ استقرارِ شرکت خود، تمامِ مدارکِ ذکر شده را ارائه دهید.

نکته آخر !

آلمان با وجود تمامِ مزایای اغوا کننده و ایمنی که در اختیارِ ثبت کنندگان شرکت ها قرار می دهد، باید از جهتی موردِ باز بینی برای راه اندازی کسب و کار قرار بگیرد. آلمان از دیرباز همیشه در قلبِ جریاناتِ سیاسی قرار داشته است و به نحوی در این زمینه دخالت میکرده است. هر چند این هم یکی دیگر از دلایلِ قدرتمندی این کشور در زمینه اقتصادی و نظامی است.
پس با این وجود، موقعیتِ سیاسی آلمان باید به عنوانِ یکی از عواملِ مهمِ امنیت در سرمایه گذاری موردِ توجه واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button