ثبت شرکت خدمات کشاورزی

ثبت شرکت خدمات کشاورزی (شرایط-مدارک و هزینه ها)

ثبت شرکت خدمات کشاورزی دارای شرایط و مراحلی است که متقاضی بایستی مدارک لازم را نیز برای ثبت این شرکت ها ارائه کند. ثبت شرکت خدمات کشاورزی نیازمند مجوز خاصی نیست اما با قید موضوعات خاص در اساسنامه، دریافت مجوز از مرجع قانونی الزامی است. برای ارائه برخی از خدمات در حوزه صنعت کشاورزی، بایستی مجوز دریافت کرد. مثلا: ارائه خدمات آزمایشگاه بیوتکنولوژی، ژنتیک دام، آزمایشگاه تجزیه عسل، آموزش و ترویج روستاییان، بهره برداری از اصلاح نژاد، امور آبیاری کشاورزی و امثالهم.

در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، برای آن دسته از علاقمندانی که خواستار ثبت شرکت خدمات کشاورزی و لوازم کشاورزی هستید، راهنمایی های لازم ارائه شده است. کلیه خدمات ثبت شرکت خدمات کشاورزی از طریق هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت انجام می شود. اگر پرسشی دارید از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

منظور از خدمات کشاورزی چیست؟

منظور از خدمات کشاورزی (agricultural services) در واقع طیف گسترده ای از خدماتی را شامل می شود که به صورت مستقیم به مقوله صنعت کشاورزی مرتبط است. مثل پرورش گل و گیاه، بسته بندی و فروش محصولات کشاورزی، تولید و فروش محصولات مربوط به سموم و آفت کش ها. نگهداری و فروش نهال و بذر و ریشه از دیگر فعالیت های کشاورزی است.

برای برخی از فعالیت ها در حوزه کشاورزی، بایستی مجوز دریافت کرد. فعالیت هایی چون: صادرات و واردات کشاورزی، تولید یا عرضه تجهیزات مربوط به آبیاری قطره ای، پرورش و حفظ نباتات، اقداماتی مثل مکانیزاسیون کشاورزی و پرورش ماهی و آبزیان، بایستی مجوز از نهادهای قانونی دریافت کرد.

وزارت جهاد کشاورزی، مرجع قانونی صدور مجوز برای متقاضی حقیقی و حقوقی فعالیت در عرصه های کشاورزی است.

شرکت خدمات کشاورزی می تواند موضوع زیر را در اساسنامه خود داشته باشد:

کاشت و برداشت محصولات باغی و زراعی و صیفی جات و حمل و نقل محصولات کشاورزی ـ صادرات و واردات محصولات ـ فروش ادوات کشاورزی ـ تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی شامل سم، بذر، کود ـ انجام کلیه فعالیتهای در بخش تولیدات و خدمات کشاورزی ـ تامین و خرید تجهیزات و ادوات و ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و دستگاههای حمل و نقل ـ مکانیزاسیون کشاورزی و تاسیس کارگاه های کوچک و تولید کود کمپوست.

اما هر گونه فعالیت منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی ربط می باشد.

ثبت شرکت کشاورزی

برای فعالیت در حوزه خدمات کشاورزی، بایستی نسبت به ثبت شرکت خدمات کشاورزی اقدام کرد. شرکت خدمات کشاورزی شما می تواند در قالب مسئولیت محدود باشد یا در قالب سهامی خاص. ثبت شرکت خدمات کشاورزی به صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص، آسان است و در اسرع وقت انجام می وشد.

اگر شما حداقل 2 نفر عضو یا شریک باشید، می توانید شرکت خدمات کشاورزی مسئولیت محدود ثبت کنید. اگر حداقل 3 نفر عضو داشته باشید می توانید شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص ثبت کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمات کشاورزی نیز 1 میلیون ریال است.

حداقل سی و پنج درصد از سرمایه شرکت خدمات کشاورزی بایستی در حساب بانکی نگهداری شود. این که سرمایه شرکت خدمات کشاورزی بهتر است چقدر باشد، به آینده نگری شما به خصوص برای شرکت در مناقصات دولتی وهم چنین اخذ تسهیلات از مراکز پولی و اعتباری داخلی و بین المللی بستگی دارد.

مثلا هر اندازه سرمایه ثبت شده شرکت خدمات کشاورزی بیش تر باشد، ظرفیت دریافت وام و تسهیلات بانکی و اعتباری آن بیش تر می شود. اگر چه برای دریافت وام بانکی برای شرکت خدمات کشاورزی، میزان سرمایه شرکت، شرط لازم یا کافی نیست.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمات کشاورزی

به منظور ثبت شرکت خدمات کشاورزی بایستی مدارک زیر تسلیم شود:

اگر قصد ثبت شرکت خدمات کشاورزی به صورت سهامی خاص دارید، موارد زیر باید ارائه شود:

  • مدارک شناسایی موسسان شامل رونوشت کارت ملی و شناسنامه
  • مدیران شرکت خدمات کشاورزی نبایستی در شرکت های تجاری مشغول به کار باند. همه اعضا باید اقرارنامه هایی را مطالعه و امضا کنند و ضمیمه مدارک ثبت شرکت خدمات کشاورزی کنند.
  • همه موسسان شرکت خدمات کشاورزی بایستی گواهی عدم سوء پیشینه ارائه کنند.
  • شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص نیز بایستی اساسنامه و شرکت نامه داشته باشد. انحلال و تسویه و تغییرات و نوع فعالیت و کارکرد و مسائلی از این دست در اساسنامه و شرکت نامه درج می شود. در تنظیم آن بسیار دقت کنید. هر اختلافی بین اعضا شرکت خدمات کشاورزی، با استناد به مفاد اساسنامه و شرکت نامه در مراجع قضایی، قابل پیگیری است.

برای شرکت خدمات کشاورزی که مسئولیت محدود است، باید مدارک زیر ارائه شود:

  • مدارک شناسایی موسسان شامل رونوشت کارت ملی هوشمند و شناسنامه
  • مدیران شرکت خدمات کشاورزی مسئولیت محدود نباید در شرکت های تجاری دیگر مشغول به کار باشند. اقرارنامه توسط موسسان بایستی تهیه و امضا شده باشد.
  • کلیه موسسان شرکت خدمات کشاورزی مسئولیت محدود بایستی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری را اخذ و به مرجع ثبت تحویل دهند.
  • شرکت خدمات کشاورزی مسئولیت محدود نیز بایستی اساسنامه و شرکت نامه داشته باشد. انحلال و تسویه و تغییرات و نوع فعالیت و کارکرد و مسائلی از این دست در اساسنامه و شرکت نامه درج می شود.

(اطلاعات تاسیس و تغییرات شرکت خدمات کشاورزی سراسر کشور را در سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنید که در نشانی: https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx در دسترس است)

موارد مهم در ثبت شرکت خدمات کشاورزی مسئولیت محدود و سهامی خاص

در ثبت شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص حداقل سی و پنج درصد سرمایه باید نقدا دری کی از شعب بانک ها در 31 استان کشور، تودیع و گواهی مربوطه ارائه و شصت و پنج درصد در تعهد سهامداران باشد . در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.

انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است. دقت کنید که مدت مدیریت در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت خدمات کشاورزی با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند.

انتخاب روزنامه کثیر الانتشار درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است . شرایط احراز حدنصاب درمجامع عمومی درشرکت سهامی خاص سهل تر ودر شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر است.

مدیران در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه وبه صندوق شرکت بسپارند . مدیران در شرکت خدمات کشاورزی با مسئولیت محدود بصورت موظف یا غیر موظف که از بین شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه خواهند نمود .

توجه داشته باشید که تقسیم سود در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با خدمات کشاورزی مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت خدمات کشاورزی با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .

حق رای در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود . تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند . تقویم آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود.

مجامع عمومی در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک نفر منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می گردد. در شرکت خدمات کشاورزی با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت نظارت درصورتی خواهند بود که تعداد شرکا ء آن از 12نفر بیشتر باشد. در شرکت خدمات کشاورزی سهامی خاص و با مسئولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.

با مراجعه به سایت ثبت شرکت ها در نشانی: https://sherkat.ssaa.ir/ می توان مراحل ثبت شرکت خدمات کشاورزی را دنبال کرد.

مدارک مورد نیاز برای ایجاد مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی _(شخص حقیقی)

  • اصل و رونوشت کارت عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه برای آقایان
  • فرم درخواست
  • فرم تعهد محضری متقاضی
  • پروانه اشتغال
  • احراز صلاحیت از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • گزارش بازدید کارشناسی
  • واریز تعرفه به قیمت سالانه
  • تصویر سفته به مبلغ اعلامی
  • واریز مبلغ به حساب سازمان نظام مهندسی استان

به منظور دریافت پروانه اشتغال (جواز تاسیس) مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در 31 استان کشور می توانید از خدمات و مشاوراه های هدلینگ ملاصدرا استفاده کنید.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا علاوه بر ارائه خدمات در زمینه ثبت شرکت خدمات کشاورزی و لوازم کشاورزی، نسبت به انجام مشاوره های مالیاتی، ارائه همه نوع خدمات به مودیان محترم در سراسر کشور نیز فعالیت دارد. علاوه بر این سرویس مهم، دریافت کلیه مجوزهای صنفی و گواهینامه ها و استانداردها و ثبت برند و اختراع برای فعالان صنعت کشاورزی در 31 استان کشور از دیگر خدمات هلدینگ ملاصدرا است.

برای انجام و پیگیری مسائل اداری مربوط به این موضوعات، می توانید از خدمات کارشناسان مجرب ما با پرونده های موفق در سال های اخیر، بهره مند شوید که مشاوره و اخذ مجوز کار ایمن و اخذ رتبه و گرید پیمانکاری و اخذ پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نیز از جمله آن موارد است.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه های مربوط به فعالان صنعت کشاورزی (شیلات-دامپروری-ساخت گلخانه هیدروپونیک-شرکت های طراحی آبیاری قطره ای و . . .) که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع مدیران شرکت ها و مودیان مالیاتی و فعالان حوزه کشاورزی برسانید. اینستاگرام و تلگرام هلدینگ ملاصدرا را فالو کنید تا هر روز در جریان جدید ترین گزارش ها و اخبار این هلدینگ در ارائه خدمات مشاوره حقوقی و مالیاتی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button