ثبت شرکت تولید الکل

درباره ثبت شرکت تولید الکل چه می دانید؟

شما این روزها در هر سایتی که درباره ثبت شرکت تولید الکل جستوجو کنید، تنها با یک پیامِ مشابه مواجه می شوید : ثبت شرکت تولید الکل آن هم “نه از نوعِ”  متانولی و سمی که سبب مرگِ افراد می شود بلکه از نوعِ استانداردش،  سود آور ترین کسب و کارِ یک جامعه بحران زده از وحشتِ ویروسی ناشناخته است!

شاید تا پیش از جریانِ رعب انگیزِ ویروسِ کرونا، الکل صرفا در حینِ عملیاتِ آمپول زدن کاربرد داشت. اما حالا هر ایرانی امکان ندارد که یک ظرف با محتوایِ الکلِ ضدعفونی کننده در خانه، یک عدد در محلِ کار و چند نمونه در اندازه های مختلفِ در داخلِ کیفش نداشته باشد. دلیلش ساده است. افراد نمی توانند در هر مکان و زمانی که قرار دارند خود را به شیرِ آب و مایع دستشویی برسانند و دست هایشان را ضد عفونی کنند.

پس درچنین شرایطی، الکل قابلیتِ اعجاب انگیزش را به ما نشان می دهد. پزشکان و متخصصان بیماری های عفونی، الکل را هم طرازِ آب و صابون برای از بین بردنِ آلودگی ها و ویروس ها از روی دست و سطوحِ اطرافمان قرار می دهند.

حالا با این اوصاف، بدیهی است که محبوبیتِ استفاده از الکل در سطحِ گسترده ای به مانند جامعه آماریِ چند میلیون نفریِ ایران، 100 برابر بشود. پس در نتیجه اگر شرکت هایی که در حوزه تولیدِ الکل فعالیت می کنند با وجدانِ کاری و فرمولاسیون های استانداردِ جهانی در ساخت و عرضه این ماده حیات بخش بکوشند، می توانند یک تنه خالقانِ ثروتِ قرنِ 21 باشند.

شاید اگر زکریای رازی یک فردِ امروزی و سود جو بود، و می دانست که طلای بی رنگی که کشف کرده است تا چه اندازه جانِ انسان های کره خاکی را از انواعِ آلودگی ها و ویروس ها مصون نگه می دارد خودش به تنهایی حقِ انحصارِ فروشش را نگه می داشت و اجازه صادراتِ سود آفرینِ الکل به اقصی نقاطِ جهان را تنها برای خودش و نسل های بعدی اش به ارث می گذاشت!

ثبت کننده شرکت تولید الکل باید چه شرایطی داشته باشد؟

جامعه در شرایطی قرار دارد که وزراتِ بهداشت شرایط و محدودیت های سفت و سختی را برای ثبت کنندگانِ شرکت تولید الکل در نظر نمی گیرد.

چرا که معتقد است تولیدِ این ماده حیات بخش نوعی جهادِ فی سبیل الله به حساب می آید و هر کسی که در توانِ خود پتانسیلِ کارآفرینی در این زمینه را احساس می کند باید فعالیت خود را کلید بزند.

تنها حواله های قانونیِ سازمانِ غذا و دارو به عنوانِ گواهیِ اعتبار بخشی به کار کفایت می کند.

شرایط عمومی ثبت شرکت تولید الکل از نوع سهامی خاص :

1 : در این نوع از شرکت ها نیز، می توان با سرمایه ابتداییِ حداقل 100 هزار تومان اقدام به ثبت شرکت تولید الکل کرد.

2 : برای شروع، حداقل حضورِ 3 شریک و 2 بازرس الزامی است. در ضمن بازرسان نباید هیچ یک از سهامداران و یا شرکاء شرکت باشند.

3 : برای ثبت یک شرکت تولید الکل از نوع سهامی خاص، باید حداقل 35% از سرمایه اولیه را با نامِ شرکت در بانک سپرده گذاری شود.

شرایط عمومی ثبت شرکت تولید الکل از نوع مسئولیت محدود :

1 : در نوعِ شرکت های با مسئولیت محدود نیز به مانند هر نوعِ دیگری از شرکت ها ، می توان با سرمایه ابتداییِ حداقل 100 هزار تومان اقدام به ثبت شرکت تولید الکل کرد.

2 : تمامی شرکاء باید سندی مبنی بر متعهد بودنشان به پرداختِ تمامِ سرمایه را تهیه و به امضاء برسانند و مدرکِ قید شده را ضمیمه پرونده ثبت شرکت کنند.

3 : در آغازِ کار، حداقل حضورِ 2 شریک الزامی است.

 

 

 

قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت الکل باید چه کار کرد؟!

افرادی که در فکرِ ثبت شرکت تولید الکل هستند باید این را بدانند که دو قالبِ مطلوب برای ثبت شرکت آن ها در حوزه فعالیتشان وجود دارد. بر اساسِ تجربیاتِ موثقِ افرادی که این گونه از شرکت ها را به ثبت رسانده اند، قالبِ شرکت های سهامی خاص و شرکت های از نوع مسئولیت محدود، مناسب ترین و عاقلانه ترین برای ثبت شرکت های تولید الکل هستند.

پس توصیه می شود بعد از انتخابِ موضوعِ فعالیت خود در زمینه تولید الکل، یکی از این دو نوعِ شرکت را بسترِ شروع فعالیت خود قرار دهید.

بدیهی است که در مواردی اسناد موردِ نیاز برای هر کدام از انواعِ این شرکت ها با یک دیگر متفاوت است.

اسنادِ لازم برای ثبت شرکت تولید الکل از نوع سهامی خاص :

1 : همیشه اولین مدرک برای شروع هر کاری، ارائه اسنادِ احراز هویت افراد است. اما در اینجا نیازی به تسلیمِ اصلِ مدارکِ شناسایی تمامِ شرکاء نیست و تنها کپی و یا همان تصاویرِ برابر اصل شده این اسناد کفایت می کند.

2 : کلیه بازرسین و اعضای شرکت، به هیچ عنوان نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند. تهیه و تنظیمِ اسنادِ مربوط به اصلِ گواهی عدم سوء پیشینه این افراد نیز الزامی است.

3 : چنانچه موضوعِ فعالیت شما به جوازِ خاصی نیازمند است، باید این مجوز ها اخذ و ارائه داده شوند.

4 : شرکت های سهامی خاص علاوه بر مدارک موردِ نیاز دیگری که باید تهیه کنند، متنی به نامِ “اقرارنامه” نیز لازم دارند.

این اقرارنامه پس از تنظیم باید به تائید و امضای کلیه مدیرانِ شرکت برسد تا اعتبارِ قانونی پیدا کند. ( شرکت های با مسئولیت محدود نیز نیاز به اقرارنامه دارند )

5 : در انتها نیز، اگر تمامِ پروسه ثبت شرکت تولید الکل شما توسطِ وکیل صورت گرفته است، باید قانوناً وکالتنامه خود را به وکیلِ نام برده ارائه دهید.

اسناد لازم برای ثبت شرکت تولید الکل از نوع مسئولیت محدود :

1 : نیازی به ارائه اصلِ مدارکِ احراز هویت شرکاء نیست و تنها کپی و یا همان تصاویرِ برابر اصل شده این اسناد کفایت می کند.

2 : شرکت های از نوع مسئولیت محدود علاوه بر مدارک موردِ نیاز دیگری که باید تهیه کنند، متنی به نامِ “اقرارنامه” نیز لازم دارند. این اقرارنامه پس از تنظیم باید به تائید و امضای کلیه مدیرانِ شرکت برسد تا اعتبارِ قانونی پیدا کند. ( شرکت های از نوع سهامی خاص نیز نیاز به اقرارنامه دارند )

3 : چنانچه موضوعِ فعالیت شما به جوازِ خاصی نیازمند است، باید این مجوز ها اخذ و ارائه داده شوند.

4 : اگر تمامِ پروسه ثبت شرکت تولید الکل شما توسطِ وکیل صورت گرفته است، باید قانوناً وکالتنامه خود را به وکیلِ نام برده ارائه دهید.

اخذِ پروانه بهره برداری را جدی بگیرید!

تقریبا در ابتدای مقاله، به این نکته اشاره کردیم که وزارت بهداشت برای تولید کنندگان الکل ضد عفونی کننده آن هم در چنین شرایطی، سخت گیری های زیادی نمی کند. اما این بدان معنا نیست که هر فرد بدونِ جوازِ کسبِ مرسوم و قانونی، در داخلِ زیر زمینِ خانه اش اجازه تولید الکل را دارد!

شرکت های تولید الکل برای فعالیت نیاز به جواز کسب دارند ( به مانند هر کسب و کار دیگری ).

در ادامه به مدارکِ لازم جهتِ اخذ پروانه بهره برداری یک شرکت تولید الکل اشاره می شود :

1 :  ارائه کپی مداراکِ شناسایی مدیرعاملِ شرکت الزامی است.

2 : چنانچه جنسیت مدیر عامل مذکر است، باید کارت پایان خدمت وی ارائه شود.

3 : نشانی استقرار شرکت، تلفن و کد پستی آن به همراه آگهی تاسیس شرکت و گواهی جدید ترین تغییرات شرکت باید ضمیمه پرونده شود

4 : ارائه لیستی از تمامِ کالاهای اولیه ای که برای تولید به آن نیاز دارید. در حقیقت هر کالایی که سبب چرخش خط تولید شما می شود در زمره این چک لیست قرار می گیرد

5 : سیاهه ای از شهرک های صنعتی که تمایلِ بهراه اندازی بینزس تولیدیِ خود در آن شهر ها را دارید را تهیه و تنظیم کنید

6 : قیدِ واژه “تولید” در کنارِ موضوع فعالیتِ شرکت الزامی است .

شما می توانید بدونِ مراجعه حضوری به یک موسسه حقوقی، مراحلِ ثبتِ شرکت تولید الکل خود را به هلدینگ بین المللی ثبت ملاصدرا بسپارید و از تجربه مشاورین خبره این موسسه در زمینه انوعِ ثبت ها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button