ثبت شرکت تبلیغاتی

شرایط و مدارک ثبت شرکت تبلیغاتی

ثبت شرکت تبلیغاتی در ایران نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. برای تبلیغ برند و فعالیت های کسب و کار شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی در حوزه متن و صدا و تصویر، اخذ مجوز الزامی است. برای نمایش تبلیغات و آگهی ها در بیلبوردهای شهری نیز مجوزهای ثانوی نیاز است. اخذ کلیه مجوزها و گواهینامه ها و استانداردهای تبلیغاتی و مدیریتی و پیمانکاری و تبلیغاتی در سراسر کشور، توسط هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت برای متقاضیان حقیقی و حقوقی محترم انجام می شود.

در این گفتار هلدینگ ملاصدرا، شما با شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تبلیغاتی آشنا می شوید. اگر شما مخاطب گرامی، سابقه فعالیت در صنعت تبلیغات چاپی، متنی، صوتی و تصویری و حتی تبلیغات دیجیتال و بازاریابی اینترنتی دارید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره وضعیت حال و آینده صنعت تبلیغات در کشور از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

چه شرکتی، شرکت تبلیغاتی است؟

منظور از تبلیغات، پخش تراکت در سطح خیابان و منازل نیست. یا آگهی بنری در یک سایت اینترنتی داخلی و خارجی. شرکتی را شرکت تبلیغاتی می گویند که در موضوع شرکت یا موسسه، واژه تبلیغات ذکر شده باشد و مجوز لازم را از مرجع صدور مجوز اخذ کرده باشد. لذا شرکت تبلیغاتی بایستی اولا، تشکیلات حقوقی باشد و در ثانی، مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند.

وزارت صمت یا صدا و سیما یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیچ مجوزی برای تاسیس شرکت تبلیغاتی صادر نمی کنند. اخذ این مجوز برای تاسیس شرکت الزامی است. مدیران شرکت تبلیغاتی، الزامی ندارند که در رشته های هنری یا موضوعات مربوط به بازاریابی یا تبلیغات و ارتباطات، تحصیل کرده باشند.

چند نوع شرکت تبلیغاتی می توان تاسیس کرد؟

پس از اخذ مجوز، می توان به 3 صورت نسبت به ثبت و تاسیس شرکت تبلیغاتی اقدام کرد:

  • یکی تاسیس شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت مسئولیت محدود
  • دیگری تاسیس شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت سهامی خاص
  • دیگری تاسیس شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های موسسات غیرتجاری

در هر حال، شرکت تبلیغاتی یا انتشارات، متفاوت است و معافیت مالیاتی ندارد. لذا دریافت کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی برای شرکت تبلیغاتی الزامی است.

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود

اگر قصد ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود دارید، باید بدانید که برای تاسیس این شرکت، بایستی حداقل 2 نفر موسس وجود داشته باشد. یک میلیون ریال سرمایه اولیه، از دیگر شرایط ثبت است.

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص

اگر قصد ثبت شرکت تبلیغاتی با سهامی خاص دارید، بایستی مطلع باشید که برای تاسیس این شرکت، بایستی حداقل 3 نفر عضو داشته و 2 نفر بازرس انتخاب کنید. بازرس هایی که انتخاب می کنید نباید از سهامداران یا اعضا هیات مدیره باشند. میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص نیز 1 میلیون ریال است که سی و پنج درصد آن باید نقدا پرداخت شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص

این مدارک برای تاسیس شرکت تبلیغاتی مورد نیاز است:

  • عکس 3 در 4 به میزان 4 قطعه برای مدیرمسئول و صاحب امتیاز
  • رونوشت مدرک تحصیلی مدیرمسئول و صاحب امتیاز
  • رونوشت شناسنامه از کلیه صفحات برای مدیرمسئول و صاحب امتیاز
  • رونوشت کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای مدیرمسئول و صاحب امتیاز
  • رونوشت عدم سوء پیشینه کیفری با معرفی اداره کل
  • تاییدیه اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل

شرایط درخواست ثبت شرکت تبلیغاتی

  • متقاضی بایستی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل اشتغال خود، تقاضانامه مکتوب ارسال کند و صاحب امتیاز و مدیرمسئول را مشخص کند.
  • مدیر مسئول شرکت تبلیغاتی بایستی تابعیت ایرانی داشته و ممنوع المعامله یا ممنوع الخروج نباشد.
  • متقاضی تاسیس شرکت تبلیغاتی بایستی حداقل مدرک دیپلم داشته باشد.
  • کمیته سازمان های تبلیغاتی اداره کل ارشاد استان بایستی 5 سال سابقه کار موثر متقاضی را احراز و تایید کند.
  • اگر متقاضی، دانش اموخته دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یا اقتصاد بازرگانی، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی در کلیه گرایش ها باشد، از حداقل 5 سال سابقه کار، معاف است.
  • متقاضی ثبت شرکت تبلیغاتی نباید در وزارت خانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی یا مجموعه هایی که به هر شکلی از بودجه دولت استفاده می کنند، استخدام شده باشد یا کارمند شهرداری های سراسر کشور باشد.
  • متقاضیان حقوقی ثبت شرکت تبلیغاتی بایستی تقاضانامه خود را به مهر و امضا مدیرعامل برسانند.
  • متقاضی بایستی درخواست خود را در سامانه مربوطه که در ادامه معرفی کردیم، ثبت کند. کلیه مدارک را بارگذاری کرده و 5 نام پیشنهادی خود برای کانون آگهی و تبلیغات را معرفی کند. اسامی نباید خارجی باشد.
  • مدیرمسئول مجاز است که در آزمون صلاحیت حرفه ای که اختیاری است، شرکت کرده و نمره کسب کند.
  • درخواست متقاضی پس از بررسی مدارک، احراز صلاحیت از مرکزحراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کل استان ثبت درخواست)، به کمیته تبلیغات استان ارسال و بررسی می شود. در صورت رد درخواست، متقاضی می تواند تا 30 روز نسبت به رسیدگی مجدد، اعتراض کند.
  • پیش از صدور پروانه ، مکان فعالیت بایستی توسط کارشناسان ارزیابی و بازدید شود. مکان بایستی تجهیزات فنی و منابع انسانی لازم را داشته و اگر تا 180 روز از تاریخ صدور مجوز تاسیس، نسبت به معرفی مکان و تاسیس، اقدامی انجام نشود، مجوز تاسیس از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

سامانه ثبت درخواست متقاضیان تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی

به سایت پنجره واحد خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشانی: sso.farhang.gov.ir رجوع کنید. پس ازارسال مدارک، موافقت نامه اصولی برای تایید درخواست متقاضی صادر می شود. اما تا زمان صدور پروانه فعالیت، متقاضی حق فعالیت ندارد. پروانه فعالیت، مجوزی است که تاریخ صدور، نام کانون، صاحب امتیاز و نام مدیرمسئول وشماره پروانه و رسته فعالیت را مشخص کرده است.

یک نفر نمی تواند همزمان مدیرمسئولی و صاحب امتیازی بیش از یک کانون آگهی و تبلیغاتی را بر عهده داشته باشد.

متقاضی برای ثبت درخواست خود در سامانه پنجره واحد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بایستی ثبت نام کرده و کد کاربری و رمز عبور دریافت کند. برای این کار، بایستی اطلاعات هویتی را به همراه نشانی پست الکترونیک معتبر و شماره تلفن همراه وارد کنید.

همان طور که مشخص میکنید نوع شخص را باید انتخاب، کد ملی و تاریخ تولد و موبایل و ای میل را وارد کرده و روی مرحله بعد که در عکس بالا نشان داده شده، کلیک کنید. 5 مرحله را باید دنبال کنید.

پس از اتمام مراحل ثبت نام، به بخش ثبت نام بروید که تصویر آن در عکس زیر نشان داده شده است.

کد و رمز عبور را وارد کرده و وارد سامانه می شوید تا نسبت به ثبت پرونده و بارگذاری مدارک درخواستی اقدام کنید.

توجه داشته باشید که حتماً شماره تلفن همراه باید متعلق به خود فرد باشد و با کد ملی تطابق داده می شود. کاربر لازم است بعد از وارد کردن نام کاربری ، رمز عبور و کد امنیتی، گزینه ارسال را انتخاب کنید تا رمز یک بار مصرف برای تلفن وی ارسال شود و با وارد کردن رمز یک بار مصرف کلید ورود فعال شده و می تواند وارد پنجره واحد شود.

از قسمت میز خدمت من درخواست خود را ثبت نماید. در صورتی که مشکلی در ورود مشاهده شد مورد به ایمیل ssosupport@farhangmail.ir اطلاع داده شود. برای حفاظت از اطلاعات کاربری خود، هرگز اطلاعات حساب کاربری (نام کاربری و کلمه عبور) خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. پس از اتمام کار حتما بر روی دکمه خروج کلیک نمایید.

اگر قصد دارید تا اعتبار مجوز یک مجموعه تبلیغاتی را استعلام کنید، از بخش فهرست و اعتبارسنجی مجوزها که در سامانه پنجره واحد خدمات وفا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده، استفاده فرمایید که تصویر این بخش در عکس بالا نشان داده شده است.

شما می توانید علاوه بر ثبت شرکت تبلیغاتی و کانون آگهی، پروانه های زیر را نیز درخواست و دریافت کرده تا کسب و کار خود را رونق ببخشید. دریافت همه این پروانه ها از طریق هلدینگ ملاصدرا برای متقاضیان در اسرع وقت انجام می شود:

اگر آثار هنری دارید، گواهی ثبت آثار ادبی و هنری دریافت کنید. توجه کنید که وزارت ارشاد از فعالیت های فرهنگی و هنری، حمایت می کند.

مخاطب گرامی

هلدینگ ملاصدرا علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکت تبلیغاتی، خدماتی نظیر: ثبت برند، اختراع، تاسیس همه نوع شرکت (مسئولیت محدود-سهامی خاص)، تعاونی و موسسه (تغییرات اساسنامه و تبدیل شرکت)، دریافت استاندارد ها و گواهینامه های بین المللی، اخذ گرید پیمانکاری (رتبه)، دریافت انواع و اقسام موافقت اصولی و پروانه و گواهینامه های فعالیت برای متقاضیان کارآفرینی حوزه صنعت و خدمات در سراسر کشور ، ارائه میکند.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی در زمینه تبلیغات و مدیریت و رسانه ، عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و همکاران برسانید. تاسیس شرکت تبلیغاتی و کانون آگهی، اقدامی فرصت آفرین و درآمد زا از صنعت رو به رشد تبلیغات ایران با گردش مالی عظیم است و به کارآفرینان جوان و خوش فکر و ماهر، توصیه می شود که در این زمینه با کمک هلدینگ ملاصدرا، ورود کنند.

ما را در اینستاگرام نیز فالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button