ثبت برند فروشگاه اینترنتی

راهنمای ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت برند دغدغه این روزهای بسیاری از افراد داشتن کسب و کار اینترنتی است . اولین و مهمترین مسئله ای که در اینباره به ذهن خطور میکند این است که مشتریان مجازی چگونه به شما اطمینان کنند و اقدام به خرید از سایت شما کنند ؟ راههای بسیاری دراین زمینه وجود دارد که بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید . سعی می کنیم در این مقاله به تمام نکات مهم بپردازیم، با ما در این مقاله همراه باشید.

برند فروشگاه اینترنتی ؛ حقیقی یا حقوقی

ثبت برند تجاری به دو نوع حقیقی یا حقوقی انجام می گیرد : برند حقیقی مخصوص اشخاص است . یعنی یک شخص که صاحب کسب و کار است برند را به نام خود ثبت می کند. ثبت حقوقی نیز مخصوص شرکت هاست . همچون برندهای تجاری معتبر و نام آشنا مثل برند فروشگاه اینترنتی دیجیکالا.منظور از برند یا نام تجاری لوگوی مخصوص به خودتان است که یا دارای شکل بخصوصی است و یا نامی است که ویژه شماست.

فروشگاه اینترنتی به چه مجوزهایی نیاز دارد؟

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی و فروش به صورت آنلاین یکی از مهمترین اقدامات اولیه ، تهیه و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است. یک فروشگاه اینترنتی باید دارای المان هایی باشد . مهمترین آنها داشتن برند تجاری فروشگاه اینترنتی معتبر است. مخاطبین شما باید با نام برند تجاری شما آشنا شوند تا در خرید های بعدی نیز بتوانند شما را به راحتی از دیگر فروشگاه های اینترنتی تشخیص دهند.
با ثبت برند فروشگاهی می توانید اطمینان خاطر مشتریان خود را جلب نمائید و در بین مخاطبین خود اعتبار بالایی کسب کنید.

اخذ اینماد برای فروشگاه اینترنتی

مطلبی که در اینجا بسیار مهم است ، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد است. کاربرانی که با برند شما آشنایی نداشته باشند چگونه برای اولین خرید خود به شما اطمینان کنند ؟ اگر سفارشی را ثبت کنند و محصول کیفیت مورد نظر را نداشته باشد باید چه کنند ؟ اگر پول را واریز کنند و محصولی درکار نباشد چه ؟ چگونه مطمئن شوند که با خرید از سایت شما ضرر نمی کنند ؟
اینها نمونه سوالاتی است که این روزها با افزایش خریدهای اینترنتی بسیار با آن سرو کار داریم و هر نفر حداقل یک بار با چنین موقعیتی روبرو شده است.
ساده ترین و بهترین راه برای جلب اطمینان مشتریان برای خرید از سایت شما ، داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا به طور مخفف اینماد است . اینماد یک نمادی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وبسایتهای فروشگاهی تعلق می گیرد.

 

 

برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه شرایطی لازم است ؟

مهمترین اقدام برای ثبت برند ( نه فقط برند فروشگاه ) این است که قبل از هر کاری استعلام برند انجام دهید. چراکه برندی که از قبل به ثبت رسیده باشد را شما مجددا نمی توانید به ثبت برسانید . کارشناسان اداره ثبت برای ثبت برندهای مشابه نیز ایراداتی می گیرند که ممکن است مشابه برند ثبت شده را نیز نتوانید ثبت کنید. بنابراین ابتدا باید با کارشناسان این حرفه در خصوص برند مورد نظر راهنمایی و مشاوره بگیرید . مشاورین ثبت ملاصدرا می توانند بهترین انتخاب را برای ثبت برند تجاری موردنظرتان به شما پیشنهاد کنند.
نکته : فروش برند آماده نیز یکی از گزینه های پیش روی شماست. می توانید با کمترین دردسر یک برند ثبت شده را به نام خود کنید.

برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی باید به کجا برویم ؟

ثبت برند فروشگاهی با ثبت سایر برندها هیچ تفاوتی ندارد . ثبت برند در سراسر کشور از طریق اداره مالکیت معنوی صورت می گیرد.تنها کافیست از طریق سامانه اقدام به ثبت نام نمائید.
برندی که ثبت می شود تا چند وقت اعتبار دارد ؟
اعتبار برندهای ثبت شده به مدت 10 سال است. بعد از اتمام این مدت 6 ماه فرصت دارید تا برند خود را به مدت 10 سال دیگر تمدید کنید.

چه مدارکی برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی لازم است ؟

با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن برند نوع مدارکی که باید تهیه و ارسال کنید، متفاوت خواهد بود.

مدارک برای ثبت برند فروشگاهی حقیقی:

  • تصویر مدارک هویتی
  • تصویر برند تجاری مورد نظر( لوگو یا نام)
  • تصویر مجوز( های ) فعالیت ( برای فروشگاه اینترنتی داشتن اینماد ضروری است.)
  • گواهی نامه امضا از دفترخانه اسناد رسمی برای امور ثبت در سامانه
  • ارائه لیست خدمات و کالاهای مورد نظر
  • نشانی اقامتگاه و آدرس پست الکترونیکی معتبر

مدارک برای ثبت برند فروشگاهی حقوقی :

  • تصویر مدارک هویتی
  • تصویر مجوز( های ) فعالیت ( برای فروشگاه اینترنتی داشتن اینماد ضروری است.)
  • گواهی امضا مدیر عامل شرکت
  • اساسنامه شرکت

با توجه به نوع فعالیت فروشگاه مجوز های مختلفی نیاز است. در اینجا چون فعالیت مبنی بر خرید و فروش اینترنتی است از اساسنامه نیز می توان به عنوان یکی از مجوزهای لازم بهره برد. ثبت برند فروشگاه اینترنتی بدون داشتن مجوز کسب نیز امکان پذیر است.

نکته مهم : اگر برند شما لاتین باشد ، برای ثبت آن حتما نیاز به کارت بازرگانی دارید.

مزایای ثبت برند فروشگاه اینترنتی:

  • یکی از مهمترین مزیت های ثبت برند ؛ جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه رونق کسب و کارتان است .
  • کسی نمی تواند از علامت تجاری شما استفاده کند چراکه مختص شما و کسب و کارتان است.
  • درصورت مشاهده هرگونه سوء استفاده حق و حقوق قانونی دارید و می توانید شکایت کنید و جلوی سوء استفاده ها را بگیرید.
  • اگر در آینده به برندتان نیازی نداشتید و خواستید کسب و کارتان را تغییر دهید، می توانید برند خود را با قیمت بالایی به فروش برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button