ثبت برند در کرج

راهنمای کامل ثبت برند در کرج

ثبت برند یا علامت تجاری یک نوع علامت ویژه همچون طرح ، سمبل ، ترکیبی از علامت و نشانه ها ست که باعث میشود خدمات و محصولات شما از سایر محصولات جدا شود . هرگاه مخاطب نام برند شما را می شنود یا علامت تجاری تان را در جایی خاص می بیند ، ناخودآگاه به یادتان می افتد و احساس  بخصوصی در وجودش پدیدار می شود.
بدین ترتیب می توانید محصولات و تولیدات خود را با نامی خاص در بین مشتریانتان نشان دهید. در سرتاسر جهان از برندهای  مختلفی استفاده می شود. بعضی از این نام ها جهانی هستند و با شنیدن نام آنها  هیچ توضیح دیگری لازم نیست  . همچون  نام تجاری گوگل ، اپل ، مک دونالد و غیره. برند شما می تواند قالب و نوع فعالیت شما را مشخص کند و شما را در بازار جهانی سرشناس کند .

مزایای ثبت برند در کرج چیست ؟

در هر جامعه ای  بر اساس نوع فعالیت شرکت ها و موسسات تجاری وغیر تجاری یک نام و نشان تجاری در نظر گرفته می شود . این نام و نشان تجاری بر روی محصولات یا خدمات آنها درج می شود و بدین ترتیب کار و فعالیت آنها از سایر محصولات و خدمات سایر شرکت ها متمایز خواهد شد.
یکی از ساده ترین مزایایی که با ثبت برند خود از آن بهره مند می شوید. این است که اگر بعد از مدتی کسب و کار خود را تغییر دادید یا بهر علت دیگری نخواستید از برند ثبت شده خود استفاده کنید می توانید از گزینه فروش برند یا نقل و انتقال آن استفاده کنید.
طبق ماده 12 قانون ثبت علائم و اختراعات :
علامت تجاری قابل نقل و انتقال است ولی انتقال آن در مقابل اشخاص ثالث وقتی معتبر خواهد بود که موافق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد .
با ثبت برند در کرج علاوه بر جدا کردن محصولاتتان از سایرین در حوزه کاری خود مطرح خواهید شد.
با مطرح شدن برندتان در کرج دیگر هزینه ها برای تبلیغات کاری تان کاهش می یابد.
با ثبت برند مخصوص به خودتان می توانید سایر شعب و نمایندگی های دیگری نیز داشه باشید و کار خود را توسعه دهید.
ثبت برند یعنی ثبت نشان و هویت کاری تان که شما را از سایر رقبا جدا می کند.
ثبت برند در کرج

مراحل و مدارک لازم برای ثبت برند در کرج

کرج یکی از شهرهای بزرگی است که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از مهمترین قطب های تجاری ایران نام برد. در این شهر تقاضای ثبت برند و تجارت و اقتصاد بالاست. اگر شما هم دارای کسب و کار مخصوص به خود هستید می توانید برند خود را ثبت کنید .

مدارک ثبت برند در کرج

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی :

کپی مدارک هویتی شخص متقاضی ( شناسنامه و کارت ملی )
ارائه نمونه لوگو و برند تجاری در ابعاد 10*10
کپی مجوز ( های ) فعالیت ( جواز تاسیس ، جواز کسب ، کارت بازرگانی و .. )
نکته : در صورتی که برندتان لاتین باشد حتما نیاز به کارت بازرگانی دارید.در غیر این صورت نیازی به ارائه کارت بازرگانی نخواهید داشت.
نکته : درصورتی که امور رسیدگی به پرونده را وکیل پیگیری می کند وکالتنامه معتبر وی نیز لازم است.

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی :

کپی مدارک شناسایی  ( کپی تمام صفحات شناسنامه ، کارت ملی ، کارت بازرگانی )
کپی تاسیس در روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت
کپی مجوزهای شرکت همچون پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس

مراحل ثبت برند در کرج

مراحل ثبت برند یا نام تجاری در کرج نیز مانند سایر ثبت برندها طبق روال قانونی صورت می گیرد.
در ابتدا همانطور که در سایر مقاله ها نیز ذکر شده باید استعلام برند انجام دهید تا مطمئن شوید برندی که می خواهید را قبلا شخصی به ثبت رسانده یا خیر. بدین صورت از اتلاف زمان و هزینه صرفه جویی کنید.
پس از انتخاب نام برند باید به سایت اداره مالکیت معنوی بروید . اقدام به ثبت نام کنید. قبل از پر کردن فرم های مربوطه مدارک درخواستی را از قبل آماده کنید که در مرحله مربوطه بتوانید مدارک را در سامانه آپلود نمائید.
پس از طی کردن تمامی مراحل ثبت نامی در نهایت یک کدپیگیری دریافت خواهید کرد. این کد را برای پیگیری های بعدی نزد خود نگه دارید.
درصورت تایید برند شما توسط کارشناسان اداره ، و اعلام عدم نقص در پرونده مجوز آگهی نوبت اول به شما داده می شود.
پس از انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور اصل تمامی مدارکی را که ارسال کردید ، از طریق اداره پست به نشانی اداره مالکیت معنوی ارسال کنید.
نکته : هزینه های مربوطه را نیز باید پرداخت کرده و فیش واریزی آنرا در کنار سایر مدارک ارسالی بفرستید.
بعد از مدت زمان یک ماه اگر اعتراضی به برند شما وارد نشد ، می توانید برای دریافت سند قطعی برند و همچنین آگهی نهایی اقدام کنید .

برند ثبت شده تا چه زمانی اعتبار دارد ؟

ثبت برند در کرج به صورت ده ساله است. برند ثبت شده شما در کرج پس از گذشت 10 سال نیز قابلیت تمدید دارد . و دوباره با پرداخت هزینه های مربوط به تمدید می توانید از برند خود همچنان بهره ببرید . پس از این مدت زمان 6 ماه فرصت دارید تا برای تمدید آن اقدام کنید. در غیر اینصورت باید مبلغ بیشتری بابت دیرکرد تمدید آن بپردازید. و یا توسط اشخاص دیگری به ثبت خواهد رسید.
نکته مهم برای رد نشدن برند
اگر می خواهید برندتان توسط کارشناسان مربوطه رد نشود ، لازم است از هرگونه شباهت نام برند تان با برندهایی که از قبل ثبت شده است خودداری کنید. ما در مقالات گذشته به طور کامل به این نکته اشاره کرده ایم که انتخاب نام برند باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با رعایت نکات گفته شده می توانید به راحتی برند دلخواهتان را به نام خود ثبت کنید.

برای ثبت برند در کرج باید به کجا مراجعه کنیم ؟

اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری در کرج و همینطور سایر شهرهای ایران دفاتری دارند که برای پیگیری و رسیدگی به امور تقاضای ثبت شرکت ها و موسسات دایر هستند . آدرس این دفتر در استان البرز در میدان آزادگان ، ابتدای خیابان مطهری ، جنب پل آزادگان اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز می باشد.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کارشناسان ثبت ملاصدرا در سراسر ایران می توانند پیگیر امور ثبتی شما باشند . درصورتی که نیاز به راهنمایی دارید می توانید از مشاوره رایگان ملاصدرا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button