ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی یا به اصطلاح ثبت مادرید :

معاهدات چندجانبه در مرکز WIPO در جلسات مجمع 2018 تقویت شد و دو معاهده مرتبط با مالکیت معنوی را از موافقتنامه های قرن نوزدهم که به تسهیل رشد صنعتی شدن و تجارت بین المللی به معاهده هایی که اقتصاد دانش جهانی را به نفع نوآوران و سازندگان در همه جا تسهیل می کنند، اداره می کند.

سیستم مادرید راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای ثبت و مدیریت علائم تجاری در سراسر جهان است.  تک پرونده را تکمیل کنید و یک مجموعه از هزینه ها را برای درخواست حفاظت در 118 کشور بپردازید. اصلاح یا گسترش مجموعه جهانی علامت تجاری خود را از طریق یک سیستم متمرکز جهانی که شما میتوانید با این سیستم از برند خود در عرصه بین المللی حفاظت کنید و آزادانه تبلیغ نمایید .

در دنیای  امروزی که اصطلاحا به ان دهکده جهانی گفته میشود و با گسترش حمل و نقل هاو امنیت  های بین المللی تولید کنندگان در تمام نقاط دنیا میتوانند محصولات خود را در عرصه جهانی عرضه نمایند . و در تلاش هستند که کسب و کار و محصولات خود را در عرصه های بین المللی به فروش بگذارند .پس برای انجام این امر و حفاظت از محصولات خود از تقلب و کپی شدن و یا هر مشکل دیگری لازم است شما از برند و نام تجاری خود حفاظت نمایید تا کسب و کاری که شما برای به ثمر رساندن آن تلاش نموده اید به خطر نیوفتد.

چطوری ثبت برند بین المللی انجام دهیم؟

شما می توانید از سیستم مادرید استفاده کنید اگر یک اتصال شخصی یا کاری به یکی از اعضای سیستم داشته باشید. این به این معنی است که شما باید: اقامت داشته باشید، یک بنگاه صنعتی یا تجاری داشته باشید یا شهروندی یکی از 118 کشور تحت پوشش 102 عضو سیستم مادرید باشد. و لازم است قبل از اقدام به ثبت مدارک را تکمیل نموده و قبل از اقدام به ثبت لازم است از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید تا برند مورد نظر شما در کشور های دیگر ثبت نشده باشد . و این کار مستلزم هیچ هزینه ای برای شما نمیباشد و میتوانید این کار را با

کارشناسان ملاصدرا انجام دهید.

علامت تجاری(Trademark)  چیست؟

یک علامت تجاری، علامت مشخصه ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز مینماید. منشاء آن نیز به زمانهای قدیم برمیگردد یعنی زمانی که صنعتگران و هنرمندان امضاء و یا مهر مخصوص خود را بر روی محصولات یا آثار هنری خود میگذاردند. در طول سالیان این علامتها سیر تکاملی خود را به سوی حمایت و ثبت علائم تجاری امروزی طی کرده اند. این سیستم به مصرف کنندگان کمک میکند تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را براساس علامت تجاری خاصی که طبیعت و یا کیفیت آن محصول و خدمت را مشخص میکند انتخاب و خریداری نمایند.

مزایای استفاده از ثبت مادرید :

بموجب مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سيستم مادريد)، علامت با توجه به قوانين داخلي هركشور مورد بررسي قرارميگيرد وسپس وارد طريق بين المللي خود ميشود يعني ثبت بين المللي علائم تجاري درمرحله اول با ثبت ملي دراداره كشور مبداء صورت مي گيرد وسپس بصورت اتوماتيك با تعيين كشورهاي مورد نظردرسطح  بين المللي انجام ميشود امتيازاين سيستم اينست كه متقاضي با تسليم يك اظهارنامه بين المللي از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو ميتواند درصورت تمايل در95 كشورعضو موافقتنامه و پروتکل مادرید يا تعدادي ازآنها بسته به انتخاب خود حمايت ازعلامت تجاري خود را درخواست وكسب نمايد.

بنابراين مزيت استفاده از آن در ساده، ارزان و موثربودن آن ميباشد يعني تنها بوسيله يك تقاضانامه بين المللي واحد به يك زبان (فرانسه، انگليسي یا اسپانیولی) و پرداخت يك تعرفه به فرانك سوئيس، تحصيل و تامين حمايت ازعلائم تجارتي يا خدماتي دركشورهاي تعيين شده در فرم درخواست ميسرميگردد. همچنين درصورتيكه هرگونه تغييري درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گيرد ازقبيل تغييرنام، آدرس، مالكيت، تمديد وغيره ميتوان با تكميل فرمهاي مربوطه و پرداخت هزينه اي اندك تغييرات مزبور را درسطح بين المللي اعمال نمود.

ديگراينكه اداره مبدا نيز از انجام طبقه بندي كالاها وخدمات و انتشارعلائم درروزنامه رسمي كشورمتبوع خويش بي نيازاست. درواقع ثبت بين المللي مجموعه اي ازثبتهاي ملي طبق مقررات داخلي هركشورتعيين شده، ميباشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند بین المللی تحت سیستم مادرید:

1- نامه درخواست جهت ثبت بين المللي علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاري با درج اسامي كشورهاي مورد نظر

2- معرفي نامه برروي سربرگ شركت همراه با امضاء مديران و دارندگان حق امضاء همراه با مهرشركت (اشخاص حقوقي) و درصورت مراجعه وكيل رسمي ارائه وكالتنامه دادگستري

3- كپي شناسنامه و كارت ملي مديران و دارندگان حق امضاء شركت و روزنامه تاسيس و آخرين تغييرات شركت (اشخاص حقوقي) و ارائه كپي شناسنامه و كارت ملي (اشخاص حقيقي) و در  صورت مراجعه وكيل رسمي ارائه وكالتنامه دادگستري .

4- اصل گواهي ثبت علامت تجاري درايران جهت رؤيت و كپي آن جهت ضبط در پرونده يا ارائه كپي مصدق گواهي ثبت علامت تجاري .

5- تكميل فرم مخصوص لاتين پس ازمشخص شدن كشورهاي مورد نظرمتقاضي

6- برگه محاسبه هزينه ها همراه با مهر و امضاء متقاضي

7- رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي

ثبت برند بین المللی چه فوایدی دارد؟

سیستم مادرید شما را در طول دوره زندگی علامت تجاری خود، از برنامه تا بازسازی، پشتیبانی می کند. از این راهنماها برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جستجوی علامت های تجاری موجود در قبل از اینکه شما برای حفاظت درخواست استفاده کنید، نحوه ارسال یک درخواست بین المللی و نحوه مدیریت ثبت نام علامت تجاری بین المللی خود را استفاده کنید.

سیستم مادرید یک سیستم بسیار مفیدی میباشد که شما میتوانید برند خود و یا علائم تجاری ود را در ان ثبت کرده و در عرصه بین المللی حفاظت کنید.س .

ثبت اختراع بین المللی چیست؟

اگر منظور از عبارت ثبت اختراع بین المللی یا ثبت بین المللی اختراع  این است که ما اختراع خود را در یک مرجع ثبت میکنیم و در همه کشور های دنیا حمایت میشویم، باید بدانیم که چنین حمایتی وجود ندارد. طبق قوانین بین المللی، حمایت قانونی از اختراعات محدود به مرز جغرافیایی هر کشور  می باشد. یعنی چنانچه شما اختراع خود را در کشور آمریکا ثبت کرده باشید و شخصی در کشور ایران حق اختراع شما را نقض کند،شما بر اساس ثبت اختراع کشور آمریکا نمیتوانید به مراجع حقوقی کشور ایران مراجعه کنید و بر علیه آن شخص اقامه دعوا کنید.

البته بر طبق معاهده پاریس، چنانچه بیش از 12 ماه از تاریخ اظهار نامه ثبت اختراع نگذشته باشد، می توانید بر اساس همان تاریخ حق تقدم در اداره ثبت اختراع کشور ایران برای ثبت اقدام کنید. این مطلب در خصوص اختراعاتی که ابتدا در ایران ثبت شده باشند و پس از آن بخواهند در کشور آمریکا (یا هر کشور دیگری ) ثبت شوند نیز صدق می کند.

جهت حمایت بین المللی از اختراع بهترین گزینه برای مخترعان معاهده همکاری ثبت اختراع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button