ثبت آگهی شرکت در روزنامه ی رسمی

آگهی شرکت در روزنامه ی رسمی

برابر تکالیف مصرح قوانین حاکم (قانون تجارت و نظام نامه ثبت شرکت ها) ؛صاحبان اشخاص حقوقی در حوزه شرکت ها و موسسات غیر تجاری  مکلفند نسبت به انتشار آگهی ثبت شرکت و سایر تغییرات پس از ثبت در روزنامه رسمی و عنداللزوم روزنامه های کثیرالانتشار برابر سوابق ثبتی و مفاد اساسنامه اقدام کنند.

با توجه به ماده 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت،باید خلاصه ی شرکت نامه و منضمات آن توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود.بدین منظور برای ثبت شرکت در قوه ی قضاییه ضروری است تا پس از طی مراحل ثبت و تکمیل مدارک و تحویل گرفتن کد ثبتی شرکت نسبت به درج آگهی در روزنامه ی رسمی اقدام نمایید.

روزنامه ی رسمی کشور

به عنوان پایگاه اطلاعات و قوانین کشور،رکن قانونی اطلاع رسانی حقوقی به شمار می رود.از جمله وظایف و اختیارات روزنامه رسمی چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی قضایی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت ها و علائم تجاری است.

متقاضیان برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی  http://rrk.ir جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام نمایند.بدین منظور مراحل ذیل می بایست طی گردد:
_پس از مراجعه به سامانه در سمت چپ سایت در قسمت ثبت نام کاربر جدید کلیک کنید.
_سپس شماره موبایل را جهت دریافت پیامک  و آدرس و کدپستی را جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه  درج کنید.
_پس از تایید اطلاعات با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه کاربری خود شوید.
_ با ورود به صفحه شخصی من،با کلیک بر روی قسمت هزینه آگهی  ،شماره مکانیزه 18 رقمی را وارد نمایید و با وارد نمودن رمز دوم اطلاعات بانکی خود را درج کنید.

(هزینه ی انتشار آگهی صرفاَ به صورت اینترنتی قابل پرداخت است).
_با پرداخت هزینه ی آگهی شماره پیگیری به شما داده می شود که می توانید وضعیت ثبت آگهی خود را در روزنامه از طریق همین سامانه پیگیری کنید.

 

 

 

وضعیت آگهی می تواند یکی از حالت های ذیل را داشته باشد:

1-دریافت شده از ثبت
2-آماده ارسال به چاپ
3-در حال انتشار امضا نشده
4-انتشار یافته امضا نشده
5-انتشار یافته امضا شده(یعنی آگهی چاپ شده است)

وضعیت آگهی می تواند یکی از حالت های ذیل را داشته باشد :

1-دریافت شده از ثبت
یعنی هزینه آگهی توسط متقاضی پرداخت نشده است و یا پرداخت هزینه با موفقیت انجام نشده است و می بایست جهت چاپ آگهی،با انتخاب پرداخت آنلاین مبلغ آگهی ؛اقدام به پرداخت هزینه آگهی نماید.
2-آماده ارسال به چاپ
در این حالت هزینه چاپ با موفقیت انجام شده و جهت چاپ ارسال شده است.
3-در حال انتشار امضا نشده
یعنی ثبت آگهی شرکت در روزنامه ی رسمی در حال چاپ است اما هنوز امضاء نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button