اهداف ثبت شرکت

با اهداف ثبت شرکت بیشتر آشنا شوید

اصولا آگاهی نسبت به مسیری که طی می کنیم باعثِ شکل گیریِ انگیزه بیشتر برای ادامه راه است. دانستنِ اهداف ثبت شرکت نیز همان مسیرِ سبزی است که سبب می شود راهِ پر پیچ و خمِ ثبت شرکت را با انگیزه و اشتیاقِ بیشتر طیِ طریق کنیم .

شاید یک سوداییِ ثبتِ شرکت با خودش بگوید من به چه دلیل باید مراحلِ ملال آورِ ثبت شرکت که همراه با گرفت و گیر های قانونی است را به جان بخرم؟ این دقیقا همان سوالِ ذهن های هوشمند است . چرا که می خواهند به خود ثابت کنند که سختی هایِ احتمالیِ آینده ارزشِ آن چه را که در نهایت به دست می آورند را دارد یا خیر .

باید صادقانه این را گفت که شرکت شما بدونِ به ثبت رسیدن ، در حقیقت هیچ گونه هویتی ندارد. ثبت شرکت ، همان ستاره طلاییِ قانون است که بر یونیفرمِ کمپانی شما نصب می کنند . ثبت شرکت سبب میشود شرکتِ شما شان و شخصیت بگیرد و در هر معامله ای که قدم بگذارد مورد احترام واقع گردد و حرفی برای گفتن داشته باشد .

قانون تجارت درباره اهداف ثبت شرکت چه می گوید؟

قانونِ تجارت ادعا می کند که تمامیِ شرکت ها ملزم هستند تا به ثبت برسند و تابعِ جمیعِ مقرراتِ ثبت شرکت باشند . پس قانون خواسته یا نا خواسته شما را مجبور می کند که اگر قصدِ راه اندازی کسب و کاری را دارید قبل از هر اقدامی باید به فکر اعتبار بخشی به آن باشید . ثبت شرکت اولین گام برای ابرازِ وجودِ شرکتِ شما به عنوان یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است . در حقیقت ، اولین مرحله از تجاری سازی برند و شخصیت بخشی به شرکت شما همین به ثبت رسانیِ ابتداییِ کسب و کارتان است . در همین نقطه است که می توان ادعا کرد ، قوانینِ نوشته شده و گاهاً دست و پا گیری که در مسیرِ ما قرار می گیرند همواره صرفاً برای سنگ اندازی و آزار و اذیتِ روانی نیست . بلکه گاهی سبب می شود تا شما به نقطه اتکایِ ایمن تری برای رسیدن به کمال و موفقیتِ کسب و کارِ خود دست یابید .

با فوایدِ طلاییِ ثبت شرکت ها بیشتر آشنا شوید

ما تا این جا یک شمایِ کلی از اهداف ثبت شرکت را برای شما به رشته تحریر در آوردیم . اما این تمامِ مدینه فاضله ای که تصور می کنید نیست و می توانیم به راحتی مزیت های اغوا کننده بیشتری را به عنوانِ اهداف ثبت شرکت برای شما بر شماریم . از جمله :

  •  ثبتِ شرکت از شما ، اعطایِ وام از بانک : خوشبختانه دولت با صاحبانِ کسب و کار و کار آفرینانی که به طورِ قانونی اقدام به ثبت شرکتِ خود می کنند ، با سخاوتِ بیشتری بر خورد می کند. دریافتِ وام به خودیِ خود پروسه پیچیده و شاید بی سر انجامی به نظر برسد . اما دقیقا در همین لحظه حساس است که برتری شرکت های ثبت شده به رخ کشیده می شود . شما پس از ثبتِ شرکت خود می توانیم از سهیلات ، اعتبارات و وام هایی که از بانک ها و موسسات مطالبه می کنید به صورتِ قانونی و با تحملِ دغدغه هایی به مراتب کمتر ، بر خوردار شوید .
  •  قانون، حامیِ خیرخواهِ ثبت کنندگانِ شرکت ها : این حسِ آرامش بخشی است که شما در شرایطی مانندِ دعوا یا اختلافِ عقیده با شرکایتان یک فردی را به عنوانِ ریش سفید داشته باشید تا طرفِ حق را بگیرد و همیشه بهترین حکم را جاری کند . قانون ، دقیقا مصداقِ بارزِ همان ریش سفیدِ عادلی است که می خواهد تمامِ اختلافات را حل کند و هر تشنجی را آرام کند . از لحظه ای که شما شرکتِ خود را به ثبت می رسانید، تمامِ ابعادِ تجارتِ شما جنبه حقوقی به خود می گیرد و در پشتِ هر حرف و امضایی، مدرکی قابلِ اتکاء و مستند در دست است که دیگر حرفی برای ادامه اختلافات و مشکلات باقی نمی گذارد .
  • ثبت شرکت = رسمیت پیدا کردن : شاید بیش از یک بار به شیوه های گوناگون در خطوطِ مختلفِ مقاله ، این نکته را یادآور کرده باشیم که ثبتِ شرکت تا چه اندازه می تواند در شکل گیری شخصیتِ کسب و کارِ شما موثر باشد . اما این دلیل نمی شود که دوباره به این نکته سرشار از معنی اشاره نشود . ما در عصر و جهانی زندگی می کنیم که بیش از هر زمانِ دیگری رسمیت و اعتبارِ برندِ یک شرکت حرفِ اول را میزند . شاید فردی در یک زیر پله هم بتواند دقیقا یک نمونه اصل و بی نقص همانندِ گوشی های آیفون تولید کند. اما آیا بدونِ به ثبت رسیدن و دیده شدن توسطِ قانون می تواند ایده های خود را به فروشِ شرکتِ اپل نزدیک کند و دقیقا سهمی به اندازه اپل در بازرا به دست بیاورد ؟ قطعا خیر. شما هر آن قدر هم که فردی با ذهن و ایده های درخشان باشید، باز هم نمی توانید بدونِ به ثبت رسانی و قانونی سازیِ شرکتِ خود، شخصیت و اعتبارِ ایمنی را برای آن به دست بیاورد .
  •  با تجارِ خارجی مبادله کنید : یکی دیگر از قابلیت های مسحور کننده ای که تنها یک شرکتِ ثبت شده می تواند در اختیارتان بگذارد ، باز کردنِ مجرایی برای برقراری ارتباط با شرکت های خارجی است. چرا که کمپانی ها خارجی قطعا ترجیح می دهند که با یک شرکتِ به ثبت رسیده و معتبر واردِ معامله شوند. قانون تنها به صورتِ انحصاری به شرکت هایی که رسمیتِ حقیقی یا حقوقی داشته  باشند و به صورتِ معتبر در دفاترِ به ثبت رسیده باشند ، قابلیتِ و اجازه بر قراریِ تعاملاتِ تجاری و مبادلاتِ سود بخش با شرکت های خارجی را می دهد . چرا که در اینجا ، دیگر پایِ منافعِ ملی نیز درمیان است و اگر شرکتی از اعتبارِ کافی بر خوردار نباشد و تخلفی صورت بگیرد، حیثیتِ عموم لکه دار می شود .
  • ثبت شرکت ، پلی برای ایجادِ روابطِ گسترده : مطمئناً هیچ کسب و کاری دوست ندارد در همان سطحی باقی بماند که 10 قبل تازه از همان مرحله شروع کرده است . انسان ها ذاتاً موجوداتِ کمال طلبی هستند و همواره دوست دارند بهترینِ هر چیزی را در اختیار داشته باشند . برای کسب و کار ها ایجادِ بهترین و گسترده ترین روابط با سایرِ شرکت ها ( چه داخلی چه خارجی ) اوجِ همین کمال طلبی است. شرکت داده شدن در مزایده و مناقصه شرکت های دیگر نیز یکی از اهداف و مزایایِ ثبت شرکت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button