اخذ رتبه انفورماتیک

همه چیز درباره اخذ رتبه انفورماتیک

قبل از آن که درباره اخذ رتبه انفورماتیک سخنی به میان آوریم، باید کمی درباره ماهیت این واژه، کارایی و معنایش به شما اطلاعات بدهیم.
از لحاظ لغوی، انفورماتیک ریشه ای فرانسوی دارد و در فارسی به معنای “داده ورزی” است. پس هر آنچه که مربوط به علمِ داده، اطلاعات و پردازش های کامپیوتری باشه در دایره حرفه ای انفورماتیک قرار می گیرد. جواد میرشکاری در کتاب داده ورزی، علمِ انفورماتیک را اینگونه تعریف میکند : ((انفورماتیک ساختار ، الگوریتم‌ها ، رفتار و اثر متقابل سیستم‌های مصنوعی و طبیعی که به دنبال ذخیره‌ سازی ، پردازش ، دسترسی و نقل و انتقال اطلاعات  است را بررسی می‌کند . همچنین مطالعات تقابل انسان و رایانه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.))
حال شرکت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند، با توجه به کیفیتِ ارائه خدماتشان ، میزان خلاقیتی که به خرج می دهند و درجه رضایت مندی مشتریان بینِ بازه دو عدد 1 تا 7 رتبه کسب میکنند. در فرایند اخذ رتبه انفورماتیک عدد 1 عالی ترین و شایسته ترین رتبه و عدد 7 نازل ترین و کمترین رنکینگِ این ماراتونِ اطلاعاتی است. مدت اعتبار تصدیق نامه درجه بندی شرکت های انفورماتیک 1 سال است .
پس در نتیجه این شرکت ها برای اخذ رتبه انفورماتیک بالاتر، هر ساله می توانند با ارائه سندی به نام اظهارنامه مالیاتی شرکتشان به مراجع مربوط به درجات بالاتری نائل شوند.

مدرکِ تحصیلی شما حرفِ اول را میزند!

شرکت های انفورماتیک از آن دسته کمپانی هایی هستند که برای اخذ رتبه انفورماتیک، مدارکِ تحصیلی مدیرعامل و بنیانگذرانش به شدت مورد بررسی قرار میگیرد. این که شما فردِ تحصیل کرده ای هستید خیلی فوق العاده است اما این که تا چه اندازه مدرکِ تحصیلی تان مرتبط با حوزه فناری و اطلاعات است از اهمیت بیشتری برخوردار است.
لازم به ذکر است که شرکت های این چنینی برای اخذ رتبه انفورماتیک حداقل نیاز به 2 کارشناس دارند که آن ها نیز باید مدارکِ تحصیلی مرتبط با حوزه انفورماتیک داشته باشند.
رتبه انفورماتیک به مدیرعاملانی که از چند رشته شاخص فارغ التحصیل شده باشند با سهولت بیشتری تعلق میگیرد.

رشته های مرتبط و کاربردی در زمینه انفورماتیک شاملِ :

– آمار
– ریاضی
– مهندسی صنایع ( مدیریت صنعتی )
– فیزیک
– فناوری اطلاعات
– مکانیک
– برق قدرت
– مهندسی شیمی
– تمامِ زیر شاخه های علوم کامپیوتری ( سخت افزار / نرم افزار )
– عمران!

 

 

با شروط و 15 شاخه درجه بندی شرکت های انفورماتیک بیشتر آشنا شوید!

1: هرگونه ارائه خدمات در حوزه سخت افزاری رایانه
2: هرگونه ارائه خدمت در زمینه نرم افزاری رایانه
3: ارائه و ساخت لوازم جانبی رایانه
4: ارائه و ساخت هرگونه لوازم و قطعات کامپیوتری
5: پشتیبانی هر گونه نرم افزاری که مشتری به آن نیاز دارد
6: پشتیبانی بسته های نرم افزاری
7: حمایت از انواعِ سیستم عامل ها و نرم افزار های اساسی و پایه
8: ارائه خدمت در زمینه شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی جمعی
9: پوشش دادنِ در زمینه شبکه های مخابراتی و رایانه ای
10: ارائه خدمت در زمینه ایمن سازی فضای های تبادل اطلاعات
11: ناظرِ اجرایی و مشاوره دهنده در زمینه هر گونه طرحِ انفورماتیکی
12: تحقیق و آموزش در زمینه تمامِ حوزه های انفورماتیک
13: ارائه خدماتِ پشتیبانی
14: سیستم های خاص
15: هرگونه سیستم اتوماسیون در زمینه صنعت

همانطور که می بینید خدمات انفورماتیک در انواع گوناگونی در زمینه آی تی دسته بندی می شود.

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک

1: در مرحله اول باید به قلبِ سایتِ رتبه بندی شرکت ها مراجعه کنید. ورود به سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی که به اختصار آن را “ساجات” می نامند اولین قدم برای اخذ رتبه انفورماتیک است. در این سایت شرکت های انفورماتیک احراز صلاحیت شده و به آن ها رتبه تعلق می گیرد.(https://sajat.mporg.ir/Profiling/Login).
با ورود به این سایت ابتدا اطلاعاتِ خواسته شده را وارد می کنید و بعد گذرواژه و نام کاربریِ مخصوص به خودتان را دریافت می کنید. در نهایت مدارکِ الکترونیکی را در سامانه آپلود می کنید . ( در این مرحله بارگذاری اسکن روزنامه رسمی شرکت و روزنامه تغییرات شرکت کفایت می کند)
2: شناسه کاربری و گذرواژه ای که در مرحله قبل دریافت کرده اید، حالا به کارتان می آید و باید از آن استفاده کنید. چرا که در گامِ دوم باید پرونده الکترونیکی خود را آپلود کنید و در این هنگام به این دو رمز احتیاج پیدا می کنید. در ادامه با اسنادی که باید در مرحله دوم در سامانه بارگزاری کنید بیشتر آشنا می شوید:

مدارکی که جهت آپلود در سامانه به آن ها نیازمند هستید :

– اسکن روزنامه تاسیس شرکت
– اسکن روزنامه تغییر در ماهیت و موضوع شرکت ( البته چنانچه شرکت در این زمینه تغییراتی داشته است ، بارگزاری این فایل الزامی خواهد بود.)
– اگر نام شرکت تغییر کرده است پس آپلود اسکن روزنامه تغییرات نام شرکت نیز الزامی است
– چنانچه پُست مدیرعامل به فرد دیگری تعلق پیدا کرده است باید اسکنِ روزنامه تغییرات مدیرعامل نیز بارگزاری شود
– اسکنِ تمامیِ این مدارک : کارت پایان خدمت مدیر عامل( در صورت مذکر بودنِ وی )، یک عدد عکسِ پرسنلی مدیر عامل که مُزین به مهر شرکت است، اولین صفحه شناسنامه، عکس از پشت و رو کارت شناسایی، مدرکِ تحصیلی.
– اسکنِ تمامیِ این مدارک برای کارشناس اول : کارت پایان خدمت ( در صورت مذکر بودنِ وی )، یک عدد عکسِ پرسنلی کارشناس اول که مُزین به مهر شرکت است، اولین صفحه شناسنامه، عکس از پشت و رو کارت شناسایی، مدرکِ تحصیلی.
– اسکنِ تمامیِ این مدارک برای کارشناس دوم : کارت پایان خدمت ( در صورت مذکر بودنِ وی )، یک عدد عکسِ پرسنلی کارشناس دوم که مُزین به مهر شرکت است، اولین صفحه شناسنامه، عکس از پشت و رو کارت شناسایی، مدرکِ تحصیلی.
– اسکنِ لیستِ آخرین بیمه شرکت
– آپلودِ اسکنِ فاکتورهایِ پرداختی آخرین بیمه شرکت
– بارگزاریِ اسکنِ اظهارنامه مالیاتی سالِ پایه

# لازم به ذکر است در کنار تمامِ این مدارکِ الکترونیکی باید پرونده ملموس و فیزیکی شرکت را به دبیرخانه مذکور ارسال کنید.

قوانینِ رتبه بندی برای شرکت های نوپاِیِ انفورماتیک!

درست است که رتبه 7 در این درجه بندی در نازل ترین جایگاه رتبه بندی های انفورماتیکی قرار دارد، اما اخذِ همین امتیاز نیز برای یک شرکت تازه تاسیس میتواند بسیار حیاتی و قابلِ توجه باشد. در ضمن علاوه بر شرکت های نوپا، شرکت هایی که اظهارنامه مالیاتی نیز ندارند می توانند در صورتی که شروط زیر را رعایت کنند موفق به کسب امتیاز7 شوند و از سویِ سامانه ساجات سندِ احراز صلاحیت خود را دریافت کنند:
– متنِ اساسنامه مُدونِ شرکت باید کاملا مرتبط با یکی از حوزه های انفورماتیک باشد.
– باید در حیطه حداقل 2 رشته، درخواستی را مبنی بر ارزیابی تنظیم و تسلیم کنید.
– ارائه یک لیست از بیمه چند ماه اخیر که در آن دو کارشناس و مدیرعامل به صورت تمام وقت اشتغال به فعالیتِ مُثمر ثمر داشته اند.
– حداقل مدرکِ تحصیلی مورد نیاز برای یک مدیر عامل شرکت انفورماتیک، مدرک لیسانس است ( ترجیحا مرتبط با یکی از حوزه های داده ورزی ). چنانچه مدیرعامل مدرکِ فوق دیپلم در رشته تحصیلیِ غیر مرتبط با انفورماتیک داشته باشد، باید طیِ دوره ای که در کلاس های خصوصی میبیند تسلطِ نسبتاً کاملی بر روی کامپیوتر به دست بیاورد. گواهی این دوره نیز باید ارائه شود.

اسناد و مدارکی که جهت اخذ رتبه انفورماتیک به آن ها احتیاج پیدا می کنید!

– یک نسخه کپیِ برابر اصلِ تمامِ مدارکِ احراز هویت مدیر عامل اعم از : کارت ملی و شناسنامه
– یک قطعه عکس 4*3 تمامِ اعضایِ شرکت ( مدیر عامل و کارشناسان )
– ارائه لیستِ بیمه تمامیِ اعضایِ شرکت ( مدیر عامل و کارشناسان )
– تهیه و تسلیمِ آگهیِ تاسیسِ شرکت و روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
– تمامِ فاکتور های پرداختیِ اظهارنامه مالیات بر درآمدِ شرکت
– در قسمتِ سربرگِ شرکت باید کلیه ضوابط و مقرراتِ آن به صورت مکتوب قید شود و مزین به امضایِ همه سهامداران و مدیرانِ شرکت گردد
– نشانیِ محلِ استقرار شرکت به همراه کد پستی
– یک نسخه کپی شده از متنِ اساسنامه شرکت
– و در آخر نیز تنظیم و تسلیمِ متنِ یک درخواستنامه به منظورِ اخذ رتبه انفورماتیک الزامی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button