اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

در این مقاله قصد داریم اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه مراحل و انواع مختلفی از آن را برای شما شرح دهیم. ضمنا یکی از روش های مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه با ثبت شرکت در این کشور انجام میگرید. در این روش شما ابتدا شرکت خود را در ترکیه به ثبت می رسانید و سپس با توجه به سرمایه اولیه شرکت می توانید برای سهامداران آن اقامت ترکیه را دریافت نمایید. در ترکیه سرمایه اولیه شرکت حداقل ۱۰۰۰۰۰ لیر می باشد که به ازای هر ۴۰۰۰۰ لیر یک نفر می تواند درخواست اقامت دهد. البته برای شروع بیشتر از دو نفر نمی توانند همزمان تقاضای اقامت کنند.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۱- دریافت اقامت کاری ترکیه ومجوز کار با کمترین هزینه.

۲- شرکت در ترکیه می تواند چند منظوره باشد.  (بازرگانی، خدماتی،  نمایندگی، تولیدی، پیمانکاری )

۳- میتوانید برند خود را در کشور ترکیه ثبت کنید و محصولات یا بسته بندی محصولات را به عنوان یک برند ترک بفروشید.

۴- اجباری به انتقال پول به ترکیه وجود ندارد .

۵- حساب بانکی در بانک های معتبر ترکیه در همان ابتدای ورود، افتتاح می گردد.

۶- با اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، به آسانی ویزای کشورهای اروپایی را دریافت خواهید کرد.

۷- ترکیه در مقابل تحریم ها ، موضعی برای ایرانیان نگرفته است .

۸- مالیات در ترکیه ، فقط بر اساس درآمد است و در صورتیکه شرکت سود آوری نداشته باشد ،نیازی به پرداخت مالیات نیست (هزینه حسابدار بسیار جزئی است)

۹- نیازی به شریک ترک نمیباشد و مالکیت ۱۰۰%شرکت به نام شرکاء ایرانی می باشد.

ترکیه از جمله اقتصادهای در حال پیشرفتی است که تلاش بسیار زیادی برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی دارد. به همین دلیل مزایای زیادی را برای ثبت شرکت در ترکیه برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

انواع شرکت در ترکیه

در کشور ترکیه 5 نوع شرکت وجود دارد، که در ذیل به معرفی آن ها پرداختیم.

* شرکت با مسئولیت محدود ( Limited )

شرکت با مسئولیت محدود که در ترکیه با نام لیمیتد شناخته می‌شود، حدود 82 درصد از شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را تشکیل می‌دهند، فرآیند ثبت اینگونه شرکت‌ها بسیار آسان است و اینگونه شرکت‌ها را می‌توان فقط با داشتن یک سهامدار تاسیس کرد و سقف تعداد سهام‌دار در این نوع شرکت‌ها 50 نفر می‌باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای این نوع از شرکت‌ها 10000 لیر ترکیه است که می‌توان این سرمایه را تا 24 ماه پس از ثبت شرکت وارد حساب‌های شرکت کرد. در این نوع شرکت‌ها هر سهام‌دار فقط به اندازه آورده خود، مسئولیت بدهی‌های شرکت را بر عهده داشته و مسئولیت محدودی در زمینه بدهی‌های شرکت برعهده دارد.

* شرکت‌ های سهامی ( Joint Stock )

شرکت‌های سهامی که در ترکیه به آن آنونیم (anonim) می‌گویند، 13 درصد از شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. اینگونه شرکت‌ها به منظور اهداف اقتصادی بزرگ تشکیل می‌شوند و فقط این نوع شرکت‌های می‌توانند سهم خود را به عموم مردم عرضه کرده و وارد بورس شوند. حداقل سرمایه اولیه اینگونه شرکت‌ها باید 50000 لیر ترک باشد.

* شرکت‌های تعاونی ( Cooperative )

حدود 4 درصد از سهم شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. این نوع شرکت‌ها معمولا برای انجام امور مشارکتی تاسیس می‌شوند و برای تاسیس این گونه شرکت‌های حداقل به 7 عضو نیاز است.

* شراکت محدود ( Limited Partnership )

کمتر از یک درصد شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. برای ایجاد این نوع شرکت نیز حداقل به دو شخص نیاز است. یکی از این اشخاص شریک فعال است و مسئولیتش نامحدود است و شریک دیگر با مسئولیت محدود است و فقط به اندازه آورده خود، مسئولیت دارد.

* شرکت‌های جمعی ( Collective )

کمتر از یک درصد شرکت‌های ترکیه به صورت شرکت جمعی هستند. برای تاسیس این نوع شرکت نیز حداقل به دو شریک نیاز است و هر شریک حق آن را دارید که شرکت را به صورت کاملا جداگانه مدیریت نماید. برای ثبت این شرکت‌ها نیازی به حداقل سرمایه نیست.

از انواع شرکت در ترکیه محبوب ترین نوع برای خارجیانی که قصد تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه را دارند؛ شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود می‌باشند.

هلدینگ بین المللی ملاصدرا در این زمینه فعالیت بسیاری دارد و مشاوران ما به راحتی می توانند راهنمای شما در پروسه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

قبل از آنکه به منظور ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید، لازم است اثبات کنید که مبلغ کافی برای ثبت و تاسیس شرکت در ترکیه را در حساب بانکی خود دارید. حداقل این مبلغ برای شرکت مسئولیت محدود در ترکیه ده هزار لیر می‌باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه شامل موارد زیر است:

_ اصل پاسپورت هر یک از شرکا ( با اعتبار بیش از 6 ماه )

_ شماره مالیاتی از اداره ورگی ترکیه

_ ترجمه نوتر شده پاسپورت

_ کارت اقامت ترکیه ( الزامی نیست )

_ دو قطعه عکس 3*4

_ انتخاب چند نام برای شرکت ترکیه

_ زمینه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه تنظیم شده شرکت )

_ تعیین درصد سهام هریک از شرکا شرکت در ترکیه

_ تعیین مدیر شرکت

_ تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه

_ مراحل کامل ثبت شرکت در ترکیه

قبل از آنکه برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید لازم است با تعدادی از قوانین و گامهای اصلی آشنا شوید که می توانید مراحل کامل ثبت شرکت را در مقاله ثبت شرکت در ترکیه مطالعه بفرمایید.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه با توجه به نوع شرکت انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت میانگین هزینه ثبت شرکت در ترکیه مبلغی بین هفتصد تا هشتصد دلار می‌باشد و به صورت کلی نیز، برای راه‌انداری کامل و ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه نیز به حدود 4000 دلار هزینه نیاز است.

هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه

هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه، کاملا وابسته به شهری است که قصد دارید شرکت خود را در آنجا تاسیس کنید و می‌تواند از ماهانه 1000 لیر به بالا متغیر باشد.

خوشبختانه برای ثبت شرکت الزامی به اجاره واحدهای تجاری نیست و دفتر شرکت شما می‌تواند واحد مسکونی نیز باشد، به همین دلیل هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه می‌تواند کمتر شود. در ادامه به هزینه نگهداری شرکت در ترکیه می پردازیم.

هزینه نگهداری شرکت در ترکیه

یکی دیگر از هزینه‌هایی که برای شرکت شما مطرح است، حداقل هزینه نگهداری شرکت در ترکیه است. حداقل هزینه نگهداری شرکت میزان پولی است که باید به منظور فعال ماندن شرکت پرداخت شود. از آنجا که داشتن حسابدار برای شرکت‌های ترک الزامی است، بنابراین یکی از هزینه‌‌های نگهداری شرکت در ترکیه، پرداخت حقوق ماهانه 400 لیر تا 1000 لیر بابت حقوق ماهانه حسابدار است.

از دیگر هزینه نگهداری شرکت در ترکیه می‌توان به هزینه‌های مربوط به دفتر کار اشاره کرد. در صورتی که دفتر کاری شما در ترکیه برای خودتان نباشد، هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه می‌تواند از 300 تا چند هزار دلار متغیر باشد. این را نیز در نظر داشته باشید که به هزینه اجاره دفتر کار در ترکیه باید 23 درصد مالیات بر اجاره ماهانه ( استوپاژ ) را نیز باید اضافه کنید که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.

هزینه های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت نیز ماهانه به صورت میانگین حداقل 450 لیر است. هزینه‌هایی نیز برای دفاتر رسمی و پلمپ آن در دارایی وجود دارد که سالانه حدود 500 لیر است. همچنین مالیات بر درآمد نیز معادل 20% سود خالص شرکت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button