هزینه ثبت برند 1402 | تعرفه و قیمت ثبت برند در ایران

هزینه ثبت برند در سال 1402 چقدر است ؟

موارد متعددی در هزینه ثبت برند تاثیر گذار است . هزینه ثبت اظهارنامه و اضافه طبقات ، هزینه اخذ کارت بازرگانی و یا کارت عضویت و هزینه چاپ آگهی روزنامه رسمی .که در این مقاله به شرح آن می پردازیم.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی

اگر در نام برند خود از حروف لاتین استفاده کنید ، باید برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام کنید .
حق ثبت اظهار نامه برای هر طبقه به صورت جداگانه حساب می شود . به طوریکه برای هر طبقه اضافه مبلغ جداگانه ای در حدود 2 هزار تومان به مبلغ کل آن اضافه می شود.
حق ثبت برند نیز به همین صورت است. یعنی برای هر طبقه مبلغی در حدود 120هزار تومان است که برای هرطبقه اضافه تر در حدود 10 هزار تومان افزوده می شود.

اعتبار یک برند ثبت شده چند سال است ؟

نکته ای که در اینجا لازم است بدانید این است که بعد از ثبت برندتان در اداره ثبت ، در دوره های مشخص شده ای نیاز به تمدید ثبت برند خود دارید. اگر بخواهید حق ثبت برند خود را در دوره های 10 ساله تمدید کنید معال هزینه حق ثبت برند را باید بپردازید.
جریمه تاخیر در تمدید کردن برند معادل نصف حق ثبت برند است ! پس لازم است این مورد مهم را فراموش نکنید !!
هزینه ثبت علامت تجاری که شامل هزینه ثبت اظهارنامه و چاپ آگهی روزنامه رسمی می باشد . هزینه روزنامه رسمی نیز با توجه به متن آکهی روزنامه متغییر است .
تمام مراحل و هزینه های ذکر شده برای اشخاص حقوقی نیز وجود دارد . با این تفاوت که نرخ هزینه های پرداختی اندکی بیشتر خواهد بود.

هزینه ثبت برند

هزینه ها پس از تایید اظهارنامه ثبت برند

بعد از آنکه اظهار نامه شما توسط کارشناس اداره مالکیت بدون مشکل تشخیص داده شود برای موارد دیگری نیز هزینه پرداخت کنید. این موارد شامل :
هزینه آکهی تقاضای ثبت برند
هزینه حق الثبت برند
هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه
اگر چنانچه متقاضی ثبت برند افراد خارجی باشند باید معادل ارزی هزینه ثبت برند و علامت تجاری شرکت را براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.
لازم به ذکر است هزینه ثبت برند در تهران و سایر شهرستان ها هیچ تفاوتی ندارد. و باید از طریق سایت اداره مالکیت معنوی  iripo.ssaa.ir انجام گیرد .

چه مدارکی برای ثبت برند لازم است ؟

قبل از معرفی مدارک ذکر یک نکته خالی از لطف نیست . همانطور که می دانید علامت تجاری حقیقی برای افراد (شخص) است و علامت تجاری حقوقی به برند شرکت ( اشخاص حقوقی) گفته می شود. حالا با توجه به این موضوع باید بگوییم که با توجه به نوع برند درخواستی شما مدارکی که باید تحویل بدهید متفاوت است .
در ثبت برند حقیقی تمامی اسناد و مدارک باید به نام شخص مورد نظر باشد. و به همین ترتیب برای شخصیت حقوقی لازم است تمامی مدارک و مجوزهای فعالیت به اسم شرکت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی شامل :

کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، کپی کارت بازرگانی ( در شرایطی که از حروف لاتین برای برند استفاده کرده باشید ) و در نهایت کپی مجوز فعالیت ( اعم از جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری وجواز کسب…)
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقوقی شامل :
کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، کپی مجوز فعالیت ، و کارت بازرگانی در صورت لزوم . تفاوت مهمی که در اینجا با ثبت برند اشخاص حقیقی وجود دارد ارائه کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت که نباید بیشتر از 2 سال گذشته باشد.
ارائه کارت بازرگانی در صورتی مورد نیاز است که در نام و نشان تجاری تان از علامت های لاتین استفاده کرده باشید . در غیر این صورت نیازی به کارت بازرگانی ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button