اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی به معنی جلب اعتماد و اطمینان مخاطب و یا خریدار و کاربران حرف اول را در دستیابی به موفقیت در کسب و کار های اینترنتی می زند . برای رسمیت دادن به کسب و کار اینترنتی و جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است برای مشتریان به وجود بیاید ملزم به گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی هستیم .

در این مقاله قصد داریم تا با نماد اعتماد الکترونیک آشنا شده و نحوه ی گرفتن آن را دریابیم .

نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟

نماد اعتماد الکترونیکی به طور انحصاری توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود و این نماد پس از بررسی درگاه و تایید هویت مالک آن به مدت یکسال برای وب سایت صادر می شود . نماد اعتماد برای کسب و کارهایی که در فضای مجازی به فروش محصول می پردازند صادر می شود و درگاه هایی که در قبال ارائه خدمات هزینه ای دریافت نمی کنند یا به صورت اینترنتی سفارش دریافت نمی کنند تعلق نمی گیرد

وبسایت هایی که فروشگاه جداگانه دارند نماد تنها به فروشگاه آنها تعلق می گیرد .

 

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

1-ابتدا وارد سایت ای نماد می شوید.

Enamad.ir

2-یک گزینه بالای صفحه به نام درخواست نماد الکترونیک هست می زنید

3-تکمیل اطلاعات درخواستی را می زنید و اطلاعات مربوطه را وارد می کنید

4-چک لیست الزامات را در وب سایت خود باید رعایت کرده باشید

5-پرونده را جهت بازبینی می فرستید

از مهمترین عوامل مراجعه کاربران در سایت های نماد دار را می توان به :

 

1- مشخص بودن صاحب امتیاز

2- وجود داشتن اطلاعاتی مثل آدرس پستی ، شماره تلفن ثابت ، پست الكترونیكی

3- مشخص بودن مدت زمان اعتبار ای نماد

4- میزان اعتبار سایت که 1ستاره بودن یا 2 ستاره بودن ای نماد می باشد

5- مشخص بودن نوع کسب و کار

6- گزارش تخلفات سایت

7- زیر نظر بودن سازمان های دولتی که مهمترین آنهاست

کاربر با کلیک کردن روی نماد الکترونیکی که نشان آن معمولا در صفحه‌ی اصلی وبسایت درج شده است می‌تواند به اطلاعاتی شامل آدرس سایت، وضعیت نماد (تاریخ اعتبار آن)، آدرس شرکت، تلفن و پست الکترونیکی فروشگاه دسترسی داشته باشد. درصورتی‌که وضعیت نماد معتبر باشد یعنی فعالیت‌های وب‌سایت قانونی است و کاربر می‌تواند با اطمینان خاطر از فروشگاه مورد نظر خرید کند. فراموش نکنید که نماد اعتماد الکترونیکی معتبر باید قابلیت کلیک شدن را داشته باشد. برخی از سایت‌هایی که قصد کلاه‌برداری دارند تنها از تصویر این نماد استفاده می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و ممنوع است. علاوه بر آن شما با وارد شدن به وبسایت ای‌نماد و سپس انتخاب لیست کسب‌و‌کارهای دارای نماد الکترونیکی به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که با وارد کردن آدرس دامنه می‌توانید وضعیت نماد سایت را مشاهده کنید. بنابراین برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی درج آی پی کافی نیست . شده داشته باشید.

ای نماد منحصرا توسط سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود که خود این سازمان وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد

همچنین لارم به ذکر است ستاره های نماد الکترونیکی سطح عملکرد و کیفیت وبسایت را نشان می دهد و نماد بی ستاره نشاندهنده ی شرکت های نو پا و در حال توسعه که موفق به رعایت تمامی الزامات نشده اند است . در حال حاضراعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز تعلق می گیرد. کلیه فعالان کسب و کارهای الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز ، جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی می توانند با مراجعه به سامانه نمادو ایجاد حساب کاربری، اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند. همچنین کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود، از قسمت افزودن شناسه اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند.

وب‌سایت‌های متقاضی نماد اعتماد الکترونیکی از ۳ جهت مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرند :

1- محتوای وب‌سایت و مرتبط بودن آن با مدل کسب‌و‌کار و خدمات ارائه شده

2- فرآیند فروش و ثبت سفارش :امکاناتی مثل پیش فاکتور شماره پیگیری یا کد رهگیری باید وجود داشته باشد .

3- استاندارد صفحات وب‌سایت : اطلاعات دقیقی مثل درباره ی ما تماس با ما

بعد از بررسی‌های لازم نماد اعتماد الکترونیکی شما صادر می‌شود و شما می‌توانید کد مجوز را روی سایت خود درج کنید . مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی ۱ سال است و قبل از تمام شدن مهلت آن باید درخواست تمدید از سوی متقاضی ارسال شود .

هلدینگ ملاصدرا با ده ها شعبه در داخل و خارج از ایران و با داشتن کارشناسان مجرب آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به شمامشتریان عزیز می باشد .

02141174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button