ثبت شرکت در سوئیس

راهنمای ثبت شرکت در سوئیس

یکی از مهمترین دغدغه های افراد ایجاد کسب و کار در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است ثبت شرکت که بتوانند به موقعیت اجتماعی بالاتری دست پیدا کنند. برای همین منظور به راههای مختلف مهاجرت و راه اندازی صنعت خود فکر می کنند. از آنجائیکه مردم سوئیس به سه زبان مختلف فرانسوی ، آلمانی و ایتالیایی  صحبت می کنند ؛ بستر بسیار مناسبی برای ورود افراد زیادی از سایر کشورها شده است.

یکی از سوالات پرتکرار این است که آیا می توان با ثبت شرکت در سوئیس اقامت این کشور را گرفت ؟ مزایای ثبت شرکت در سوئیس چیست ؟ برای ثبت شرکت در سوئیس چه مراحلی را باید گذراند ؟ چه مدارکی نیاز است؟ در این مقاله به شرح نکاتی در این زمینه می پردازیم و به سوالات مهم شما در این زمینه پاسخ میگوئیم.

امکانات و موقعیت سوئیس برای ثبت شرکت

سوئیس که در مرکز اروپا قرار دارد به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خاص ، یکی از کشورهای مرفه است که کیفیت زندگی در آن درجه یک بوده و از نظر رفاه اجتماعی و امنیت بالا که در این کشور وجود دارد ، به اعتقاد خیلی ها یکی از بهترین کشورها برای اقامت محسوب می شود.

به همین دلیل است که افراد زیادی به دنبال راهکارهای ثبت شرکت در سوئیس هستند تا از این طریق بتوانند هم به کسب و کار بپردازند و هم در رفاه کامل زندگی کنند.

یکی دیگر مزایای ثبت شرکت در سوئیس نرخ  پایین پرداخت مالیات است که در حدود 18 درصد است . این مقدار در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی مبلغ پایینی است.

سرمایه گذاری در سوئیس

اگر طرح تجاری یا بیزینس پلن تان را چیده اید ، دیگر تعلل نکنید. طرح خود را به وکیلی اروپایی بسپارید تا از حقوق شما در اداره و سازمان های دولتی حمایت کرده و بتواند موافقت آنها را جلب کند . اگر ایده سرمایه گذاری و بیزینس پلن شما مورد تایید اتحادیه اروپا قرار بگیرد از حمایت های قانونی برخوردار شده و می توانید اقدام به سرمایه گذای کنید.

ثبات ارزی و ارزش بالای پول در این کشور از مهمترین نقاط قوت این کشور است . که ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و همچنین رشد سرمایه را تضمین می کند. وجود نظام بانکی قدرتمند ، معافیت های مالیاتی ، عدم محدودیت های تجاری و گمرکی ، وجود امکانات پیشرفته برای کارمندان و مدیران شرکت ها و حمایتهای مختلف دولتی از جمله  حمایت بانک ها و مالیات پایین تنها بخشی از برتری های کشور سوئیس است.

انواع شرکتهای قابل ثبت در سوئیس

انواع شرکتهایی که می توان در سوئیس به ثبت رساند :

شرکت مالکیتی یا خصوصی ( مستقل ) : متداول ترین نوع شرکت و مخصوص کسانی که می خواهند کسب و کار مربوط به خود را داشته باشند همچون فریلنسرها یا کارآفرین ها. شرط لازم برای اینکار داشتن اقامت سوئیس است.

شرکت با مسئولیت محدود : در شرکتهای مسئولیت محدود نیز حداقل یک نفر که مقیم سوئیس است باید درخواست ثبت شرکت بدهد. در شرکت های مسئولیت محدود تقریبا همه اعضا به طور یکسان در مدیریت و پیشبرد اهداف شرکت حضور دارند. برای این نوع شرکت حتما بادی در اتاق بازرگانی نیز ثبت نام نمائید. حداقل سرمایه شرکت 100هزار فرانک سوئیس است که حداقل نیمی از آن در ابتدای تاسیس شرکت باید پرداخت شود.

شرکت سهامی عام : از مرسوم ترین شرکتهای تجاری در سوئیس است . در این نوع شرکتها یک یاز اعضا هیئت مدیره و یا مدیرعامل شرکت باید مقیم سوئیس باشند.

شرکت تابعه و ثبت شعبه برای شرکت : شرکتهایی هستند که به عنوان یک شعبه قانونی از شرکت مادر فعالیت می کنند و وابسته به واحد مرکزی هستند . اما از نطر مالی ( به عنوان مثال پرداخت مالیات ) مستقل بوده و به عنوان یک شرکت سوئیسی فعالیت می کند.

مشارکت عمومی : کاربرد این نوع شرکت زمانی است که 2 یا چند بخواهند با هم به طور مشترک یک شرکت را اداره کنند.در این نوع مشارکت هیچ نوع سرمایه ای نیاز نیست و تنها کافیست یک نشانی و آدرس مشخص در سوئیس داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت در سوئیس

همانطور که در بالا توضیح دادیم در ثبت شرکت قوانین و شرایطی وجود دارد که حتما باید از آن برخوردار باشید به عنوان مثال باید از اقامت قانونی کشور سوئیس  برخوردار باشید تا بتوانید دراین کشور شرکت خود را راه بیاندازید.

هزینه ثبت شرکت در سوئیس چقدر است ؟

یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه ای کرد بحث هزینه هاست . اگر در ابتدا بدانید که در مراحل ثبت شرکت چه هزینه هایی را باید متقبل شوید کار آسانتری در پیش خواهید داشت. مواردی که باید برای آنها هزینه کنید شامل موارد زیر است.

  • هزینه ثبت شرکت (درحدود 600 تا 15000 فرانک سوئیس)
  • سرمایه اولیه شرکت
  • هزینه ثبت دردفتر اسناد رسمی
  • هزینه ثبت نام دولتی
  • بیمه اجباری
  • هزینه ثبت نام برای مالیات شرکت در سوئیس و مالیات افزوده بر ارزش

گرفتن اقامت در سوئیس از طریق ثبت شرکت

سوئیس از جمله کشورهایی است که به راحتی با ثبت شرکت در آن به شما اقامت نمی دهد. بنابراین اگر تنها برای گرفتن اقامت این کشور می خواهید اقدام به ثبت شرکت کنید ، باید بگوییم راه نسبتا دشواری را برگزیده اید. برای شروع می توانید اقدام به اخذ ویزای تجاری کنید . با ارائه اسناد و مدارک لازم به سفارت سوئیس می توانید ویزای تجاری را دریافت کنید .

ویزای تجاری می تواند آغاز راهی باشد که بتوانید در آینده با طی کردن اقداماتی این اقامت کوتاه مدت را به اقامت بلند مدت و دائمی برای خود و خانواده تان بدل کنید.

راه دیگری که پیش روی شماست این است که اگر می توانید با افرادی مقیم سوئیس وارد شراکت شوید و از این طریق در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کنید. پس از گذشت مدتی با ارائه بیزینس پلن تان که طرحی طولانی مدت از سرمایه گذاری کاری شماست می توانید اقامت این کشور را بدست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button