ثبت شرکت بین المللی

چگونگی ثبت شرکت بین المللی

ثبت شرکت بین المللی : : تجارت در بازار بین المللی و فعالیت در اقتصاد و محیط کسب و کارهای دیگر کشور ها از اهمیت زیادی برخوردار است. فعالیت اقتصادی در بازار های بین المللی قوانین خاص خود را دارد و در هر کشور قوانین حاکم بر اقتصاد و کسب و کار آن کشور متفاوت است .

ثبت کردن شرکت به صورت رسمی در کشور های مختلف نیز از بخش های لازم و پر اهمیت در کسب و کار هایی است که قصد فعالیت در کشور های مختلف را دارند.

پس از جنگ جهانی دوم دنیای اقتصاد در سراسر جهان دچار آشفتگی و بهم ریختگی شد و کشور ها نیازمند به تکنولوژی، مدیریت و سرمایه گذاری های خارجی بودند که مهم ترین اتفاق این دوره گسترش ثبت شرکت های بین المللی در تمام نقاط جهان بوده است.

امور ثبتی از جمله ثبت شرکت در هر کشور دارای فرآیند ها و قوانین مختلفی است که شناخت و اطلاع پیدا کردن از این فرآیند ها و مراحل برای افراد غیر متخصص بسیار دشوار است. بهره گیری از افراد خبره در انجام امور ثبت بین المللی از جمله ثبت شرکت بسیار پر اهمیت است .

ثبت شرکت در کشور های آلمان، ایتالیا، سوئد، ترکیه و عراق توسط کارشناسان و وکلای مجرب ثبت ملاصدرا به صورت کامل و تضمینی در سریع ترین زمان انجام می گیرد.

توضیح شرکت بین المللی

همانطور که در مقاله های پیشین به توضیح ثبت شرکت پرداختیم، فهمیدیم که شرکت از نظر لغوی به معنای شریک شدن در کاری است ؛ ولی از نظر قانونی شرکت زمانی به وجود می آید که دو نفر و یا بیشتر برای رسیدن به اهدافشان با یکدیگر شریک شده و بین خودشان قراردادی را بصورت توافقی امضا می کنند تا شروع به فعالیت نمایند. شرکت به دو دسته تجاری و غیرتجاری تقسیم می شود که شرکت های تجاری فعالیتشان به تجارت و بازار مربوط می شود ولی فعالیت شرکت غیر تجاری مربوط به اموری همچون امور علمی ، ادبی یا خیریه  ومانند آن مربوط می شود.

مراحل ثبت شرکت های بین المللی :

بطور کلی در قانون تجارت، انواع شرکت ۸ نوع تعریف شده است که هر یک طبق قانون دارای اساسنامه ای است که به یکدیگر نزدیک می باشد. متقاضیان برای شروع کسب و کار خود ابتدا باید نوع فعالیت خود را انتخاب نموده و طبق فعالیت انتخاب شده با آگاهی کامل به ثبت شرکت در یکی از قالب های تجاری بپردازد.

با ثبت شرکت کلیه ی فعالیت های صورت گرفته طبق قوانین است و این امر باعث می شود که قانون پشتیبان شما باشد بنابراین اگر شما به دنبال گسترش کسب و کار خود در یک منطقه جغرافیایی جدید و یا کاهش مالیات هستید ثبت شرکت بین المللی گزینه بسیار مناسبی می باشد .

اگر تصمیم برای ثبت این نوع شرکت را دارید ما می توانیم در این راه به شما کمک کنیم بنابراین ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا با ثبت این نوع شرکت ها آشنا شوید.

 نکات مهم درباره شرکتهای بین المللی :

شرکت بین المللی جزو شرکت های تجاری به حساب می آید که متقاضیان برای انجام امور تجاری و سرمایه گذاری شرکت بین المللی را ثبت می کنند ، می توانند روابط خود را گسترده کرده و در کشورهای مختلف فعالیت نمایند.

طبق قوانین بدون ثبت شرکت متقاضیان نمی توانند به امور تجاری بپردازند.

همانطور که مشاهده می کنیم در کلیه ی کشورها میزان تولید محصولات یکسان نبوده و در هر کشوری تعدادی از محصولات ارجعیت بالاتری را دارند و در هر کشوری محصول مورد نظرش زبانزد عموم مردم است و برای رفاه و راحتی مردم تصمیم گرفته اند تا شرکت بین المللی را تاسیس نمایند در نتیجه شرکت بین المللی محصولات مورد نظر خود را به کشورهای دیگر صادر می کند تا افراد دیگر نیز از آن بهره برد.
ثبت شرکت بین المللی همانند دیگر شرکت ها مستلزم به اخذ مجوز می باشد. متقاضیان با ثبت شرکت بین المللی دارای شخصیت حقوقی می شوند که می توانند محصولات خود را به تمامی کشورها صادر نمایند. پس از ثبت شرکت های بین المللی مبادله کالا از یک نقطه جهان به نقطه دیگر آسان تر شده و می توانند جابجایی زیادی را بدون محدودیت انجام دهند.

چه مدارکی برای ثبت شرکت بین المللی لازم است ؟

مدارکی که برای ثبت شرکت بین المللی نیاز دارید ؛ موارد زیر است :

  • کپی کارت ملی و شناسنامه شرکا
  • گواهی و اصل ثبت برند
  • ارائه روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات
  • تکمیل فرم مربوطه ثبت شرکت بین المللی با ترجمه لاتین
  • ارائه اظهارنامه
  • پرداخت هزینه هایی که توسط اداره ثبت شرکت های بین المللی صورت می گیرد.
  • ارائه درخواست کتبی به اداره ثبت علائم تجاری به همراه نام کشورهای مدنظر
  • ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت به همراه امضاء شرکاء و مهر شرکت
  • ارائه کپی پاسپورت اعضا شرکت

نکته : داشتن وکالت نامه دادگستری در مواردی که امور توسط وکیل انجام می گیرد از الزامات است .

توجه :  برای شروع کار خود در سطح جهانی ابتدا بازارهایی مشابه بازار کشور مقصد را انتخاب کنید ؛ چرا که فرهنگ و شرایط اقتصادی مشابه می تواند در امر تجارت به شما کمک شایانی کند.

زمانی که شرکت از مشتریان بدهکار شود شرکا می توانند با استفاده از سرمایه اولیه خود بدهکاری خود را پرداخت نمایند.

ثبت شرکت بین المللی چه مزایایی دارد ؟

منافع ثبت شرکت بین المللی بسیار است ما در اینجا به ذکر چند مورد بسنده می کنیم:

-بازگشت سرمایه و به دست آوردن سود بیشتر
-می توانید حساب بانکی بین المللی افتتاح نمایید.
-انتقال و واگذاری شرکت به آسانی صورت می گیرد.
-می توانند با ثبت شرکت اقامت خود را اخذ نمایند.
-نسبت به تجارت تکی، جمع بندی سرمایه دقیق تر می باشد.
-مدیریت منابع و نیروی انسانی بهتر و راحت تر می شود.
-دستیابی به هم افزایی
-برخوردار از معافیت های مالیاتی
-راهیابی به بازارهای بین المللی
-تولید محصولات افزایش یافته
-با ثبت شرکت بین المللی می توانید تحریم ها را دور بزنید و این امر موجب می شود که بازرگانان به امور تجاری بپردازند.

ثبت شرکت های بین المللی چه معایبی دارد؟

همیشه بیشتر از مزایای یک کار گفته می شود تا معایب آن . اما با آگاهی بیشتر از موارد پیش روی تان بهتر می تواند شرایط را سنجیده و عملکردتان را بهبود ببخشید. برای آشنایی بیشتر با معایب شرکتهای جهانی ،با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

  • قوانین و مقررات هرکشوری بسیار تعیین کننده است . باید بتوانید خودتان را با آن تطبیق بدهید.
  • گسترش تجارت در سطح جهانی نیاز به مدیریت بسیار دقیق تر برای جابجایی و حمل نقل کالاها دارد. با توجه به اختلاف زمانی بین کشورها این امر می تواند دردسرهای بیشتری نیز داشته باشد.
  • آشنایی کامل با زبان هر منطقه برای گسترش روابط شما با مردمان آن کشور بسیار هایز اهمیت است. توجه کنید که زبان انگلیسی زبان دوم خیلی از کشورهای جهان نیست و برای ارتباطات بهتر باید بتوانید به زبان رسمی و محلی آنها صحبت کنید. ناگفته نماند آشنایی با زبان هر منطقه به بهبود تبلیغات برند شما کمک شایانی می کند.

هزینه ثبت شرکت بین المللی چقدر است ؟

هزینه مورد نیاز یکی از بحث برانگیز ترین قسمتهای هرکاری است . به طور دقیق نمی توان گفت شرکتی که درخواست پول کم برای انجام امور ثبتی تان می کند کارش را بلد نیست و یا کسی که درخواست رقم بالایی می کند می خواهد سر شما را کلاه بگذارد. بستگی به افراد خبره ای که در شرکتها مشغول به فعالیت هستند و میزان آشنایی آنها با موارد ثبتی و حقوقی ، میزان تجربه وکلایی که پیگیر امور ثبتی شما هستند ؛ هزینه ها متغییر است . ضمن اینکه موارد بسیاری در هزینه های امور شما تاثیر گذار است . مثلا اینکه شما میخواهید در چه کشوری شرکت خود را پایه ریزی کنید ؟ کشورهای اروپایی یا آسیایی ؟ همین یک مورد تاثیر بسزایی در هزینه ها دارد. هزینه ثبت در کشور های اروپایی بسیار بالاتر از هزینه ثبت شرکت در کشورهای آسیایی خواهد بود.

اگر اطلاعات بیشتری برای ثبت شرکت بین المللی نیاز دارید می توانید با مشاوران خبره ما در ثبت ملاصدرا تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. در صورت نیاز به ثبت شرکت خود و نداشتن زمان برای انجام کارهای ثبتی خود می توانید این پروسه را به وکلای ما بسپارید تا تمامی کارهای شما بصورت قانونی و در کمترین زمان صورت گیرد و با خیالی آسوده به کسب و کار خود از طریق این شرکت بپردازید بالاتر ذکر شد که برای انجام امور ثبتی تان به وسیله وکلا به وکالتنامه نیاز دارید شاید برایتان سوال باشد که با این وکالتنامه کارهای دیگری نیز می شود انجام داد یا خیر؟ پاسخ این است که هیچگونه استفاده ای از این وکالتنامه بجز ثبت شرکت نمی توان انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button